logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
stefanemans  
#21 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 15:10:52(UTC)
stefanemans


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-12-2011(UTC)
Berichten: 9

Voor de mensen die eerst niet veel deden voorvoeren of helemaal niet en nu wel merken jullie veel verschil met het aantal runs of val het wel mee.

Is misschien wel interessant voor de mensen om dit te weten.

vertel er dan wel bij of je op een putje, meer, kanaal / rivier vist.




mijn ervaring is dat op het kanaal wat ik beviste het verschil maakte niet voeren = blanken wel voeren was vangen
en op een put wat ik beviste was de ervaring instant vissen was af en toe wat vangen beetje 50/50 en na gelang het seizoen vorderde en er regelmatig wat voer op "mijn" stekkie had gelegen de aanbeten wat beter werden.


mijn conclusie is dus dat voorvoeren wel degelijk een positieve invloed heeft op de vangsten.
timvanzanten  
#22 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 19:12:53(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Als ik voer houdt ik dit maanden vol. Consequent elke dag en op een vaste plek. dit leverde mij op een kanaal enorm veel succes op! Sommige vissen kwamen zelfs driemaal op de mat. Op een ander water vis ik altijd instant. dit op een natuurlijke hotspot. Voorvoeren zal weinig verschil maken.
Guus N  
#23 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 19:59:42(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
ik vis denk ik nu een half jaar, maar ik denk dat ik iets van 10 kilo boilies heb gebruikt, maar dat word denk ik nog wel meer, want ik ga nog een keer na een visvakantie en dan in de vakantie zo vaakl mogelijk proberen te gaan, tenminste als het mag van m'n baas Knipoog
maar ik denk dat ik dan in een jaar een kilo of 30-40 gebruik, maar particles gebruik ik nooit, is dit aan te raden en vang je hierdoor meer vis?
Albert s  
#24 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 21:40:54(UTC)
Albert s


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 11-1-2012(UTC)
Berichten: 14

Ik hou al 1.5 jaar een vaste voerplaats bij op een vijver in de buurt. In de winter 2x per week 1 kg sticks Van mrt tot jun voer ik dit op naar 5 kg per keer dan jun en jul een handen per keer
Sept voer ik volle bak 50 kg !! Deze maand daarna bouw ik weer af en begin ik weer over nieuw.
Om dat ik vrijwel alleen op karper vis heeft dit ook echt een paar dikke biggen opgeleverd.
Op het kanaal word heel veel gevoerd dus vis ik daar instand maar daar zijn de resultaten ook heel verschillend soms 2 à 3 runs per nacht maak ook weeken blanken!!
Maar dat hoort er nu eenmaal bij
Gr. Berry
spodfather  
#25 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 21:44:30(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

heb nu in een half jaar ongeveer 50K opgebrast particles meegerekend.
Dat is van Mei t/m December. maar ik wil wel wat meer gaan voeren.
Dus ik schat dat ik uitkom op een kilo of 100-150 per jaar.
ohyah, ik denk ook nog een kilo of 20 pellets en stickmix


Zeg dat ik 18 tot 20 12u-sessies maak.
En daartussendoor dan nog wel eens wat kleinere sessies op kleiner water.
dus ongeveer 5 tot 6,5K per sessie gemiddeld. dat klopt ongeveer wel als je een week voorvoeren meerekend.
(in de zomer wat meer in de winter minder tot niets)

ff de prijzen erbij Tong ongeveer he, pin me er niet op vast

150kg Duivenvoer: 120 euro
150kg mais: 120 euro
150kg Hennepzaad: 375 euro
150kg medium tijgers: 420 euro
150kg boilies van 5euro p/k: 750 euro
150kg boilies van 10euro p/k: 1500 euro

SF

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 januari 2012 21:47:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#26 Gepost : woensdag 18 januari 2012 10:11:13(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Als je zo dit topic doorleest gaat er pp toch aardig wat voer het water in. Geen wonder dat elk jaar de records aangescherpt worden Knipoog
Johan Krenger  
#27 Gepost : donderdag 19 januari 2012 11:57:39(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Erwin schreef:
Als je zo dit topic doorleest gaat er pp toch aardig wat voer het water in. Geen wonder dat elk jaar de records aangescherpt worden Knipoog


Ofnie!?!

Maar ken ook wateren (waar gedoken word) waar er op sommige plekken een ware regenboog aan boilies liggen te rotten!

Hoop dat de mensen dat ook in hun achterhoofd meenemen!
andre van der kraats  
#28 Gepost : vrijdag 20 januari 2012 23:05:45(UTC)
andre van der kraats


20 ponder

Lid sinds: 9-1-2012(UTC)
Berichten: 370
Man
Nederland

Ik voer behoorlijk veel (10kg-15kg boilies/particels p.dag) op de rivier waar ik vis maar zonder die hoeveelheden zijn de vangsten ook gelijk minder ivm alle witvis.(ligt wel aan het jaargetij natuurlijk)
En op een plas hier in de buurt ga ik vanaf het voorjaar vaak voorvoeren tijdens het duiken kan je ze netjes neerleggen en gelijk zien of ze het weg gegeten hebben om die rotplekken te voorkomen.
Breede lachd Breede lachd

Dat is niet nodig je moet wel voeren met je verstand.
Verder als ik op een ander water vis een kg of 3-5 per dag.
vis eigenlijk niet meer zonder voorvoeren!!

Groet Andre
Enjoy every day it never comes back!!
jori  
#29 Gepost : vrijdag 27 januari 2012 13:56:20(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

ik denk da ik 30 kg bollen per jaar voer! meer kan niet want ik heb ook maar een kranten wijk!

en 35 kg particels
heb je voor 2 euro een 5 kg zak duivenvoer

en door mij particels knal ik ook nog lokvoer 1 kg per 2 kg voer in dus dat is denk ik ook 17 kg lokvoer per jaar
behandel iedere karper met respect!
ronalddehoog  
#30 Gepost : donderdag 16 februari 2012 23:18:15(UTC)
ronalddehoog


40 ponder

Lid sinds: 10-2-2012(UTC)
Berichten: 1.064

Bedankjes: 2 keer
Haha, geloof dat ik toch wel heel ver onder het gemiddelde zit Dus...
Ik denk dat ik per jaar zo'n 7kg boilies, 6kg tijgernoten en nog een kilootje of 5kg particles(hennep, duivenvoer)
Ik vis op meestal op een klein putje met een maximale diepte van 1,5m, dit putje ligt aan een groot sloten, kanalenstelstel.
Dat ik zo weinig gebruik zal ook wel te maken hebben dat ik mijn stekken niet bijhoud. Ik vis eigenlijk altijd instant. Misschien wel een idee om het is te proberen met voorvoeren. Heb het wel is een week van te voren gedaan, maar dat gaf niet hele andere resultaten.
Voer geen oorlog, voer de vissen.
visser01  
#31 Gepost : vrijdag 17 februari 2012 00:25:41(UTC)
visser01


15 ponder

Lid sinds: 14-2-2012(UTC)
Berichten: 150

tja hangt een beetje van de omstandigheden af waar je vist,ik vis meestal op waters van 6 tot 20ha en met een goeie bezetting van karpers,brasem en waterhoenen
vanaf eind april tot oktober voeren we meestal 3keer in de week 5 à 8 kg bolies
bij het beginnen van de sessie voer ik 1,5kilo bolies wijd open,na elke run gaan er een 40tal bolies bij en als het eigenlijk echt op gang is dan kan je eigenlijk niet genoeg voeren maar probeer het toch een beetje te beperken op die momenten omdat je er anders 20kilo per dag zou insmijten en dat zou wat duur worden
in het vroege voorjaar voeren we meestal niet voor maar gaat er per dag vissen 20kg kemp en 2 kilo noten(als het runt he)
het is veel geld maar ik vang graag veeeeeeel karpers,ksteek er veel tijd in en zou het zonde vinden van te zitten blanken of weten dat ik ipv 5 karpers er 10 had kunnen vangen
grtss visser
moet wel zeggen dat ik het gek vind van 150kg bolies van 10eu te kopen,vis al jaren met bolies van 4 tot 4,4 euro met goeie resultaten
ga vissen als ze bijten!
SPEEDCARP!!!
peter servais  
#32 Gepost : vrijdag 17 februari 2012 22:31:48(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik merk wel dat naar mate ik langer aan het vissen ben (dit word jaar 2) en nu ik een werppijp heb, dat ik steeds meer boilies ga gebruiken.
Maar ik kom voorlopig nog niet aan die "demp die put" hoeveelheden die hier genoemd worden haha.

Ik denk dat ik over een jaar gezien aan ong. 15kg boilies kom.
De reden, ik vis instant en voer relatief compact dmv een pva string met een stuk of 7 hele en halve boilies om de rig heen.
Verder gaat daar per hengel nog zo'n 100gram boilies verspreid omheen.
Het water waar ik vis vraagt ook niet om kilo's voer omdat het daar gewoon niet groot genoeg voor is.
Dit jaar wil ik wel wat regelmatiger gaan voorvoeren.
Daarom zal ik dit jaar ook wel wat meer boilies gebruiken.

Ik ben benieuwd of het dit jaar de vangsten nog gaat opkrikken
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Marc  
#33 Gepost : vrijdag 17 februari 2012 22:48:14(UTC)
Marc


20 ponder

Lid sinds: 9-2-2012(UTC)
Berichten: 221

mijn voerpraktijken, ik vis met een maat op een rivier, ben er instant begonnen, met wisselende resultaten, vervolgens verleden jaar serieus begonnen met consequent voeren..
gemiddeld 3 tot 4 kg om de dag, met voor de visdag zelf nogmaals 2 tot 3 kg...

dus tussen de 12 en 16 kg per week.. keer 4 is dat een kleine 60 kilo in een maand.. keer een maand of 9 das al gauw een 540 tot 600 kilo bollen over een jaar...

met goede resultaten varierend van 1 of 2 vissen tot 6 op een nacht met gemiddeld hogere gewichten dan instant..

Dit jaar weer!...zin in!!!
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
peter servais  
#34 Gepost : zaterdag 18 februari 2012 00:41:50(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Als je je huidige vangsten vergelijkt met die van toen je instant viste, wat zijn dan de verschillen?
Een verschil tussen vangen en blanken?

Maareh 600kg.. dat is wel een beste uitgave, ik snap dat karpervissen geen goedkope hobby is... hoe betalen jullie het?
Ik neem aan dat jullie niet allemaal nog thuis wonen en geen vaste lasten hebben.
Of is iedereen hier testvisser of worden ze gesponsord?
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Marc  
#35 Gepost : zaterdag 18 februari 2012 01:30:19(UTC)
Marc


20 ponder

Lid sinds: 9-2-2012(UTC)
Berichten: 221

Heey Peter, nee woon niet meer thuis, getrouwd en kind, maar klopt we zijn voor een groot deel gesponsord, dus dat scheelt.. maar als je zelf draait of goed snuffelt kun je nog best redelijk wat aas inslaan tegen redelijk geld.. zeker als je veel afneemt gaan de prijzen omlaag..en afdingen!...
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Willem DW  
#36 Gepost : zaterdag 18 februari 2012 10:40:52(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Amai hier wordt nogal gevoerd!
Ben 16 jaar en vorig jaar ging er op een heel jaar bijmij zo'n 10 kg in ofzo... (;
Maar ik heb ook nog niet het budget om veel meer te voeren
afca  
#37 Gepost : zaterdag 18 februari 2012 13:13:09(UTC)
afca


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 5-2-2012(UTC)
Berichten: 9

200 tot 250 kg boilies per jaar 16mm en 20 mm door elkaar ongv elke dag 1 kg
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.