logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

7 Pagina's<12345>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
michiell_  
#41 Gepost : woensdag 15 juni 2011 17:51:04(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

karphunter schreef:
Ze lijken volgensmij wel heel erg op elkaar haha


Hehe, daarmee postte ik even snel een foto Knipoog
De Doorzetter Wint !
Ron van Houtum  
#42 Gepost : woensdag 15 juni 2011 18:03:45(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Waar ik hem vandaan heb (Bosche boillies) zeggen dat het een 100% chihuahua is
Geloof het niet echt maar boeit mij dat
Hij weegt nu zo'n 2,3kg
Hij zou onderhand wel 10kg moeten wegen met al dat vreten wat hij doet
maar hij is fan van Jochem meijer die is ook zo druk hahaha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
michiell_  
#43 Gepost : woensdag 15 juni 2011 23:16:53(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Ron van Houtum schreef:
Waar ik hem vandaan heb (Bosche boillies) zeggen dat het een 100% chihuahua is
Geloof het niet echt maar boeit mij dat
Hij weegt nu zo'n 2,3kg
Hij zou onderhand wel 10kg moeten wegen met al dat vreten wat hij doet
maar hij is fan van Jochem meijer die is ook zo druk hahaha


zijn wel super Hondjes, alhoewel ik meer ben voor een 60+ cm hond Knipoog
Nudat ik deze aan me vriendin cadeau gedaan heb, heb ik er ook wel een goede band mee met het Hondje Knipoog
zeker heel speels Knipoog
De Doorzetter Wint !
coatednuts  
#44 Gepost : donderdag 16 juni 2011 16:47:12(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Als het ff kan, dan wordt de volgende een amstaff, rasecht. Een middelgrote hond met reusachtige eigenschappen.


Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
peter servais  
#45 Gepost : donderdag 16 juni 2011 17:44:35(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ron, misschien is het een kruising tussen een chihauhua en een dwergpincer (die zijn net een slag groter)

Bij mij thuis hebben we ook een boxer gehad, die hadden we uit het asiel gehaald.
Het was een beetje een getraumatiseerde hond die steeds losser begon te komen. Ook al was ze super lief voor kinderen.
Ze was erg rustig terwijl toen we d'r net kregen en ze werd steeds iets levendiger.
Het bleek dat ze gezworven had en dat ze gevonden was in een recreatiegebied, waarschijnlijk is ze achtergelaten door iemand. Vandaar dat ze ook vaak schooierde naar hapjes op straat.

Helaas was haar 1e vistrip met het gezin waarschijnlijk ook haar laatste.
We zaten te vissen aan een kanaal, waar ze lekker aan het spelen was met een touw die ze gevonden had.
Ook was ze door het riet aan het rauzen enzo.
Ik denk dat ze daar iets heeft gegeten wat was neergelegd voor een rat oid.
De volgende middag toen mijn moeder thuis kwam sprong ze nog tegen haar op maar zakte door haar poten.
Ze bleek vergiftigd te zijn, haar tandvlees was al helemaal wit. (een teken van interne bloedingen een symptoom van vergiftiging)
Na direct naar de dierenarts gebracht te zijn die middag kregen wij haar terug tegen de avond.
Als ze de nacht zou overleven had ze nog een kans om te herstellen.
Die avond overleed ze met d'r hoofd op mijn moeders schoot.

Dit is nu alweer een jaar of 10 geleden.
Maar wees aub wel op je hoede!!
Mensen kunnen altijd wat neerleggen met kwade bedoelingen, of om andere redenen, maar je hond kan er aan overlijden en geloof me, dit wil je niet meemaken.
Dit is toch wel de meest nare gebeurtenis uit mijn leven, je hond kwijt raken waar je net een band mee heb opgebouwd.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 juni 2011 10:32:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
michiell_  
#46 Gepost : donderdag 16 juni 2011 17:51:27(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Dat is inderdaad bedroevend..

Mijn vriendin neemt de hond enkel mee naar het privé water waar ik af en toe vis.

Kanelen of andere openbare wateren laat ik ze er ook mee thuis.

zoals peter al zei : hij moet maar eens iets verkeerd in zn mond nemen, hij kent het gevaar er niet van.
en we kunnen de hond niet constant in de gaten houden.

Peter, heb je nu een Nieuwe hond of niet meer ?

Grtz
De Doorzetter Wint !
coatednuts  
#47 Gepost : donderdag 16 juni 2011 18:05:16(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

@ Michiell: Die hond is nog jong toch? Je kan hem prima leren om niet zomaar alles te eten wat ze wel lekker lijkt.

@ Peter: Goeie tip hoor, die van mij vreet ook alles. Is eens hondsziek teruggekomen van een tocht op eigen initiatief. Ik hoop dat ie er wat van geleerd heeft. Ik betwijfel het. Daarom temeer reden om aan de lijn te houden als ie meegaat.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
michiell_  
#48 Gepost : donderdag 16 juni 2011 18:26:41(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

coatednuts schreef:
@ Michiell: Die hond is nog jong toch? Je kan hem prima leren om niet zomaar alles te eten wat ze wel lekker lijkt.

@ Peter: Goeie tip hoor, die van mij vreet ook alles. Is eens hondsziek teruggekomen van een tocht op eigen initiatief. Ik hoop dat ie er wat van geleerd heeft. Ik betwijfel het. Daarom temeer reden om aan de lijn te houden als ie meegaat.


coatenuts,

inderdaad, we zijn hem ook vollop aan het leren, hondeschool etc..
enkel nog afleren aan alles te bijten, voor de rest kan hij zo goed als alles,

eind deze maand is hij 1 jaar Knipoog
De Doorzetter Wint !
peter servais  
#49 Gepost : donderdag 16 juni 2011 18:48:26(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
We hebben nu thuis gelukkig alweer 2 hondjes gehad.

Het jaar hierna kregen we een 4jarige kruising malteser/yorkshire terrier was een schattig lief hondje die al meerder baasjes gehad heeft, ze was een schat voor mensen maar een draak voor honden. Kleine enkelbijter hahah. Die heeft de mooie leeftijd van 12 kunnen halen en is aan ouderdom overleden.
Daar kan je dan een stuk meer vrede mee hebben.

Nu hebben we een kruising Malteser/Tjitzu dat is ook een schat van een hond. Deze hebben we gehaald als pup en is momenteel al een jaar of 5. Een echte knuffel! Hopelijk hebben we er nog minimaal 10 jaar plezier van.

Als ik straks op mezelf ben zou ik ook graag een hond willen. Als er de tijd voor is komt die er ook zeker!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 juni 2011 10:33:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
michiell_  
#50 Gepost : donderdag 16 juni 2011 19:26:15(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

peter servais schreef:
We hebben nu thuis gelukkig alweer 2 hondjes gehad.

Het jaar hierna kregen we een 4jarigeeen kruising malteser/yorkshire terrier was een schattig lief hondje die al meerder baasjes gehad heeft, ze was een schat voor mensen maar een draak voor honden. Kleine enkelbijter hahah. Die heeft de mooie leeftijd van 12 kunnen halen en is aan ouderdom overleden.
Daar kan je dan een stuk meer vrede mee hebben.

Nu hebben we een kruising Malteser/Tjitzu dat is ook een schat van een hond. Deze hebben we gehaald als pup en is momenteel al een jaar of 5. Een echte knuffel! Hopelijk hebben we er nog minimaal 10 jaar plezier van.

Als ik straks op mezelf ben zou ik ook graag een hond willen. Als er de tijd voor is komt die er ook zeker!



Super,
Een hond is altijd mijn favoriete dier geweest, iets waar je mee kan knuffelen en echte liefde van krijgt Knipoog
De Doorzetter Wint !
Jorden  
#51 Gepost : donderdag 16 juni 2011 19:28:07(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Quote:


Super,
Een hond is altijd mijn favoriete dier geweest, iets waar je mee kan knuffelen en echte liefde van krijgt Knipoog


awwwwww Tong achja, het enigste wat ik heb als huisdier is een kat, en een goudvis Tong veel liefde krijg je daar niet van xp
Me...myself...and my rods!
michiell_  
#52 Gepost : donderdag 16 juni 2011 19:29:35(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Jorden schreef:
Quote:


Super,
Een hond is altijd mijn favoriete dier geweest, iets waar je mee kan knuffelen en echte liefde van krijgt Knipoog


awwwwww Tong achja, het enigste wat ik heb als huisdier is een kat, en een goudvis Tong veel liefde krijg je daar niet van xp


Hehe, wij hebben ook een kat,
daarom gaf ik me vriendin een hond, kan ik hem nog genoeg zien, Hehe Knipoog
als ik het huis uit ben : direct zelf een hond Knipoog
een ridgeback voor mij Knipoog
De Doorzetter Wint !
coatednuts  
#53 Gepost : donderdag 16 juni 2011 20:49:06(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Rhodesians, idd ook mooie honden. Sterk ook, dichte spiermassa. Vergis je niet, heel consequent tegen zijn, vanaf het begin. Het zijn slimme beesten en je moet heel goed laten weten dat jij de baas bent. Want laat hem niet jou de baas worden...zowieso geen hond die dat zou moeten zijn, maar deze in het bijzonder...
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
michiell_  
#54 Gepost : donderdag 16 juni 2011 21:00:28(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

coatednuts schreef:
Rhodesians, idd ook mooie honden. Sterk ook, dichte spiermassa. Vergis je niet, heel consequent tegen zijn, vanaf het begin. Het zijn slimme beesten en je moet heel goed laten weten dat jij de baas bent. Want laat hem niet jou de baas worden...zowieso geen hond die dat zou moeten zijn, maar deze in het bijzonder...


Het duurt ook nog 5 jaar voordat ik alleen ga wonen ofzo hoor Knipoog
De Doorzetter Wint !
peter servais  
#55 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 10:41:34(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Mooie honden die Rhodesian Ridgebacks! Ik vind het hele statige honden, met zo'n mooie streep over de rug.
Gave honden hoor! Ze worden alleen best wel groot.

Ik blijf toch wel een zwak hebben voor boxers, me schoonzusje heeft er ook 1, het is bijna een copy van onze oude boxer waar het verhaal over gaat.
Ze is helemaal gek van me, ze staat te springen als ze me ziet. Zulke leuke honden die Boxers!

Zelf ben ik ook weg van een Franse Bulldog of Engelse stafford. Zijn lekkere compacte honden met een stoer karakter.
Prachtige honden!
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
coatednuts  
#56 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 11:20:05(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Franse bulldogjes, hele leuke hondjes. RIP Rover... Hij heeft me wel aan het nadenken gezet. Want het probleem bij dat soort doorgefokte honden is dat het fysiek niet meer klopt. Bij deze hondjes is dat dan vooral de neus. Vaak verstopt, moeilijk ademhalen, makkelijk onstoken. Ook de huidplooien rondom het aangezicht vragen de nodige aandacht. Niet te actief mee gaan doen in de zomer, want ze raken hun warmte slecht kwijt. En dan krijgen ze het extra moeilijk omdat ze slecht hijgen kunnen, dwz dat met veel knorren en grommen doen omdat ze die misvormde neus hebben. Zal me niets verbazen als het ras is ontstaan uit een kruizing tussen een bulldog en een terrier. Maar ja, wat moet je dan he? Uit laten sterven dat ras? Zat ik wel aan te denken. Afmaken lijkt me te ver gaan, want ze zijn er nu eenmaal. Maar ze zijn niet zoals het hoort vind ik. Aan de andere kant, ze bestaan en zijn in zorg meer afhankelijk van de mens. Aan de mens de verantwoordelijkheid daar goed mee om te gaan en extra aandacht te geven op dat gebied. Anyway, zo ff wat brainstorm over deze bulldozertjes. Ik kon het altijd wel goed vinden met die hond, dat is het belangrijkste.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
coatednuts  
#57 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 13:27:53(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Ik heb thuis ook een rig voor de hond gemaakt. Afgeleid van de helicopterrig.


UserPostedImage
Rig in positie...

UserPostedImage
Beet!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 juni 2011 13:29:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
peter servais  
#58 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 13:46:35(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Hahah geinig!

Waar dienen die 2 lussen voor? Bewegingsvrijheid?

In jouw hond zit iig iets van een stafford, leuk beest man!

Hoe is jouw hond tov andere honden? dominant of sociaal?

Mijn nicht had een American Stafford met een stamboom, helaas was die vaak op rottigheid uit.
Je ziet het aan de blik, een soort gefixeerdheid op andere honden.
Deze heeft al aardig wat hondjes te pakken gehad, gelukkig zonder dodelijke afloop.
Dat kost je een hoop dierenartskosten als een hond een andere hond te grazen neemt.
Dit staat los van dat het natuurlijk ook zielig is voor die andere hond.
Voor mensen was hij erg lief trouwens.

Ik zeg niet dat jouw hond dat zal doen, maar het zit wel in het ras die dominantie.
Daar moet je goed boven weten te staan.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 januari 2012 21:36:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
coatednuts  
#59 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 14:27:15(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Die lussen kun je zien als de krimpkous op de haak; een lijngeleider. Als dat er niet zit dan heeft de ketting de neiging te blijven steken achter het bevestigingspunt.

Mijn hond is dominant naar andere honden; raakt gauw gefixeerd en vaak de staart rechtomhoog. Soms het linkervoorpootje van de grond. Ook naar mensen toe kan hij dit zijn, echter uit zich die dominantie dan vooral dmv tegen ze op willen springen en de kop onder de hand dwingen. Vanuit het asiel werd er nogal krampachtig mee omgesprongen want deze hond zou absoluut niet bij andere honden kunnen zijn, hij zou er een te pakken hebben gehad. Bij ophalen van mijn hond uit het asiel werd er op dat moment een Newfoundlander gebracht door de dierenambulance; personeel met een noodvaart naar de voordeur; die hond mag NIET hierlangs, kan niet want dat komt niet goed etc. Ik heb me toen maar even achter de oren gekrabt, de hond nog es goed bekeken en besloten om hem de oren te wassen. Bij gefixeerdheid is het zaak om de andere hond eerder in de gaten te hebben dan dat je eigen hond dat doet. Zodoende kan er een hoop voorkomen worden. Men zegt dat er een moment komt dat de hond probeert hoe ver hij kan gaan. Ik weet niet of dit het geval is bij honden die van pup af aan bij het baasje zijn. Mijn hond vond het maar niks om in zijn nekvel te worden gegrepen als hij de zaken te bont maakte, wat in het begin nog wel eens gebeurde; poepen en pissen waar het hem uitkomt en hij heeft in het begin heeeeeel veeeeel kapot gebeten, tot mijn bankstel aan toe, echt helemaal aan gort. Hij heeft mij 1 keer in de hand gebeten, dat was vlak nadat ik hem betrapte op het kapotgebeten bankstel. Hij wou nog ff doorhappen denk ik, maar hem bij kop en kont alle hoeken van zijn hok laten zien, geen gedonder weer gehad wat dat betreft. Dat is 1 kant van het verhaal, de andere kant zijn de positieve bevestigers die de hond moet hebben, meer dan de negatieve. Daarom schrijf ik daar nu niet over, want dat wordt een heel verhaal. Heeft alles te maken met belonen, stoeien en een aai over de bol. Nu luistert hij stukken beter, bijt op spullen die ik hem geef en heeft een eigen plek waar die van mij heen moet als ik dat nodig vind. En dat is dus niet de bank.

Ik denk dat zijn probleem vooral ligt aan het feit dat men niet zo goed wist om te springen met zijn dominantie en onbesuisde acties. Dan kan dominantie omslaan in agressie idd. Het gaat me echter te ver om te zeggen dat als dominantie in een hond zit hij dus agressief zal doen naar anderen. En boven je hond moet je in alle gevallen staan.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 juni 2011 14:30:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
DioR  
#60 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 17:32:16(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Haha... het topic word meer een gedeelte voor alleen een hond. Geweldig. Helemaal de Hondenrig... Al eens in het water geprobeerd? Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
7 Pagina's<12345>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.