logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Lodewijk  
#21 Gepost : dinsdag 5 juli 2011 21:44:54(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
nee maar als dr een snoek van ruim over de meter zit ( en met ruim bedoel ik zeeeeer ruim )
dan zit dr ook super dikke andere vis Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
peter servais  
#22 Gepost : dinsdag 5 juli 2011 22:15:14(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Mooi water hoor! Daar moet je wel wat kunnen vangen ja!

Lekker ook met zo'n zandbodem ipv een baggerbodem.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
peterwiggerman  
#23 Gepost : maandag 11 juli 2011 13:57:34(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Eerste update: Het was even slikken maar mijn maatje en ik hadden beide een blank. Tijdens het voeren afgelopen week zagen we weinig activiteit in het water en hebben geen enkele karper gespot. Bij aanvang van de sessie hedden we allebij onze bedenkingen en geen goed gevoel. Helaas werd dat gevoel bevestigd. We laten dit water voor wat het is.
We hebben vroeg in de ochtend de spullenboel bij elkaar geraapt en vertrokken. Opzoek naar nieuwe mogelijkheden en hebben deze ook gevonden. In de uiterwaarden hebben we een mooi water gevinden wat ongeveer 12 ha groot is en maximaal 2 meter diep is. Het terrein was weer uitermate slecht te bereiken maar hebben toch een mooie plek weten te vinden die voldoende mogelijkheden geeft voor twee personen. Het water was niet helder en geen plantegroei wat voor mij betekend dat er behoorlijk veel brasem zit. enige nadeel is dat we ongeveer 2 kilometer moeten lopen om bij de stek te komen.
Aankomend wekeinde gaan we een sessie maken op dit mooie water en hopen dat we deze keer wat meer geluk hebben.

Weer een nieuw avontuur waarbij ik hoop dat het deze keer wat beter zal gaan, maar ja.... het hoort er wel bij

Bewerkt door de gebruiker maandag 11 juli 2011 13:59:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#24 Gepost : maandag 11 juli 2011 14:32:25(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik zou niet zo snel opgeven na 1 blank peter! wellicht zitten er niet veel maar wel zwaar!
Patrick Wolters  
#25 Gepost : maandag 11 juli 2011 14:46:27(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
timvanzanten schreef:
ik zou niet zo snel opgeven na 1 blank peter! wellicht zitten er niet veel maar wel zwaar!

Je haalt me de woorden uit m'n mind.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
peterwiggerman  
#26 Gepost : maandag 11 juli 2011 14:57:24(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Mijn maat en ik zijn er beide van overtuigd dat er bijna geen karper zit. Het water is niet echt groot en wordt niet bevist. Na een week voeren hadden we minimaal 1 vis moeten vangen, maar ik geeft toe dat 1 keer niet veel zegt. Wat bij mij de doorslag gevende factor is dat ik in het nieuwe water veel meer vetrouwen heb. Veel activiteit gezien en veel vis.

Ik kan doorgaan op de put van afgelopen weekeinde en daar proberen een visje te vangen maar ik kan ook het nieuwe water gaan bevissen. Als dat goed loopt kan ik me de zomerperiode op het nieuwe water storten.

In het najaar ga ik weer terug naar het "Bakken" water en hoop daar dan mijn pb weer aan te scherpen.
Ed skillz  
#27 Gepost : maandag 11 juli 2011 15:44:11(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

Gelijk heb je, als je er al geen goed gevoel bij hebt, zou ik ook niet door vissen op die stek.
coatednuts  
#28 Gepost : maandag 11 juli 2011 15:49:17(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Lodewijk schreef:
ik ga ook een nieuw avontuur aan.
ben vandaag begonnen met voeren.
hier enkele foto's van het water








dr moet godsdikke vis op zitten!!
we gaan zien Breede lachBreede lach[/quote


Ik denk dat ik weet waar jij je geluk gaat beproeven. Ik was daar ook van plan te gaan vissen toen ik nog in Zwolle woonde. Maar niets zo veranderlijk als het leven, ik ben weer eens verhuisd en heb het laten wezen voor wat het is. Heb er helaas nooit wat anders uitgegooid dan een hengel om mee te peilen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 12 juli 2011 21:40:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
peterwiggerman  
#29 Gepost : maandag 11 juli 2011 15:58:52(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Probleem is dat ik 1 nacht in de week ga vissen. Deze vistijd wil ik zo goed mogelijk benutten. Op dit moment gaat het op de put van afgelopen weekeinde niet goed en vindt ik het zonde om daar op dit moment nog tijd aan te besteden. Ik denk dat ik me dan beter kan richten op ander water wat misschien wel goed loopt in deze tijd van het jaar. HEt wil niet zeggen dat ik nooit meer zal vissen op dat water. Ik zal zeker terugkomen maar wel in een ander jaargetijde. Misschien loopt het dan wel goed.
peterwiggerman  
#30 Gepost : donderdag 14 juli 2011 08:11:33(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Hier een fototje van het water wat ik aankomend weekeinde ga bevissen. Is wel mooi..
peterwiggerman heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Nieuw stekkie.jpg
ronald kingma  
#31 Gepost : donderdag 14 juli 2011 09:32:47(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
wat een mooi water Peter, tight lines daar man, succes


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Ed skillz  
#32 Gepost : donderdag 14 juli 2011 11:51:29(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

mooi gebied peter Knipoog
Job Verweij  
#33 Gepost : donderdag 14 juli 2011 12:11:56(UTC)
Job Verweij


25 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 447

het is inderdaad 'wel' mooi!
peter van welij  
#34 Gepost : donderdag 14 juli 2011 13:03:01(UTC)
peter van welij


15 ponder

Lid sinds: 20-10-2010(UTC)
Berichten: 174

ziet er goed uit peter!!!
Patrick Wolters  
#35 Gepost : vrijdag 15 juli 2011 11:09:57(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Ga aankomend weekend ook een nieuw avontuur aan op een diepe zandput van een kleine 70 ha .
Niemand die wat los laat over het bestand enkel dat het niet groot is en erg moeilijk.
Tel daar bij op de vele krabbetjes zoetwater garnalen en kreeftjes en ik weet genoeg.
Nu een week aan het voeren en van zaterdag op zondag de eerste nacht proberen dus hoop een run te forceren.
Echt een water om de rest van het jaar m'n tanden in te zetten.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
stefan everts  
#36 Gepost : vrijdag 15 juli 2011 11:40:18(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

dat is een echte uitdaging patrick!!

veel succes,ben benieuwd...
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Patrick Wolters  
#37 Gepost : maandag 18 juli 2011 10:13:20(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Zo van zaterdag op zondag m'n eerste nacht gemaakt op nieuw water.
Na aankomst gauw de lijnen uitgevaard.
Na eerder peilen had ik een stek gevonden waar zich een veenwand bevond
deze liep van 2.5 meter diepte ineens steil af naar 6 meter dus een hengel bovenop
gelegd en een onderaan op 6 meter diepte.
Na de hele nacht geen piep gehad te hebben komt sóchtends rond 07.30 de ondiepe hengel
tot leven wat 5 min later resulteert in een schubje van een pond of 8 geen grote vis
maar kijkend naar de moeilijkheidsgraad van het water meer dan welkom.
Na research er achter gekomen dat er in 2009 25 spiegels en 25 edelschubs zijn uit gezet op
het water en mijn vermoeden is dat ik een van deze edelschubs heb mogen vangen, wel grappig als je
bedenkt dat het water +/- 70 ha groot is.
UserPostedImage
Nu rustig doorvoeren en binnen 2 weken weer een nacht pakken.
Mvg Patrick

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 juli 2011 10:15:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Ruud Gosselink  
#38 Gepost : maandag 18 juli 2011 10:46:49(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Petje af.... 2 kilometer lopen met al je spullen om een stek te bevissen.Daar zal het niet druk zijn.
Als het zo slecht te bereiken is wie heeft dan die vis uitgezet en waarom?

Patrick Wolters  
#39 Gepost : maandag 18 juli 2011 10:51:00(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Ruud Gosselink schreef:
Petje af.... 2 kilometer lopen met al je spullen om een stek te bevissen.Daar zal het niet druk zijn.
Als het zo slecht te bereiken is wie heeft dan die vis uitgezet en waarom?


Ik vaar als ik ga vissen met de boot over dus dat valt wel mee voeren ga ik lopen.
Vissen zijn uitgezet in spiegelkarperproject.
Veel mensen haken af door de moeilijkheidsgraad van het water en de slechte bereikbaarheid.
Maar laat het er maar lekker rustig blijven.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Job Verweij  
#40 Gepost : maandag 18 juli 2011 11:02:19(UTC)
Job Verweij


25 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 447

Strakke schub man! wat is eigenlijk het verschil tussen een edelschub en een normale schub?

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.