logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
leotje1  
#1 Gepost : donderdag 15 september 2011 10:57:30(UTC)
leotje1


5 ponder

Lid sinds: 2-2-2011(UTC)
Berichten: 45

Hallo allemaal,
Ik heb van die kant en klare rigs van Strategy gekocht. Ziet er goed uit allemaal, alleen...
Ik heb al een stuk of wat missers/losschieters of hoe jullie het ook willen noemen gehad.

Wat doe ik verkeerd ! Ik gebruik een licht hengeltje met 3500b shimano eronder en een vastlood systeem met een gram of 70 aan lood.
Ik weet dat het er allemaal bij hoort en ik vind het ook niet heel erg maar had de vissen liever aan de kant gehad.
Wie heeft er een tip.
Groeten Leo
Sponsor
Ron van Houtum  
#2 Gepost : donderdag 15 september 2011 11:13:09(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Had de rigs van Jowan gekocht had je er waarschijnlijk weinig last van
En je betaald er veel minder voor.
Dus goed en goedkoop

Lossers kunnen verschillende factoren hebben
Als je in gooit kan het zijn dat je haak niet goed ligt in wat vuil wier ect.
de karper zuigt de boilie op en je haak heeft wat weerstand en zal net in de lip prikken
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Mister X  
#3 Gepost : donderdag 15 september 2011 11:19:09(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Over het algemeen zijn kant & klare onderlijnen bepaald niet spectacular, krimpkous erg
dicht tegen de haak punt (weinig tot slechte inhaking) niet goed afgewerkt en vreselijk
duur. Lees dit niet voor de 1e keer bekende had het zelfde probleem, begrijp heel goed
waarom mensen hiermee vissen (onwetendheid) Advies krimpkous zelf stomen onder en
hoek van 45 graden, krijgt de haak kans op goed vlees te pakken. Vergeet niet een lood
hagel of putty 3 cm van de haak steel voor het snel indraaien van de haak veel succes Knipoog

PS: Zoek je nog (kwaliteit) rigs voor een betaalbare prijs stuur maar een pm of e-mail.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 15 september 2011 11:22:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#4 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:10:09(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Jowan, loop je rigs niet zo te pluggen Knipoog
Mister X  
#5 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:19:11(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

@Erwin Goed voorstel gedaan m.b.t het kopen van rigs hoor niets meer van leotje1. Goed
advies van Ron leotje1 een pm gestuurd. Los hier van loopt het voor als nog prima hoor Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 22 september 2011 17:56:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

steef zenden  
#6 Gepost : dinsdag 20 september 2011 19:20:41(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Leotje welke rig en maat haak heb je gekocht en welke maat boilie heb je gebruikt....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

peter servais  
#7 Gepost : dinsdag 20 september 2011 21:05:06(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Leotje, als je nog niet toe bent/geen tijd/zin heb in het zelfknopen van je rigs, zit je bij Jowan wel goed.

Verder zou ik me lekker gaan inlezen hier op de site zodat je begint te begrijpen hoe een rig inhaakt.
Een beetje know how is natuurlijk nooit mis. Dit komt het karpervissen alleen maar ten goede.
Zelf heb ik dit ook gedaan... en het is mijn visserij ook ten goede gekomen.
Ik knoop wel vanaf moment 0 al mijn eigen rigs, na het inlezen heb ik mijn eerste karper gevangen.
Daarvoor had ik ook veel last van missers.

Die kant en klare rigs zijn een massaproduct en worden waarschijnlijk niet getest of ze wel of niet goed inhaken.
Ook is het lastig om de lengte van je rigs aan te passen aan het water waar je op vist.
Maargoed, je kan daar ook een vis mee vangen, maar zijn verhoudingsgewijs wel duur.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 september 2011 21:11:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
JeroenD  
#8 Gepost : dinsdag 20 september 2011 23:42:13(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Ik denk ook eerder dat het met het aas wat je gebruikt te maken heeft gehad. Die lui van strategy gaan heus geen ongeteste rigs op de markt brengen...
Hoogstwaarschijnlijk heb je met te groot aas gevist en was daardoor de lengte van de hair tekort. Je kunt dan van die stops van bijv. Korda gebruiken om de hair te verlengen Knipoog
Don't forget to smell the roses along the way...
leotje1  
#9 Gepost : woensdag 21 september 2011 22:15:17(UTC)
leotje1


5 ponder

Lid sinds: 2-2-2011(UTC)
Berichten: 45

steef zenden schreef:
Leotje welke rig en maat haak heb je gekocht en welke maat boilie heb je gebruikt....


Haakmaat 8 aan een basic rig. gebruik kleine boilietjes
steef zenden  
#10 Gepost : donderdag 22 september 2011 03:48:11(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

leotje dacht eerst aan een foute combinatie zoals te kleine haak met te grote boilie of te grote haak met te kleine boilie. Maar dat was het ook niet.
ik heb ze ook gehad d eant en klare rigs van strategy toen ik geen tijd had om rigs te maken voor een lange frankrijksessie, ik heb toen geen problemen gehad met haken, missers of losschieters...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Jorden  
#11 Gepost : donderdag 22 september 2011 17:11:36(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Ben in het begin van de zomervakantie eens een beperkt deel van de kant en klare onderlijnen op de markt uitgetest. En ik moet eerlijk zijn, ik heb ook veel lossers gehad met die Strategy onderlijnen, aan het systeem gaat het al zeker niet liggen!

Wat ik heb gemerkt is dat de kant en klare onderlijnen van PB als de beste uit mijn kleine test kwamen!
Me...myself...and my rods!
Mister X  
#12 Gepost : donderdag 22 september 2011 17:34:48(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Nadeel van kant & klare rigs is de afwerking (oog op details). Plus de snagger krimpkous
met of zonder line aligner, zit meestal erg dicht tegen de haak punt. Het rigje krijgt geen
kans om vlees te pakken. Verschil met dag en nacht, rigjes uit massaproductie missen de
passie die je alleen krijgt d.m.v zelfknopen. Maar goed ieder zijn ding toch mijn mening Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 22 september 2011 18:32:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leotje1  
#13 Gepost : vrijdag 23 september 2011 08:05:06(UTC)
leotje1


5 ponder

Lid sinds: 2-2-2011(UTC)
Berichten: 45

steef zenden schreef:
leotje dacht eerst aan een foute combinatie zoals te kleine haak met te grote boilie of te grote haak met te kleine boilie. Maar dat was het ook niet.
ik heb ze ook gehad d eant en klare rigs van strategy toen ik geen tijd had om rigs te maken voor een lange frankrijksessie, ik heb toen geen problemen gehad met haken, missers of losschieters...


Ik snap het ook niet. Heb mooie karpers gevangen met deze onderlijnen, maar ook regelmatig losschieters. Welke vissen ik aan de kant had waren trouwens mooi gehaakt.
Mischien ligt het aan de zwaarte van het lood, of moet ik dat inline lood gebruiken.
leotje1  
#14 Gepost : vrijdag 23 september 2011 08:05:45(UTC)
leotje1


5 ponder

Lid sinds: 2-2-2011(UTC)
Berichten: 45

Jorden schreef:
Ben in het begin van de zomervakantie eens een beperkt deel van de kant en klare onderlijnen op de markt uitgetest. En ik moet eerlijk zijn, ik heb ook veel lossers gehad met die Strategy onderlijnen, aan het systeem gaat het al zeker niet liggen!

Wat ik heb gemerkt is dat de kant en klare onderlijnen van PB als de beste uit mijn kleine test kwamen!

Dan ligt het niet aan mijKnipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.