logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
kenny  
#21 Gepost : zondag 30 oktober 2011 18:54:46(UTC)
kenny


10 ponder

Lid sinds: 1-12-2010(UTC)
Berichten: 78

De karper weet het verschil omdat hij beschikt over verschillende soorten chemoreceptoren. Deze zijn aanwezig op zijn lichaam, in de mond, op zijn baarddraden, ...
Deze chemorecptoren zijn gevoelig voor bepaalde stoffen zoals verschillende aminozuren, mineralen en vitaminen. Met andere woorden de karper wordt geprikkeld wanneer hij deze stoffen waarneemt, afgaande op deze prikkels beslist hij al dan niet om het aas te verorberen.
Esters, de basis van de geurende flavours, zijn niet in staat of hebben een beperkte capaciteit om de chemoreceptoren te prikkelen. hierdoor zullen de meeste flavours geen meerwaarde zijn want ze kunnen de karper niet prikkelen.

ErwinB  
#22 Gepost : zondag 20 november 2011 10:30:32(UTC)
ErwinB


10 ponder

Lid sinds: 3-8-2011(UTC)
Berichten: 61

Probeer het eens zonder flavour, maar met een kruidenmix. Kijk maar eens in het kruidenrek in de supermarkt. Je kan hiermee eindeloos afwisselen. Ik heb altijd veel gevangen op een simpele boilie met kruiden. Ik gebruikte 3 zakjes (Silvo) kruidenmix op 10 eitjes.
ericesv  
#23 Gepost : zondag 20 november 2011 18:30:08(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ben aan het testen met spice tuna van leon hoogendijk 15 mm en vang de laatste dagen best acceptabel 1 tot 3 vissen per dag met een 30 plusser tot nu toe als grootste ben benieuwd wat de rest van de winter gaat brengen.(vissen)

Bewerkt door de gebruiker zondag 20 november 2011 18:32:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

als karpervissen je passie is .
fredjeboilie  
#24 Gepost : woensdag 21 december 2011 16:42:56(UTC)
fredjeboilie


5 ponder

Lid sinds: 8-12-2011(UTC)
Berichten: 18

Jasperbuth schreef:
Volgensmij doet robin red het altijd wel goed!
Ik zou een extra flavour erbij gooien, en vooral niet te veel!


Wat ik doe is nog extra kruiden er bij kapen zoals paprika en Co.
En vervolgens ook nog een paar chilies er bij doen zodat als je flavour niets ni me waard is
De chilie het bere goe overpakt Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.