logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
timvanzanten  
#21 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:05:35(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, ja en nee. de weerhaak zorgt voor een groter gaatje maar een weerhaakloze haak gaat sneller wrikken. dit laatste kan de wond behoorlijk erg maken. een haak met weerhaak blijft beter op zijn plaats zitten
Mister X  
#22 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:06:24(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

ratjetoe schreef:
ik denk dat 1 van de beste manieren tog nog is.
haken zonder weerhaak. ofterwijl de wond zo klein mogelijk houden.


Niet mee eens micro weerhaak werkt prima je hebt kans dat de haak blijft prikken. Met
een micro weerhaak zit hij vast zelf meegemaakt daarom vis ik nu met micro weerhaken Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 29 april 2011 00:07:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Lodewijk  
#23 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:10:08(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
heb toch het gevoel dat als je weerhaak loos vist dat je gaat 'hangen' in die hengel om dr maar druk op te houden........
ben zelf geen fan van weerhaak loos vissen
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
ratjetoe  
#24 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:10:45(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

maar tim als je de weerhaak er uit haalt wrik je hem er tog ook als het ware uit dus dacht ik dat je zowiezo zonder weerhaak een kleinere wond krijgt ...?Knipoog
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
DannyAlmelo  
#25 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:13:23(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Weerhaakloos of microweerhaak. Allebei is goed. Het gaat er gewoon om dat je even de tijd moet nemen de vis te onthaken. Geen gerop aan die haak. Gewoon rustig eruit wippen. Zo voorkom je schade en is de piercing vaak zo klein dat er geen hulpmiddel aan te pas hoeft te komen( kan evt altijd he). Wijze woorden van een jonge karpervissen. Haha.
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
ratjetoe  
#26 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:17:53(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

van scheppen over naar onthaken.
wel grappig eigenlijk.
Greetz van een nog jongere karpervisser Knipoog ACT... zou je dit weekend naar drenthe gaan ?
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
timvanzanten  
#27 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:19:04(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
dat klopt Ratjetoe! maar een weerhaakloze haak gaat wrikken als hij onder spanning staat. verwijder je de weerhaak bij een gevangen vis, dan is deze spanning veel minder constant en is de tijdsduur natuurlijk gering. ben je dus aan het drillen met een weerhaakloze haak, dan heb je de gehele dril spanning op de haak waardoor hij gaat wrikken.

@ ACT: amen!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 29 april 2011 00:19:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ratjetoe  
#28 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:23:21(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

oke tim ik snap het nu je het zo uitlegt.
schijn bedriegt leek mij altijd zonder weerhaak minder erge wond. zo zie je maar weer het is niet altijd simpel dat karpervissen.
ATC... je slaat de spijker op de kop. ga zo door!!!
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
timvanzanten  
#29 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:26:09(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
mhwa Stef, ik moet natuurlijk er wel bij zeggen dat dit altijd een discussiepunt zal blijven. een zogenaamd welles-nietes verhaal zeg maar. in Frankrijk wordt altijd verplicht om te vissen met weerhaakloze haken en een desinfectant voor de haakwond. helaas ben ik bang dat de marketing dit idee bij ons naar binnen heeft gezogen.
ratjetoe  
#30 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:36:59(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

hmm. heb je wel gelijk in denk ik dat het een discussiepunt blijft.
maar net als wat ACT al zij even de tijd nemen om te onthaken en goed met de vis omgaan doet al een hele hoop.
maar even wat anders... ik ken hier in de buurt en vijvertje (overvist) leuk voor een warme dag om te vlokken.
als ik daar de karpers uit zie komen schrik ik tog wel van de papagaaienbekken die ik te zien krijg.
daarom denk ik een vispas. werk het wel kwa omgaan met de vis of is het geldklopperij?
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
ratjetoe  
#31 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:38:08(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

... geldklopperij er word natuurlijk ook nieuwe vis van uitgezet. snap ik maar tog.
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
timvanzanten  
#32 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:40:38(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het wordt wel een zeer veelzijdig topic zoKnipoog de volgende keer mag je ook appart topics aanmaken! maargoed, de vispas is niet zo zeer dat er gelet wordt op de behandeling van de karper. sterker nog, in sommige wateren mag je de karper ook doodmaken en meenemen! de vispas heeft wel degelijk nut voor het behoud van het water en de vissen. die papegaaienbekken zijn helaas vaak het resultaat van onkundige vissers.
ratjetoe  
#33 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:43:36(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

oke tim mag ik je bedanken voor de informatie.
zo zie je maar weer elke dag leer je weer wat nieuws.
GROETTEN. stef
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
tom de maat  
#34 Gepost : vrijdag 29 april 2011 09:19:05(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ron van Houtum schreef:
ik doe het misschien op een aparte manier
Ik schep de vis
bijt mijn draad door leg de hengel weg
zodat ik allebei mijn handen vrij heb op de armen van de schepnet te demonteren

Bijt mijn draad door voordeel ervan je hebt altijd weer een vers stuk draad
Maar dat is mijn mening he


ik gebruik z'n wartel met een kant zo haakje en daar schijf je z'n anti in de war ding over en die schuif je naar beneden en dan zit er een lus in dat haakje en dan doen je die los heeft ie allen nog onderlijn in zijn bek
DannyAlmelo  
#35 Gepost : vrijdag 29 april 2011 11:36:32(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Toch leuk om te zien dat het topic begon over de juiste manier van scheppen en het uit het water tillen van de vis. En 30 reacties later gaat het over de vispas. Komt waarschijnlijk omdat we elkaar zoveel willen vertellen/uitlegggen/verbeteren.

Gr.
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
DannyAlmelo  
#36 Gepost : vrijdag 29 april 2011 18:02:07(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Punt.
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
chiele  
#37 Gepost : vrijdag 29 april 2011 20:16:56(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

om op beide onderwerpen te antwoorden:
- als het een karper van meer dan 5kg is doe ik de moeite de armen uit het spreidblok te halen, anders gewoon opheffen.
- weerhaak of weerhaakloos: zelf nog nooit weerhaakloos gevist, maar hangt tog ook veel af hoe we drillen, als we in de hengel hangen is de kans op beschadigingen sowiso groter, niet?
en ja, ontsmettingsmiddel gebruik ik alleen als de karper bloedt of een wond heeft dat verzorging nodig heeft Knipoog

Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
pascal van lier  
#38 Gepost : vrijdag 29 april 2011 21:08:03(UTC)
pascal van lier


15 ponder

Lid sinds: 14-10-2010(UTC)
Berichten: 144

ik lift mijn gevangen vis in mijn net met de steel omhoog en als deze te zwaar is gaat het spreidblok los.
ik vis met weerhaak omdat je dan niet zo in je hengel hoeft te hangen maar ook een wat lijn kan geven, bij bijvoorbeeld vast zwemmen in het wier.
en ik gebruik geen ontsmettingsmiddel omdat je dan de wond afsluit terwijl er toch net een vuile haak in heeft gezeten.
ratjetoe  
#39 Gepost : vrijdag 29 april 2011 21:17:39(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

ja maar als je de vuile haak eruit haalt zit het vuil nog in de wond en dat kan je dus wel schoonmaken toch?
je sluit de wond tog niet af met ontsmettings middel?
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
chiele  
#40 Gepost : vrijdag 29 april 2011 21:19:48(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

ONTSMETTINGSmiddel noemt zoiets weet je Knipoog

het is zoals wij onze wonden eerst ontsmetten met een alcoholdoekje ofzo, er zit dan nog vuil in, maar daarom maken we het juist proper

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 29 april 2011 21:20:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.