logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
FDM  
#21 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 11:01:22(UTC)
FDM


5 ponder

Lid sinds: 6-2-2012(UTC)
Berichten: 18

De afgelopen jaren ben ik ook op vakantie geweest naar de italiaanse meren.

Het probleem van noord italie is, dat de meren zijn ontstaan door de vorming van de bergen... De bodem is niet egaal en je vind veel diepe en ondiepe plekken.
Zonder dieptemeter / fishfinder / boot ben je kompleet kansloos.

Ik heb vanuit de kant nog nooit iets gevangen... me rodpod stond elke avond naast de caravan....

Waar je altijd succes heb, zijn de hoeken waar de riviertjes het meer in stromen. een pennetje met mais is dan vaak meer dan voldoende.
Let op dat je vroeg start, na 11:00 - 12:00 gaan de vissen de diepte in en zijn ze niet te vangen. Voor die tijd warmen ze massaal op in de zon en de warme stromen uit de riviertjes.

Er zit gigantische meerval in deze meren, de italianen ontkennen dit altijd. Er word namelijk niet op meerval gevist, de gemiddelde italiaan heeft helemaal geen spullen om zo`n 2 meter lang monster binnen te takelen. Bij mijn zoektocht naar meerval in het idromeer spoelde er een dode meerval aan vlak naast de camping.

Ik heb zelfs gezocht naar een vis-gids die mij naar hotspots kon brengen, deze zijn er niet in italie... Er word alleen gevist wat je kan eten... Forel / kopvoorn / snoek...


Naast mijn nu al veel te lange verhaal is er nog een obstakel.... sinds 2010 mag de regering geen planten meer rooien, dit resulteerd in een gigantische overbegroeiing van de meren. Even een afstandsetje met een boilie? Kompleet kansloos...

Als iemand andere ervaringen heeft dan hoor ik dat graag! Blij
Henk Haarlem  
#22 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 13:33:20(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@ Friso
Quote:
Naast mijn nu al veel te lange verhaal is

Dit is niet te lang, dit is bruikbare input.Like

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 februari 2012 13:34:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.