logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
djoerdi  
#1 Gepost : zondag 26 juni 2011 19:24:36(UTC)
djoerdi


15 ponder

Lid sinds: 9-11-2010(UTC)
Berichten: 120

hebben jullie ervaring met deze hanger van korda? Korda Stow Indicator
Carpfishing is an important thing of living.
Sponsor
Leroy86  
#2 Gepost : zondag 26 juni 2011 19:36:08(UTC)
Leroy86


25 ponder

Lid sinds: 7-10-2009(UTC)
Berichten: 412

Nope, maar je hoort goede en slechte verhalen...
Frank  
#3 Gepost : zondag 26 juni 2011 21:10:04(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Deze bobbins zijn goed als je ze voor de kantvisserij gebruikt, zeker niet om op afstand te vissen.

Kind regards,
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

tom de maat  
#4 Gepost : zondag 26 juni 2011 21:45:29(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb ze zelf ook en heb er 6gram aan gehangen anders bij een zuchtje wind al piepjes vis er toch wel een meter of 80 mee en het gaat prima mooie registratie
Frank Avezaat  
#5 Gepost : zondag 26 juni 2011 23:04:14(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
djoerdi,

ik vis nu een aantal weken met deze bobbins en ik moet er heel erg aan wennen.
Enerzijds vind ik de registratie uitstekend. Anderzijds ben ik niet geheel tevreden over bijv. de lijnclip. Ik heb het idee dat de lijn sneller beschadigd in de clip. Daarnaast is het erg lastig om hem even snel te verhangen o.i.d.
ronald kingma  
#6 Gepost : zondag 26 juni 2011 23:28:05(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ik sluit me helemaal aan bij Frank, de lijn moet weer los als je hem wilt verstellen en het lijkt inderdaad of mijn lijn wat schampt in de lijnclip. Verder registreren ze prima en vind ik de uitstraling top. Heb inmiddels betalights erin en dat is ook mooi.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
davey knol  
#7 Gepost : maandag 27 juni 2011 00:18:38(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hebben jullie een paar foto''s van de set up met deze hangers?
Leer van je fouten, geniet van je succes
ferenc  
#8 Gepost : maandag 27 juni 2011 10:14:08(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Dat verhangen is idd wat lastiger, maar je moet ze ook niet vergelijken met "gewone" hangers.
Ook voor afstand voldoen ze perfect, teminste bij mij wel.
Erwin  
#9 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:03:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Djoeri

Zoals al wordt aangegeven. Het is een hanger voor het vissen met slappe lijnen. Natuurlijk kan je ze ook gebruiken voor strakke lijnen, maar dan werken ze niet optimaal. Je krijgt dan het probleem met het verhangen (dat je ze van je lijn moet halen) en door het korte kettinkje hebben ze maar een heel klein bereik.

Vis je met slappe lijnen, dan rusten ze als het ware op de lijn die van je molen spoel komt. Verhangen is dan niet nodig en je lijn blijft heel mooi slap.

De lijnclip zit in het begin nogal strak maar ik vind toch dat het steeds gemakkelijker gaat. Bij het begin had ik hier ook moeite mee.

Ik heb ze aangeschaft en door het magneetjes systeem kan ik heel gemakkelijk switchen van hangers. Je kunt namelijk ook magneetjes kopen waar je een andere hanger aan kunt bevestigen. Slappe lijnen, dan gaan de korda hangers eraan. Strakke lijnen solar.

Mijn advies, vis je vaak met slappe lijnen, of hang je er het liefst bijna tot geen gewicht aan je lijn is het een aanrader. Het afstellen is even wennen maar de indicatie is prachtig. Bovendien vind ik ze erg mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Erwin
djoerdi  
#10 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:53:30(UTC)
djoerdi


15 ponder

Lid sinds: 9-11-2010(UTC)
Berichten: 120

oke, bedankt voor de info jongens, ik ga binnen kort denk gewoon even langs de winkel ffe kieke.
maar je hoeft er niet toch spachial delkims voor te hebben?

gr djoerdi
Carpfishing is an important thing of living.
Frank  
#11 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:58:13(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Nee, werkt op alle sets. Maar Korda verdeelt Delkim dus daar zit het addertje.

Kind regards,
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Erwin  
#12 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:59:38(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zeker niet. Wanneer je ze zou kopen zie je dat er twee kettinkjes bij zitten. Eén met een kort, en één met een lang buisje. Het korte buisje gebruik je wanneer je wat hogere piepers hebt (zoals delkims) en het lange buisje wanneer je korte piepers hebt (fox micron's enz.).

Dit is natuurlijk met een reden. De werking van deze bobbins is als volgt; Bij een fluiter trekt je lijn strak. Doordat de ketting erg kort is zal de bobbin er voordat je lijn helemaal gestrekt is eraf vallen. Wanneer je hogere piepers hebt (delkim's) moeten de kettinkjes dus wat langer zijn.

Er is dus ook gedacht aan het gebruik van andere piepers.
Franky26  
#13 Gepost : dinsdag 28 juni 2011 00:43:26(UTC)
Franky26


20 ponder

Lid sinds: 16-5-2011(UTC)
Berichten: 357

Korte kettingkje is ook zeer geschikt voor att's werkt bij mij althans perfect heb er geen klachten over met slappe lijnen top dingen
Mensen koop is een rol vuilnis zakken en RUIM je zooi is op!!!!!
steef_trakker  
#14 Gepost : zondag 3 juli 2011 15:41:13(UTC)
steef_trakker


5 ponder

Lid sinds: 2-7-2011(UTC)
Berichten: 27


ik heb de laatste keren ook met de stow bobbins zitten vissen. idiaal, ik vis vaak de laatste tijd op korte afstand en vrij licht, daarvoor is het echt perfect,
en zoals andere leden ook al zeggen de registratie is top,

maar aangezien ik ook graag met solar hangers vist heb ik de losse body's gekocht en een solar ketingkje op maat gemaakt, zo kan ik met stow bobbins op mijn solar adjustable brackets vissen, werkt perfect
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.