logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ruud Gosselink  
#41 Gepost : maandag 18 juli 2011 11:22:13(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Dat head ik me ook afgevraagd. Dit is het antwoord.

Dit is de gekweekte variant van de orginele schubkarper. De edelschubkarper heeft nagenoeg dezelfde groeicapaciteiten als een spiegelkarper en is vaak bruin/zilver van kleur bij de uitzetting. De edelschubs worden niet specifiek gekweekt maar zijn een bijproductie van de spiegelkarperkweek. De ouderdieren van deze edelschubs zijn dan ook spiegelkarpers.

Ed skillz  
#42 Gepost : maandag 18 juli 2011 13:29:02(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

@ Patrick, top man goed begin
peterwiggerman  
#43 Gepost : maandag 18 juli 2011 16:09:34(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Mijn avontuur loopt wederom weer niet zoals ik gehoopt had. Mijn maat en ik beide een blank. Volgende keer beter... Ik geef nog niet op
Gerben_A  
#44 Gepost : maandag 18 juli 2011 22:30:37(UTC)
Gerben_A


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Jammer Peter,.. wel leuk om je ontwikkelingen te volgen!!


Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe groot zou nou de kans zijn dat een water karper bevat zonder dat deze uitgezet zijn.
Iedereen heeft vast wel van die wateren; ligt er prachtig bij, wordt niet gevist, niets bekend over karper, geen uitzettingen geweest,... Zwemt er wel karper?

Ik sprak Gerwin Gerlach tijdens carpevent assen, die sprak over ongeveer 2% kans dat een water een natuurlijke populatie karper bevat. Wat denken jullie? En hebben jullie misschien praktijk voorbeelden waaruit anders blijkt?

Ik ben erg benieuwd... of zou dit beter in een nieuw topic passen ? Knipoog
peterwiggerman  
#45 Gepost : maandag 18 juli 2011 22:48:16(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Ik bevis over het algemeen wateren in de uiterwaarden van de rivieren. Tot nu toe zijn mijn ervaringen heel verschillend. Ik heb zoals de laatste tijd wateren waar op een bepaalde manier weinig of bijna geen karper op zit en dan is het echt schrapen. Wat hier de reden van is weet ik niet. misschien het verloop van de uiterwaarden hoe alles naarde putten loopt. Ik heb echter ook wateren ondekt waar een behoorklijke natuurlijke populatie op zit. en dan praat ik bijvoorbeeld over 50 vissen op een water van maximaal 8 ha. En dan zijn het allemaal van die Waal stampers.

Ik weet niet wat nu de reden is dat het ene water wel vis bevat en het andere niet. Iheb wel gemerkt dat de vissen zich met hoog water verplaatsen van de ene naar de andere put. Over het algemeen zijn de vissen tussen 10 en 30 pond met af en toe een keer een uitschiter richting 35p

Het blijft altijd weer een verassing de uiterwaarden. JE weet nooit wat je vangt
Toine  
#46 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 00:01:40(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Patrick, petje af voor de manier zoals jij de karper zoekt en op dat water verder gaat vissen. Dit doet me denken aan de woorden van tattoobear om consequent op hetzelfde water te blijven vissen ook al vang je niets.=d&gt;
Het is zoals het is.
Gerben_A  
#47 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 11:51:05(UTC)
Gerben_A


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

peterwiggerman schreef:
Ik bevis over het algemeen wateren in de uiterwaarden van de rivieren. Tot nu toe zijn mijn ervaringen heel verschillend. Ik heb zoals de laatste tijd wateren waar op een bepaalde manier weinig of bijna geen karper op zit en dan is het echt schrapen. Wat hier de reden van is weet ik niet. misschien het verloop van de uiterwaarden hoe alles naarde putten loopt. Ik heb echter ook wateren ondekt waar een behoorklijke natuurlijke populatie op zit. en dan praat ik bijvoorbeeld over 50 vissen op een water van maximaal 8 ha. En dan zijn het allemaal van die Waal stampers.

Ik weet niet wat nu de reden is dat het ene water wel vis bevat en het andere niet. Iheb wel gemerkt dat de vissen zich met hoog water verplaatsen van de ene naar de andere put. Over het algemeen zijn de vissen tussen 10 en 30 pond met af en toe een keer een uitschiter richting 35p

Het blijft altijd weer een verassing de uiterwaarden. JE weet nooit wat je vangt




Ah ja, zulke wateren is in mijn ogen de kans ook groter dat er karper zwemt omdat ze bij hoog water over kunnen zwemmen en ze naar alle waarschijnlijkheid oorspronkelijk vanuit de rivieren zijn overgezwommen met hoog water.

'T onbekende dat je noemt is super mooi idd, je weet nooit wat je vangt, wat er zit, OF er vis zit,.. In mijn ogen 100x mooier dan ene put waarvan mensen het bestand al ge-drie-dubbeld hebben en alle vissen een eigen naam hebben..........


Hoe zou het (een natuurlijke populatie) zitten bij echt afgesloten putten, of bijvoorbeeld zandwinputten of grindgaten van 60 jaar oud? Zonder een rivier ernaast, dus geen kans op overzwemmen bij overloop.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 juli 2011 11:53:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ed skillz  
#48 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 12:51:04(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

Ik blijf van mening dat goed observeren van een water een must is in mijn visserij. Een water kan er aan de bovenkant nog zo mooi uit zien. Je kijkt om je heen, waant je zelf in frankrijk. Mooie lelie velden, overhangende bomen, prachtig verlopen in de randen. Maar we vergeten snel dat de vis in het water leeft en niet het zelfde uitzicht heeft als wij. Soms observeer ik dagen lang voordat ik ga voeren. En probeer te praten met oude 'locals', die weten vaak meer over de geschiedenis van een water. Heb ik bewijs van een mogelijk karperbestand, dan pas ga ik voeren en stort mezelf op dat water tot het vis oplevert.

De foto's hieronder zijn van een oud compleet afgesloten water, waar ik jaren geleden een top seizoen draaide.

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
Mofla  
#49 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 15:11:02(UTC)
Mofla


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 13-7-2011(UTC)
Berichten: 8

@tattoobear
Wat een prachtvissen!!!! Mooi om te zien!
Jerry  
#50 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 15:13:22(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

@tattooear ben je al zo oud?? Uit het tijdperk waar ze nog zwart wit foto's haddenTong

Vroeger hadden ze wel schitterende vissen!!
Groeten,

Jerry
Ed skillz  
#51 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 15:18:35(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

Foto's zijn van 12 jaar geleden ongeveer hahahahaha
Gerben_A  
#52 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 19:14:21(UTC)
Gerben_A


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Oeff, dat zijn prachtvissen zeg! Mooi hoor...

Waar ik dan benieuwd naar ben; weet je ook hoe die vissen in dat afgesloten water zijn gekomen?
m.a.w. zijn er uitzettingen in t verleden geweest of zou het echt een natuurlijk bestand zijn?

Ed skillz  
#53 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 22:12:03(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

Nee uitzettingen zijn daar nooit gedaan, maar jaren geleden stond het water in verbinding met een nog veel groter water en ik denkt dat er een groepje vissen achter gebleven is. Het gebied is ook niet makkelijk te bereiken voor vissers, dus word er ook praktisch niet gevist. De vissen zijn dan ook allemaal puntgaaf die daar zwemmen. Het gebied waar ik het over heb beslaat behoorlijk wat hectaren.
Toine  
#54 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 23:16:31(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
tattootbear, mooi hoor. Nostalgie. Zijn dit foto's van dia's Think
Het is zoals het is.
Ed skillz  
#55 Gepost : woensdag 20 juli 2011 00:37:19(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

nee foto's die ik gescand heb
mikeollie  
#56 Gepost : woensdag 17 augustus 2011 13:09:14(UTC)
mikeollie


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-8-2011(UTC)
Berichten: 1

Hello guys,
Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post. Ik hou van avontuur. Zonder twijfel Nederland in een van de mooiste plekjes voor een vakantie en avontuur. Ik heb nog geen kans om te bezoeken in deze prachtige bestemming. Maar ik bezoek er heel snel ..Blij

__________
For villa info click vakantiehuizen spanje | villa spanje.
coatednuts  
#57 Gepost : woensdag 17 augustus 2011 14:41:13(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Kijk, jij begrijp. Knipoog
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
luuk412  
#58 Gepost : maandag 22 augustus 2011 14:56:51(UTC)
luuk412


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 549

nou in iedergeval succes peter.
ben je al geweest vissen daar?
wat gevangen?
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.