logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
sander Janssen vd laak  
#21 Gepost : woensdag 14 december 2011 14:31:56(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

ik viste hier veel in een putje dat als je het aan het lopen kreeg je de wildste runs kreeg
hier viste ik altijd met 0,5 cm tussen de haakmaat 8 en boilie 20 mm
alleen de vissen namen de boilies zo diep in hun bek dat ik ze inderdaad haakte alleen achterin hun bek (waar het vlees vele malen zachter is)
ging ik vissen met een hair met 2 cm speling dan haakt ik ze netjes voorin de bek met als gevolg minder uitscheuren ed
nu vis ik er niet meer want er zwemmen nu bijna alleen maar papagaaienbekken rond omdat ze het aas dus diep opnemen en de meeste vissers hier geen verstand van zaken hebben d'oh!
LaurensN  
#22 Gepost : woensdag 14 december 2011 14:55:44(UTC)
LaurensN


10 ponder

Lid sinds: 13-8-2011(UTC)
Berichten: 65

das erg jammer, maar zo'n dingen zijn te verhelpen.Oftewel kies je een ander haaktype(bijv.in plaats van een longshank een gewoon klauwhaakje, draait je haak al minder agressief, oftewel blijf je vissen met een agressief draaiende haak en kort je de onderlijn in dat de karper het niet zo diep kan opnemen, maar dan loop je tegen andere problemen zoals: als witvis je korte onderlijn strakzwemt dat een opname niet meer mogelijk is. Dan kun je natuurlijk je hair wat langer maken. maar dan loop je ook tegen problemen, zoals dat ze enkel de bol in hun bek opnemen en het weer uitspugen. Zonder een inhaking, dus volgens mij is het verstandigst een ander haaktype nemen die minder rap draat, want een karper te diep in z'n bek haken is natuurlijk niet de bedoeling!
sander Janssen vd laak  
#23 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:54:16(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

ik heb idd met een aantal dingen zitten spelen en haakte ze op een gegeven moment gewoon netjes onderin de lip
maar andere vissers hebben tegenwoordig helaas overal schijt aan en hangen in de hengels alsof hun leven er vanaf hangt terwijl er helemaal geen obstakels zijn oid visje kan nergens heen en dan nog op deze manier vissen Domme ik
ik hang alleen in de hengel als ik een vis net voor de pijlers weg wil houden oid en dan verder rustig afdrillen maar dat ik tegenwoordig uit de boze geloof ik (en dan lopen jammeren dat de vis niet rustig is op de kant)
tegenwoordig houd ik me verre van dit soort putjes want als ik een vis vang gaat het mij om de beauty van het beestje en als je in een week tijd gewoon 7 papagaaien hebt gevangen ben je het gewoon beu

overigens zijn dit vaak 'vissers' die savonds aan komen rijden gewoon hun hengels een richting in gooien en om 12 uur weer weggaan een bende achterlatende , politie doet hier ook helemaal niets tegen dus met die gasten ben ik ook klaar
enige waar ik een beetje response van kreeg was een controlerende BOA welke graag wou vernemen waar als die t*r*ngzooi vandaan kwam
maar ik geloof dat er aan wel of niet 'visveilig vissen' en dan heb ik het niet over loodsystemen ed weinig gedaan kan worden
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.