logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#1 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 16:52:19(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

ergens in het midden van 2009 was de chod rig nog altijd bij veel karpervissers niet gekend toen men al met een nieuwe versie chod rig kwam uitpakken (volgens mij wel eenstuk verbeterd) wat denken jullie ervan ??? grtzz
http://www.advancedcarpf...eos/category_3/video_71/
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sponsor
Arnold  
#2 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 18:54:05(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Ziet er goed uit! Ik heb zelf nog niet met een chod rig gevist, misschien aankomend seizoen. Als ik het ga proberen zou ik deze versie eerder proberen dan de "oude" chod rig. Op deze manier heeft de rig iets meer ruimte om te bewegen en daar heb ik toch meer vertrouwen in.
Erwin  
#3 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 19:33:42(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik ben erg gecharmeerd van de chod. Helemaal op wateren waar er niet mee gevist wordt. Het is namelijk een hele andere benadering dan de normale aanpak. Dit is wel een manier bottom bait te gebruiken, wat in mijn ogen met een "gewone chod" niet kan.

Leuk gevonden Carpfigterjust_cuz_1
carpfigter  
#4 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 23:14:23(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Ik ben erg gecharmeerd van de chod. Helemaal op wateren waar er niet mee gevist wordt. Het is namelijk een hele andere benadering dan de normale aanpak. Dit is wel een manier bottom bait te gebruiken, wat in mijn ogen met een "gewone chod" niet kan.

Leuk gevonden Carpfigterjust_cuz_1
ik ben er ook helemaal van verkocht erwin , die rig is nie normaal op dressuur putten ,grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#5 Gepost : zondag 3 januari 2010 16:48:44(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb de rig nog even bekeken, en er goed over nagedacht en vraag me af wat de meerwaarde heeft wanneer je met een pop-up vist. Ok, je hebt een 'iets' langere rig, maar verder zie ik niet erg veel voordelen. Één van de mooie voordelen van een chod, is dat je overal kunt vissen. Op een modder bodem, wier enz. Je lood beland namelijk op de bodem en de rest komt erachteraan. Doordat spanning bij opname langzaam opbouwt inplaats van meteen(door het lood), werkt dit systeem erg goed of veel dressuur wateren. Wanneer je rig langer is, zal dit opbouwen van de spanning dus nog langer duren. Bovendien zal hij minder gemakkelijk over de leader 'glijden' omdat hij deels op de bodem ligt.

Voor bottom bait zie ik het voordeel nog wel van deze rig. Je rig zal namelijk niet snel onder de leader hangen.

Jullie mening over het gebruik van de advanced i.c.m. een pop-up

Erwin
snowmanfisher  
#6 Gepost : zondag 3 januari 2010 17:04:34(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Heb even een een stukje uit je tekst gekopiert hoor erwin:
''Bovendien zal hij minder gemakkelijk over de leader 'glijden' omdat hij deels op de bodem ligt.''

Bedoel je hiermeee dat je met de standaar de rig wel zal schijven ookal is er nog geen vis gehaakt?

Ik kan je verkeert gesnapt hebben hoorKnipoog

Mvg
carpfigter  
#7 Gepost : zondag 3 januari 2010 17:15:31(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

erwin kzou zeggen probeer het es met een pop-up , bottombait op chod rig , er klopt iets niet in die logica volgens mij , maar elk zijn ding natuurlijk grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#8 Gepost : zondag 3 januari 2010 17:24:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Nou, een bottom bait op een chod heb ik vaker geprobeerd, maar kan een waardeloze aas presentatie opleveren. Moet je je voorstellen dat je lood op de bodem terecht komt, en je leadcore over een takje ligt. Je leadcore staat dus omhoog. Omdat je chod onderlijn meestal rond de 5 cm is en je leader niet strak op de bodem ligt je aas er onder bungelt, snap je?

Met een pop-up is dit natuurlijk geen probleem. Hij staat namelijk altijd omhoog. Met de advanced is je onderlijn langer, waardoor de kans minder groot is dat je aas onder je leader hangt. Dus met bottom bait zie ik wel een voordeel.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.