logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
legends1978  
#21 Gepost : woensdag 2 november 2011 01:50:14(UTC)
legends1978


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-11-2011(UTC)
Berichten: 9

Penn sargus 8000 (van mn vis maatje)deed het al meer dan verwacht en zijn voor mij de omslag geweest om dit te gaan gebruiken bij zoutwater tegenover de shimano's..

Nu ze nog zien te bemachtigen.

zijn er geinteresseerden die gezamelijk deze molen willen kopen , wel eerst enkele referentie's door nemen.
Het idee om deze penn affinity of de surfblaster gezamelijk te kopen en verwacht deze dan rond de 140-150 voor de affinity en ong 100 euro voor de surfblaster te kunnen aanschaffen..

Dacht mijn xte 10000 voor het strand te kunnen gebruiken maar dat valt zwaar tegen met die dubbele slinger..
Cu on the water side.

Gr Derk
Erwin Krijgsman  
#22 Gepost : woensdag 2 november 2011 15:39:38(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Wanneer je de Shimano 10.000 XTE gaat gebruiken op zee zegt dat iets over je kennis van molens. Overigens is de eerste post vaak in het topic voorstellen.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Lodewijk  
#23 Gepost : woensdag 2 november 2011 17:31:24(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
nou nou erwin slecht geslapen?? haha
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Erwin Krijgsman  
#24 Gepost : woensdag 2 november 2011 21:23:20(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Ja sorry, heftige beurs in Assen gehad, maar van dit stukje kreeg ik aan alle kanten jeuk.
Was niet zo enorm pissig bedoeld, maar had wel sterk de behoefte er op te reageren.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
ronald kingma  
#25 Gepost : woensdag 2 november 2011 22:08:49(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Oke, goed hersteld Erwin. We willen graag netjes blijven. Knipoog


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Jorden  
#26 Gepost : woensdag 2 november 2011 22:24:56(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Erwin, ik moet je wel gelijk geven op vlak van die xte 10000, als je zo'n molen voor strandvisserij begint te gebruiken, dan zit er toch wel iets fout denk ik?
Me...myself...and my rods!
legends1978  
#27 Gepost : donderdag 3 november 2011 02:41:35(UTC)
legends1978


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-11-2011(UTC)
Berichten: 9

Erwin Krijgsman schreef:
Wanneer je de Shimano 10.000 XTE gaat gebruiken op zee zegt dat iets over je kennis van molens. Overigens is de eerste post vaak in het topic voorstellen.

Mvg ErwinKnipoog


Weet ook dat die niet geschikt zijn maar om gelijk veel geld voor een complete strand set neer te leggen heb ik niet en doe het dus in stappen, nu zijn de molens onderhand wel aan de beurt. Vis sinds een 4 maanden op zee ipv onze karper put(vorig jaar nieuwe uitrusting bij elkaar gesprokkeld voor de karper en nu even een zout koorts te pakken.) en nu net nieuwe shimano stokken gekocht dat is voor komende maand toch wel de max..

De xte is zout bestendig en dat waren geen van mijn andere molens ,dat ik nu ook reageer op deze penn topic is dat ik erg enthousiast ben over de sargus en ook wil overstappen op penn , ( niet de enige zie ik) graag hoor ik meer over de nieuwe penns en ik wil deze molens overlaten komen en of ik er nu een paar meer zou bestellen leek me voor sommige wel een optie gezien het animo hier op.

ik ga maar eens op vis cursus en doe wel verslag als ik de molens in handen zou krijgen.


Fijne vis dagen

Bewerkt door de gebruiker donderdag 3 november 2011 17:04:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

dreamcatcher  
#28 Gepost : donderdag 3 november 2011 16:58:20(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Jorden schreef:
Ik verkies deze molen toch boven Shimano of Daiwa als ik voor nieuwe molens ga! PENN heeft een rijke geschiedenis, waar het vroeger wél tussen de toppers stond. Helaas is het een beetje in de vergetelheid geraakt, en op karper gebied is het ook nooit echt meegegaan. Op vlak van zeevissen en spinnen is het merk wel blijven presteren.

Laat me het even duidelijk maken, PENN hoort degelijk tussen Shimano en Daiwa, alleen jammer dat niemand het merk kent.

Mijn grootvader heeft een hele collectie van oude en nieuwe PENN molens! Heb zijn passie voor het merk ook een beetje overgenomen, die oude molens draaien nog heeeerlijk, en ze zijn zalig om een (kleine) karper te drillen! Heerlijk die molens!


Nou Jorden, Je hebt inderdaad gelijk wat betrefd de Penn Molens!! Ik ben vorige week naar een hengelsport winkel hier in de buurt geweest , en wat zag ik daar .........Penn Molens.d'oh! Ik heb er heel voorzichtig een blik op geworpen en ik moet toegevenThink dat ik ze ook toch wel een beetje mooi begon te vinden, zeker nadat ik er effe mee aan het spelen was.

Groet,

DannyKnipoog
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
legends1978  
#29 Gepost : donderdag 3 november 2011 17:14:18(UTC)
legends1978


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-11-2011(UTC)
Berichten: 9

ronald kingma schreef:
Oke, goed hersteld Erwin. We willen graag netjes blijven. Knipoog


Grof was hij toch niet , kan hem alleen gelijk geven over zn commentaar dat was een inkoppertje.

Maar ik had het over de werking van de penn tegen over de shimano zeemolens (Zeker van rond de zelfde prijs klasse) , dat ik wordt afgeschoten dat ik nu de xte gebruik omdat ik niet beter kan en aangeef juist beter te willen omdat dit nu niet fijn werkt staat alleen in de laatse zin en ik hoopte juist reactie te krijgen op de bovenstaande text van die topic
Erwin Krijgsman  
#30 Gepost : donderdag 3 november 2011 19:14:38(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
OK, afgesloten hoofdstuk.

Laat ik er dit van zeggen. Heb de Penn nog niet in handen gehad maar de verschillen die ik tot nu met deze molen heb kunnen vinden, die ik eerder gepost heb, zijn minimaal en wellicht totaal onbelangrijk voor gebruik op zee. Het slipsysteem is zeker een verschil, 2 metalen spoelen om 1 metaal en 1 kuststof, goude randje en de naam. Ik heb deze molen afgelopen zomer op de spod en marker hengel gebruikt waarop ze zich beiden prima hielden. Aanstaand weekend staat een dagje zeevissen in de planning en zal wat mij betreft dé test kunnen worden. Sta dan namelijk een 5 tot 8 meter boven de zeespiegel en wanneer er een beetje gul, triotje schar of wijting aan hangt zal deze omhoog gedraaid moeten worden. Lijkt mij een aardige referentie om de kracht/kwaliteit van een molen te meten (heb in elk geval heel wat molens zien/horen sneuvelen op deze plek).

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
legends1978  
#31 Gepost : donderdag 3 november 2011 19:36:17(UTC)
legends1978


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-11-2011(UTC)
Berichten: 9

Erwin Krijgsman schreef:
OK, afgesloten hoofdstuk.

Laat ik er dit van zeggen. Heb de Penn nog niet in handen gehad maar de verschillen die ik tot nu met deze molen heb kunnen vinden, die ik eerder gepost heb, zijn minimaal en wellicht totaal onbelangrijk voor gebruik op zee. Het slipsysteem is zeker een verschil, 2 metalen spoelen om 1 metaal en 1 kuststof, goude randje en de naam. Ik heb deze molen afgelopen zomer op de spod en marker hengel gebruikt waarop ze zich beiden prima hielden. Aanstaand weekend staat een dagje zeevissen in de planning en zal wat mij betreft dé test kunnen worden. Sta dan namelijk een 5 tot 8 meter boven de zeespiegel en wanneer er een beetje gul, triotje schar of wijting aan hangt zal deze omhoog gedraaid moeten worden. Lijkt mij een aardige referentie om de kracht/kwaliteit van een molen te meten (heb in elk geval heel wat molens zien/horen sneuvelen op deze plek).

Mvg ErwinKnipoog


Hoor graag wat ze doen gezien het een redelijke investeering blijft..

goede vanst , Gr D.
Erwin Krijgsman  
#32 Gepost : zaterdag 5 november 2011 20:24:04(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Gewoon prima hoor. Had eigenlijk niet anders verwacht. Voor deze prijs een uitstekende molen op spod-, marker- en zeehengels.

Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 5 november 2011 20:24:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Lodewijk  
#33 Gepost : zondag 6 november 2011 02:02:19(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
en karperhengels???
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Erwin Krijgsman  
#34 Gepost : zondag 6 november 2011 12:17:42(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Mwah, het is een molen waar behoorlijk wat lijn op gaat (400mtr 40/00) en zo zou je hem prima kunnen gebruiken voor de afstandvisserij. Deze molen is niet voorzien van BR, ID of QD systeem en de slip wordt ik niet echt wild van. Er zijn duizenden mensen die dat wel zouden zijn... het is mijn gevoelgevoel.

Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 6 november 2011 12:23:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
DannyAlmelo  
#35 Gepost : zondag 6 november 2011 14:30:25(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Alleen dat goud is echt heel lelijk! Bah!
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
luuk412  
#36 Gepost : zondag 6 november 2011 14:36:15(UTC)
luuk412


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 549

ACT2010 schreef:
Alleen dat goud is echt heel lelijk! Bah!


dat vind ik juist mooi, dat geeft het wat aparts.
maarja ieder zijn mening he!
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Erwin Krijgsman  
#37 Gepost : zondag 6 november 2011 17:11:05(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Foto is op de FB pagina te bezichtigen: https://www.facebook.com/markerworld.nl#!/markerworld.nl

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Gradus Scholtens  
#38 Gepost : maandag 7 november 2011 13:26:41(UTC)
Gradus Scholtens


10 ponder

Lid sinds: 21-8-2011(UTC)
Berichten: 58

Bedankjes: 10 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Voordat ik zomaar een molen koop die zich "opnieuw" bewijzen moet, zijn we wel een aantal jaren verder, dat de consultant van jrc zegt dat ze fantastisch zijn, geloof ik wel.
Het verhaal dat Penn jaren geleden een topmerk was, is een leuk verkooppraatje, maar gaat imo niet echt op. Ze zijn immers niet voor niets van het toneel verdwenenKnipoog


Gradus....
F***k
Jorden  
#39 Gepost : maandag 7 november 2011 17:41:07(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Gradus Scholtens schreef:
Voordat ik zomaar een molen koop die zich "opnieuw" bewijzen moet, zijn we wel een aantal jaren verder, dat de consultant van jrc zegt dat ze fantastisch zijn, geloof ik wel.
Het verhaal dat Penn jaren geleden een topmerk was, is een leuk verkooppraatje, maar gaat imo niet echt op. Ze zijn immers niet voor niets van het toneel verdwenenKnipoog


Gradus....


PENN is nog steeds een topmerk hoor, geen verkooppraatje. Het merk maakt nu ook eenmaal amper reclame! En eigenlijk zijn ze nooit op het toneel geweest op vlak van karpervissen. Voor roofvissers en zeevissers is het merk gekend!
Me...myself...and my rods!
Gradus Scholtens  
#40 Gepost : maandag 7 november 2011 19:47:06(UTC)
Gradus Scholtens


10 ponder

Lid sinds: 21-8-2011(UTC)
Berichten: 58

Bedankjes: 10 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
PENN is nog steeds een topmerk hoor, geen verkooppraatje. Het merk maakt nu ook eenmaal amper reclame! En eigenlijk zijn ze nooit op het toneel geweest op vlak van karpervissen. Voor roofvissers en zeevissers is het merk gekend!


Als een consultant iets zeg, is het 9 van de 10 keer wel een verkooppraatje hoor, zou vreemd zijn als hij zou zeggen dat het bagger molens zijn toch? Als dezelfde man vanaf volgend jaar aan bv Fox verbonden is, is dat weer het beste wat er te koop is. Daarom kun je beter gebruikers ervaringen hebben, vind ik dan. Dan over de molens:
Het is ook niet zo dat ik het merk niet ken, ik ken het wel degelijk, maar heb ze alleen nooit zo super gevonden.

Gradus....
F***k
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.