logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
chiele  
#1 Gepost : zaterdag 9 juli 2011 16:13:55(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

ik ben eens aan het kijken of ik nog ergens een midweekje kan boeken in frankrijk.

hierbij dacht ik aan attila lake van abbeylakes, maar op hun website staat dat er dit jaar abnormaal veel wiergroei is en er hierdoor voor een bepaalde tijd roeiboten gebruikt mogen worden op abbeylakes mits je deze zelf meeneemt.

nu ben ik niet in het bezit van zon boot, dus vroeg ik me af of ik dan wel de moeite moet doen om er een stek te proberen boeken. maw is het mogelijk in wier te vissen zonder een roeiboot?
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : zaterdag 9 juli 2011 16:18:37(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
lastig! als je al open plekken wilt vinden dan zul je dicht onder de eigen kant moeten vissen. je zou het kunnen proberen met peilen en markeren maar als ik zou moeten werpen op gaten in het wier zal ik me altijd afvragen of mn rigje niet in het wier ligt. er zijn natuurlijk wel tips:

- vis met een chodrig om ervoor te zorgen dat je montage ook over wier altijd goed ligt
- koop een weedrake en maak zelf gaten in het wier.
- loop je lijnen uit met een waadpak
- vis strak onder de kant
- gebruik liever inlinelood dan wartellood. hoe meer de lijn en montage zijn gevormd, hoe minder wier hij meepakt
- scherm je haakpunt af voor inworp met een stukje pva foam
- gebruik sticks of pva bags met daarin je montage en rig om ervoor te zorgen dat je aas en rig altijd goed neerkomen
- zoek een dunne maar sterke hoofdlijn. Dun omdat hij sneller door wier snijdt, sterk omdat wier tijdens de dril veel tegengewicht geeft!

Drillen vanaf de kant op een wier rijk water is alleen een ander verhaal! Dat is vragen om problemen!

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 juli 2011 16:19:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

josvanpinxteren  
#3 Gepost : zaterdag 9 juli 2011 17:30:09(UTC)
josvanpinxteren


25 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 513

ik kan uit ervaring zeggen dat je daar zonder boot geen vis op de kant krijgt het is daar een must om vanuit de boot een vis te drillen.

verder is het een mooi complex met mooie vissen en goede service.

dus met chods en solid pva bags en een voerboot en roeiboot erheen en dikke biggen vangen maar.
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!


groeten jos van Pinxteren
chiele  
#4 Gepost : zaterdag 9 juli 2011 17:31:31(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

bedankt voor de reactie tim!

ik ga eens bellen naar abbeylakes of er nog een plaats vrij is op attila lake en zoja, vragen of het wierprobleem daar ook zo groot is, dan zoek ik verder naar iets anders.
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
DavidT  
#5 Gepost : zaterdag 9 juli 2011 18:15:18(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Hoi Chiele,

Vissen in langs of gaatjes in enorme wiervelden is onverantwoordelijk zonder boot en met boot heel makkelijk.

Zoek een water uit waar de beheerder het wier chemisch heeft bestreden in het begin van het seizoen. Ze verbranden de toppen met een chemisch goedje zodra het wier begint te groeien in laat ik zeggen maart.

Ben je niet een beetje laat met boeken.
Say hello to my little friend
chiele  
#6 Gepost : zaterdag 9 juli 2011 19:52:38(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

DavidT schreef:
Ben je niet een beetje laat met boeken.


ja weet ik, maar wegens omstandigheden was het er nog niet van gekomen.
abbeylakes wordt waarschijnlijk 3 îles als ik er wat meer reacties over krijg Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.