logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
timvanzanten  
#41 Gepost : vrijdag 29 april 2011 21:24:13(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het kan wel! er zijn bepaalde middelen die de wond wel afsluiten. een soort dun vliesje wat over de wond komt zeg maar. Het gaat ook niet zozeer om vuil wat in de wond zit maar om de bacterien die nu vrij baan krijgen om het genezingsproces niet te bevorderen of zelfs te verslechteren.
chiele  
#42 Gepost : vrijdag 29 april 2011 22:04:35(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

heeft kryson niet zon middeltje?
en is het niet beter ontsmettingsmiddel te gebruiken ipv zon middel dat de wonde afsluit?

(ff mededeling: is het niet beter een nieuw topic te openen en van dit topic de 'onnodige berichten weg te halen? Blij )
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
timvanzanten  
#43 Gepost : vrijdag 29 april 2011 22:19:36(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Nou, ik pas gewoon de topicnaam even aan, zo gaat dit topic gewoon voortaan over karperbehandelingKnipoog haha
pascal van lier  
#44 Gepost : zaterdag 30 april 2011 09:18:05(UTC)
pascal van lier


15 ponder

Lid sinds: 14-10-2010(UTC)
Berichten: 144

ik denk dat over het gebruik van een care kit altijd wel de discussie zal blijven bestaan of dit nu wel zo goed is als dat de producenten beweren.
ik betwijfel of het enig nut heeft om aan de buitenzijde van een prik wond een desinfectant aan te brengen omdat je dan in feite alleen de buiten zijde ontsmet en niet de wond van binnen.
bij een oppervlakkige wond [bijvoorbeeld een verloren schub of iets dergelijks] zou het gebruik van een product beter tot zijn recht komen omdat je dan wel de gehele wond zou kunnen behandelen.
het maken van een "schone" wond zal aan het water altijd een probleem blijven omdat je te maken hebt met zoveel bacterien aan zoveel verschillende dingen [je handen, haak , ontsmettingsset,onthaakmat enz ]zodat dit bijna onmogelijk is.
ik weet ook niet of dat er in andere soorten van de hengelsport gebruik word gemaakt van een dergelijk product, een dagje voorntjes tikken zou je dan een compleet flesje ontsmettingsmiddel kosten.
het belangrijkste zal toch zijn om tijdens de dril een beetje verantwoord om te gaan met de vis aan de haak om de verwonding zo klein mogelijk te houden.

ps: begrijp mij a u b niet verkeerd voor mij het allerbeste voor onze vriend de karper maar ben niet overtuigd door de ontsmettingsmiddeltjes die momenteel op de markt zijn.
het beste zou zijn om de karper niet te haken maar dan blijft er van onze hobbie ook weinig over.
carpfigter  
#45 Gepost : zaterdag 30 april 2011 14:34:57(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

wat me opvalt dat niemand hier de wightslingt gebruikt om een vis te transporteren van het water naar de onthaakmat , , ik doe het dus nog es anders blijkbaar , vis scheppen armen uit de verdeler halen , net oprollen tot cm of 20 boven de vis en dan nog steeds in het water de vis die in het net zit in de wight sling schuiven , ritsen toe van de wight sling ennog es voelen ofde vinnen wel goed zitten en dan pas uit het water halen en naar de onthaakmat ermee , waar er dan weer met alle zorgen die nodig zijn de vis onthaken en wegen , foto's nemen en terug met die wight sling naar het water en vis terug vrij laten .
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.