logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 14:03:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Het bestaat al een tijdje, maar ik zie het eigenlijk nooit iemand gebruiken. Waarom is dit zo? Het is eigenlijk best wel handig. Je hebt dit zelfde systeem, maar dan met weerhaken van andere firma's

UserPostedImage
Sponsor
carpfigter  
#2 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 23:24:38(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

erwin kund ge u wa nader verklaren bij dit topic a.u.b?? grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#3 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 23:37:18(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Waarom zo weinig mensen hier gebruik van maken. Het is een super goeie oplossing. Snel, gemakkelijk en altijd een hair op de lengte zoals je dat zelf wilt. Dus mijn vraag.....wat zien jullie als nadelen?
Tim_Ellerman  
#4 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 23:37:43(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Ik snap m ook niet echt..Think Breede lach

Erwin,presenteer dit product ns ffies..Tong
Groetjes, Tim

Erwin  
#5 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 23:39:58(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Deze 'naald' knoop je aan je lijn als hair. Je rijgt je boilie eroverheen en voila! Je boilie zit zoals hij moet zitten. Snel en gemakkelijk. Het bestaat al een tijd alleen heb ik nog nooit iemand dit zien gebruiken. Vooral op een 'D-rig' lijkt me dit super. Geen gehannis met een lijntje om een boilie...gewoon eraan prikken en klaar.
Sander  
#6 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 23:56:17(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Zit je boilie dan niet los ofzo? Ik veronderstel dat je dan geen stopper nodig hebt?
En je kunt die gewoon op maat afknippen misschien??
Heb ik hier nog nergens in de winkel gezien.

Grtz Sander
Erwin  
#7 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 23:59:32(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Je hebt ze ook met een soort weerhaken....hier heb ik meer vertrouwen in. Dan heb je geen stopper nodig en blijft hij goed zitten.
carpfigter  
#8 Gepost : zondag 3 januari 2010 00:09:28(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

ah nu snap ik hem ook , wel erwin ik heb ook zoiets maar maak je heel makkelijk zelf hé , neem een ijzer draadje en plooi dit in de midden , neem het fox tool om onderlijnen aan te trekken waarvan de benaming me even ontglipt , het fijnste gedeelte en leg die ijzer draad erond en draai nu met die fox tool rond tot de lengte van het getorst ijzer draadje lang genoeg is , dan kund ge de boillie of pop-up erop draaien gelijk een schroef op schroefdraad , deze dingen die jij hier toont heb ik ook nog nergens gezien eerlijk gezegd , wel handig voor een snowman presentatie die dingen
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
timvanzanten  
#9 Gepost : zondag 3 januari 2010 00:21:46(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
de naam van deze dingen is 'Spikers' Deze naalden zijn van oorsprong bedoeld voor het bevestigen van plastic aas. Binnekort verschijnt er waarschijnlijk een artikeltje over deze manier van aaspresentatie en velen anderen!

Gr. Tim,
Wim vo  
#10 Gepost : zondag 3 januari 2010 00:38:41(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Solar heeft dit in z'n gamma!(en waarschijnlijk andere ook)

http://www.solartackle.c..._rg/adv_rg04.html#spiker

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 januari 2010 00:42:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpfigter  
#11 Gepost : zondag 3 januari 2010 00:41:10(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

timvanzanten schreef:
de naam van deze dingen is 'Spikers' Deze naalden zijn van oorsprong bedoeld voor het bevestigen van plastic aas. Binnekort verschijnt er waarschijnlijk een artikeltje over deze manier van aaspresentatie en velen anderen!

Gr. Tim,
nee tim ik had et over de tension bar waarvan hieronder een foto
UserPostedImage
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Reclin  
#12 Gepost : zondag 3 januari 2010 01:27:51(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Beste Erwin en anderen,
dit artikel heet inderdaad Spiker en is van Solar. Hij is er in 2 lengtes, 15mm en 25mm.
Het is een naald met weerhaak(je) aan de ene kant en een oogje aan de andere kant.
De spiker is bedacht voor verschillende doeleinde en heeft verschillende toepassingen.
Bijvoorbeeld als je slechter zicht heb dan kan je je aas (niet alleen plastic, tim, ook gewoon boilies of pop-ups) gewoon op de spiker prikken. Door de kleine weerhaak zal je aas er, zelfs bij de hardste worp, niet afschieten. Dus niet in het donker bij slecht zicht proberen je stoppertje door het te kleine hair lusje te krijgen. Ook voor vissers die voorstander zijn van een stijve hair is dit een uitkomst. Verder wel eens gedacht aan water waar veel kreeftjes huizen? Wel eens binnen gedraaid en dat je hair met aas compleet verdwenen was? Ook dat kan je hiermee tegen gaan. De kreeftjes komen niet door de hair heen met hun scherpe scharen. Tot slot kan je hem op verschillende manieren toepassen. Je kan de spiker aan je haakoog knopen, je kan hem aan een kort hairtje knopen maar je kan ook een silicone stoppertje op je haak schuiven (heb je speciale artikeltjes voor) tot halverwegen de haaksteel, dan je haak door het oog van de spiker steken en dan in de haakbocht weer een siliconen stoppertje. Nu heb je een anti eject systeem dat ook nog eens 360 graden rond de haak kan draaien waardoor ook noit je hair verstrikt raakt in je onderlijn. Dit is overigens het meest toegepaste systeem.
succes met proberen.
Edwin
Groetjes

Reclin
carpfigter  
#13 Gepost : zondag 3 januari 2010 01:36:04(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

ah als da van solar is zullen de belgen daar ook wel aangeraken , thanks voor de info reclin
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#14 Gepost : zondag 3 januari 2010 12:39:40(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Nee, dit is Edwin, onder het account van Reclin (dat hij zelf nog geen account heeft aangemaakt is een wonderKnipoog)

Bedankt Edwin! Mij spreekt het wel aan de Spiker in een 'D' te gebruiken. Volgens mij kun je geen mooiere presentatie krijgen dan zo. De boilie schuift niet over het oog, waardoor je dus geen stoppertje op je hair hoeft te zetten. Bovendien loop je niet te hannesen met lijn die je moet om je boilie moet knopen. Het blijft lekker compact aan 1 steeltje.
Reclin  
#15 Gepost : zondag 3 januari 2010 13:14:31(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Hai erwin,
ik vind dat reclin wel een lekker accountje heeft, dus daar wilde ik bij blijven. Nu kan Carpfeeling ook ingelogd blijven waardoor we sneller kunnen reageren.
De "D" was ik inderdaad vergeten te beschrijven. Ik zat nog te denken om er een aanvulling op te maken maar verwachtte eigenlijk wel een andere slimme visser die dit dan zou vermelden.
De Spiker is trouwens nog niet zo oud. Zit sinds half 2009 bij Solar in het pakket. Het duurt altijd even voordat vissers er bij de Solardealers om gaan vragen. De Solar versie is trouwens met een miniweerhaakje zodat je aas zelfs bij de hardste worpen niet verschuift.
Leuk in ieder geval dat dit item jou opgevallen is.
mvg,
Edwin
Groetjes

Reclin
Erwin  
#16 Gepost : zondag 3 januari 2010 13:18:44(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Kun jij mij vertellen waarom de weerhaakjes zo 'mini' zijn? Groter had niets uitgemaakt in de presentatie en had meer vertrouwen gewekt. Vooral bij de wat zachtere boilies(mensen die bang zijn hem er toch af te gooien).
timvanzanten  
#17 Gepost : zondag 3 januari 2010 13:27:53(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Meer informatie over de spiker kun je vinden op de Solar blogspot http://solartackle.blogs.../2009_05_01_archive.html

Verder hier nog een kort zeer commercieel filmpje over de spiker

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 januari 2010 13:28:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

K3nny  
#18 Gepost : zondag 3 januari 2010 14:24:03(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

Sander schreef:
Zit je boilie dan niet los ofzo? Ik veronderstel dat je dan geen stopper nodig hebt?
En je kunt die gewoon op maat afknippen misschien??
Heb ik hier nog nergens in de winkel gezien.

Grtz Sander

Ja ik veronderstel dat er ook geen stopper is ?
als je grote afstanden moet werpen dan , komen de boilies er dan niet van ?
Grtz K3nny.
Erwin  
#19 Gepost : zondag 3 januari 2010 16:37:23(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ze zeggen zelf van niet...ben benieuwd....vooral met zachtere boilies. Als het werkt is het natuurlijk prachtig. Mooi filmpje Tim

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 januari 2010 16:49:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpfigter  
#20 Gepost : zondag 3 januari 2010 17:22:53(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

weet je waar ik me aan erger ? hoeveel gebeurd het niet dat tijdens de dril het haakaas van de hair is , is bij het bedenken van deze dingen wel niet aan gedacht denk ik , kzeg nu niet dat het haakaas altijd zal weg zijn , maar wat als het wel gebeurd ?want die karper wil van dat aas vanaf en zal blijvn zuigen en blazen tot et gelukt is wat dan ? laat die spiker maar in die karper zijn bek prikken dan want als ik da goedzie is dit geen plastiek toch? grtzz

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 januari 2010 17:28:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.