logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 22:14:08(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

op welke manieren voeren jullie en waarom en hoe vissen jullie dan?

Voor een goede voerstrategie is allereerst waterkennis nodig. Met waterkennis bedoel ik informatie over de normale voerstrategie. Ik probeer zoveel mogelijk info te krijgen van andere karpervissers en witvisvissers, zoals: Wordt er niet gevoerd, voer dan. Wordt er normaal wel gevoerd maar niet veel, voer dan veel. Kortom anders dan anderen.

Mijn strategieën zijn:
1. Eenmalig voeren b.v. de avond ervoor. Werkt goed op wateren waar niet of nauwelijks
wordt gevoerd.
2. Normaal voeren(1 tot 3 kg) per dag 3 dagen. Werkt op de meeste wateren.
3. Veel voeren(5 tot 15 kg) per dag 3 dagen. Werkt goed op wateren waar allang met
mate gevoerd word.
4. Verspreid voeren, in strepen of oeverzone's. Werkt ook op wateren met
dressuurverschijnselen.
5. Compact voeren. Werkt ook op wateren met dressuurverschijnselen.
6. Lang voeren(veel of weinig, compact of verspreid). Zie compact voeren.
7. Gehele water verspreidt aanvoeren(is altijd veel, en altijd lang). Werkt op echt
moeilijke wateren.

Ik vis altijd 1 hengel op de voerplek en 1tje er een stuk vanaf

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 januari 2010 22:16:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
davey knol  
#2 Gepost : woensdag 6 januari 2010 16:17:38(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Nouja, ik ben nog niet zo'n ster op het gebied van voorvoeren...
Wij doen altijd 2 a 3 dagen van te voren 1,5 kilo in het water gooien op de plekken waar je wilt gaan vissen... We komen dan in de ochtend uur of 10 aan en dan bij aankomst nog wat voeren en dan 's avond nog wat voeren.

Het werkt niet altijd even super...

maargoed wat ik al aangaf, ik ben er nog niet zo goed in.

Ik heb nu een stek op het oog die ik helemaal wil gaan uitpijlen en dan een voerstrategie erop loslaten. Nog genoeg tijd om er overna te denken
Leer van je fouten, geniet van je succes
Erwin  
#3 Gepost : woensdag 6 januari 2010 16:24:38(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Mannen.

Wat ik met voorvoeren wil bereiken, is vis dresseren. Hiervoor is consequentie een vereiste. De meeste mensen met een aquarium weten precies wat ik bedoel. stel dat je elke dag, op dezelfde tijd in dezelfde hoek voert, zal de vis dit erg snel doorhebben en er al zitten voor jij met je voerbakje de kans hebt te strooien. Vissen herkennen het op een gegeven moment als vertrouwd. Rond dezelfde tijd, dezelfde plek.

Zo zie ik het ook met karpers. Zelfde tijd, zelfde plek.

Karpers eten om te overleven. Als ze weten dat elke dag op een bepaalde tijd voedsel te vinden is, zullen ze er zijn. Hoe langer je voert, hoe minder argwaan (en dus gemakkelijker te vangen). Ook is de kans groot dat de vis groter wordt. De grote vis komt meestal als laatst en zullen, als je lang genoeg doorvoert de kleinere exemplaren verjagen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.