logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
PascalP  
#41 Gepost : woensdag 11 januari 2012 20:00:16(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

Lodewijk schreef:
PascalP schreef:
ik snap wat floris bedoelt

Griezelaar is nu net een half jaar aan het karpervissen.
ik hou hem niet tegen maar is het niet leuker als je over een langere periode steeds wat meer spullen koopt. het hoeft niet allemaal tegenlijk heMee eens


waarom mag je niet alles in ene keer kopen dan?
ik ruik veel jaloezie geloof ik hier


neenee je begrijpt het verkeerdNee hoor
ik bedoel ik vind het zelf toch wel leuk om mijzelf een mooi setje bij elkaar te sparen en te zien hoe ik langzaam toch meer en nieuwe spullen koop als ik aan de waterkant zit. Daarom zeg ik datMee eens
Van mij mag hij nu gerust direct alles kopen hoor maar het was maar een tip.
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
DannyAlmelo  
#42 Gepost : woensdag 11 januari 2012 20:43:16(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Henk Haarlem schreef:


en ik ben blij dat ik uit het pre boillie tijdperk kom
en dat ik heb leren vissen met bamboe hengeltje en reserve dobber en haakjes en loodjes.
Begrijp het vissen beter daar door, nu begint men met kopen van een vis uitrusting omdat ze het van een ander zien, maar er de ballen verstand van hebben.
Maar dan sta ik nog wel achter jeugdige hengelaars die hoe dan ook zich het vissen eigen willen maken hoor.
Beter dat, dan hun geld opmaken met zuipen en drugs.


Dus eerst zeg je dat je die jongen alles maar moet halen, vervolgens zeg je totaal het tegenovergestelde. Namelijk dat je het vissen beter begrijpt als je vanaf de basis begint. Waar ik het ook mee eens ben. Dus in die zin kan hij toch beter geen voerboot halen, maar eerst gaan nadenken over plan van aanpak e.d? Heb soms het idee dat je overal een inbreng in wil hebben, maar vaak niet nadenkt over wat je zegt.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 januari 2012 20:45:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Guus N  
#43 Gepost : woensdag 11 januari 2012 21:03:51(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
@henk haarlem ik zeg niet dat ik geen geld uitgeef aan dat zuipen en die drugs, maar verder heb je helemaal gelijk Shhh Schamen
Henk Haarlem  
#44 Gepost : woensdag 11 januari 2012 21:17:35(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
DannyAlmelo schreef:
Henk Haarlem schreef:


en ik ben blij dat ik uit het pre boillie tijdperk kom
en dat ik heb leren vissen met bamboe hengeltje en reserve dobber en haakjes en loodjes.
Begrijp het vissen beter daar door, nu begint men met kopen van een vis uitrusting omdat ze het van een ander zien, maar er de ballen verstand van hebben.
Maar dan sta ik nog wel achter jeugdige hengelaars die hoe dan ook zich het vissen eigen willen maken hoor.
Beter dat, dan hun geld opmaken met zuipen en drugs.


Dus eerst zeg je dat je die jongen alles maar moet halen, vervolgens zeg je totaal het tegenovergestelde. Namelijk dat je het vissen beter begrijpt als je vanaf de basis begint. Waar ik het ook mee eens ben. Dus in die zin kan hij toch beter geen voerboot halen, maar eerst gaan nadenken over plan van aanpak e.d? Heb soms het idee dat je overal een inbreng in wil hebben, maar vaak niet nadenkt over wat je zegt.



Ik denk dat je nu zelf ff de weg kwijt bent, ik kom uit een tijd dat deze mogelijkheden er niet waren en dat je het moest doen met wat er tot je beschikking was, geen probleem, heb er veel van geleerd,
Nu heb je het wel, dus waarom dan niet er gebruik van maken,
Als ik uit een tijdperk zou stammen waar je vuur kon maken met twee stenen en ik ben er trots op omdat ik dat had geleerd,
maar inmiddels bestaan er aanstekers en als je die dan wil aanschaffen, dan zou ik je dat niet mogen aanraden?

Maar inderdaad ik breng graag wat in ( wat moet je anders op een forum ), en denk heus wel na over dingen en daarom heb ik een mening los van wat iemand anders er van vind.
Maar inmiddels begin ik ook net als Lodewijk te denken dat hier jaloezie mee speelt.
Maar dat is maar een mening hoor.

Mvg.Henk.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 januari 2012 23:13:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
F.K  
#45 Gepost : woensdag 11 januari 2012 21:42:09(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

Dat jaloezie vind ik nergens op slaan.

Ik heb het geld er ruimschoots voor. Maar vind het gwn debiel om als 16 jarige een voerboot te hebben.
Maar dat zal wel aan mij ligge.
Leroy86  
#46 Gepost : woensdag 11 januari 2012 22:16:39(UTC)
Leroy86


25 ponder

Lid sinds: 7-10-2009(UTC)
Berichten: 412

Gaat dit topic nog over voerboten?
Voeg elkaar toe op msn en ga daar lekker discuseren...
ericesv  
#47 Gepost : woensdag 11 januari 2012 23:13:32(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
amen
als karpervissen je passie is .
DannyAlmelo  
#48 Gepost : woensdag 11 januari 2012 23:55:18(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Jaloezie op iets waar ik zelf al over beschik? Raar? Plus je gaat appels met peren vergelijken henk. Als je met karpervissen bij de basis begint leer je toch veel meer, als dat je met voerboten, fishfinders e.d begint. Dat heeft toch niks met vernieuwing/revolutie te maken. Hiermee bedoel ik dus het verschil in verstand van vissen en de benodigdheden. Lees de inleiding van Karperblues en je snapt wat ik.bedoel. Verder no offence henk.

Verder, een forum is ook bedoeld voor discussie's in de goede zin van het woord. Word hier gescholden? Word hier beledigt? Nee, hier word van mening gewisseld. Ik heb toch geen ruzie met henk?
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Davey Remmig  
#49 Gepost : donderdag 12 januari 2012 00:05:09(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Ik heb geen eigen voerboot en hoeft ook niet per se van mij, waarom..

meer en deel van mijn visserij vis ik op kanalen, de meest stekken liggen kort bij de kant en soms tegen eigen kant aan.
Dus kun je zeggen dat ik meestal het nut er niet van in zie in MIJN visserij.
Echter heeft me vismaatje wel een voer boot en als we dan een voerboot nodig hebben dan gebruiken we die. daarom heb ik wel wat extra accu's gekocht.
voor de lange weekenden en Frankrijk trips hebben wij een rubber boot en elektromotor.

Ik denk dat je gewoon goed moet denken of je z'n boot echt nodig hebt, voor sommige wateren kan ik het goed begrijpen.
Vooral als je een plas met veel obstakels hebt, je hebt er niks aan al lood en onderlijnen kwijt te raken me alleen het in werpen. bovendien komt je rig netjes en secuur neer op de mooiste pekken.
ook voor een frankrijk trip is een voerboot een goeden compacte oplossing inplaats van een rubberboot met

Ongeacht hoe oud of jong je bent, als je zelf over na denkt en een voerboot heeft meer voordelen als na delen en je denkt er meer vis mee te vangen.
Dan denk je echt over de situatie na, en ben je in mijn ogen goed bezig.
kijk en bij mij heeft het niet zo bekangrijke voordelen dus denk ik hem in de meeste gevallen niet te missen.

Echter kan ik het groot gedeelte wel met Danny eens zijn, ik heb ook wel eens jongens gezien die nog niet eens konden werpen. (ik ben ook op een goedkope fiets begonnen voor ik een mountenbike kreeg). daarmee wil ik zeggen dat je bij het begin moet beginnen, wil je alles goed kunnen begrijpen.
Henk Haarlem  
#50 Gepost : donderdag 12 januari 2012 00:28:38(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@ Dannyalmelo
We hebben zeker geen ruzie, ( en ik heb ook geen msn dus doe ik het zo ) Danny
Jij snapt wat ik heb mee gemaakt en vind dat ook voor jouw de beste manier.
maar als je nu kijkt hoe de meeste kunnen of willen beginnen met vissen, moet je dat kunnen accepteren dat zij dat op deze manier doen, de mogelijkheid ie er nu eenmaal, en ik gun het zo'n iemand.
Anders moeten bv winkeliers of visvereniging een test van kennis afnemen om te bepalen of die persoon een voerboot zou mogen kopen/gebruiken.
De voorsprong die wij hebben op die personen blijft, dus ik maak mij niet druk .
Het is alleen vervelend als dat soort voerboot vissers er overlast mee brengen op kleine putjes, zonder rekening te houden met anderen vissers, wat ik zelf heb meegemaakt Hier in de buurt, en wat denk je het was een visser van mijn generatie.d'oh!

En om af te sluiten, denk ik ook dat een forum er is om evt. te discuseren over dit soort onderwerp, en zodra er ruzie dreigt of beledigingen worden geuit dan begrijp en bewonder ik ingrijpen van mede forum leden, indien je het niet intressant vind sla dan over , doe ik ook als ik vind dat het nergens over gaat, maar laat een ander zijn gang gaan tot ingrijpen van crew of "doodgaan" van topic.

Mvg.Henk.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Koen Debock  
#51 Gepost : donderdag 12 januari 2012 00:30:07(UTC)
Koen Debock


15 ponder

Lid sinds: 26-12-2011(UTC)
Berichten: 130

Ben het helemaal met je eens Davey. Sommige beginnende karpervissers willen direct vanalles hebben zoals voerboot, dure hengels/molens, biepers. Ze hebben natuurlijk allemaal stuk voor stuk het recht om dit aan te schaffen, echter weten ze niet dat daardoor het plezier en verstaan van het vissen deels verloren gaan. Ik ben nu zelf 21 jaar en heb aldoende veel geleerd tijdens het vaste stok vissen (met men vader en broer) alvorens me in de karperwereld te verdiepen! Zelf vis ik nu al 3 jaar vrij actief op karper en heb nog geen moment een voerboot nodig gehad (in de toekomst wss wel).
Binnenkort ga ik me een spodrod aanschaffen, dit om tijdens men sessie wat voer op men stek te krijgen. In mijn opzicht is een spodrod net zo doeltreffend als een voerboot, mits wat oefenen op het werpen natuurlijk. Zo'n bootje ziet er natuurlijk des te cooler uit, maar het kost je bijna een fortuin (als student).

Grtz Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 januari 2012 00:31:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Raymon Reterink  
#52 Gepost : donderdag 12 januari 2012 14:08:35(UTC)
Raymon Reterink


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2011(UTC)
Berichten: 359

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ben het deels eens met deze strekking maar ik vis zelf ook pas 6-7 jaar en heb de mogelijkheid gehad om alles op korte termijn aan te schaffen. Peilen en spodden heb ik ook gedaan maar voor een korte tijd. De voerboot heeft mij weldegelijk een voordeel opgeleverd en dat is niet te vergelijken. Denk hierbij aan dat ene kuiltje wat je net wel kan vinden, het ene boompje met overhangende takken aan de overkant waar je je rigje net onder kan leggen. Dit zijn situeaties waar ik met een pijl, spod niet uit de voeten kon. En als je nou eenmaal aan een voerboot gaat is het vrijwel ook zeker dat je deze vaker gaat gebruiken. Puur om het gemak en de voordelen die die heeft.

Verder ben ik toch benieuwd wie mij kan vertellen waar ik mijn plezier uit haal bij het vissen. Is ook zo'n interpertatie vind ik. Waarom zou iemand met dure (veel) materiaal minder plezier hebben omtrent het vissen tov iemand die basic vist?? Ieder zijn ding toch.

En ben nou eerlijk, 75% van de vissers kopen materialen ook omdat ze die ene specifieke hengel, rodpod etc willen hebben. En dan wil het oog ook wat. Want je koopt nou eenmaal geen dingen die je niet mooi vind. Ik bedoel hiermee ga je voor een dacia als je de mogelijkheid heb om een bmw, mercedes of ferrari te kunnen kopen?? Denk dat ik van 75% van de mensen het antwoord kan geven. (de merken even ter voorbeeld)

Dus een ieder heeft zijn reden om spullen aan te schaffen. Net of de vis kan zien of er een hengel langs de waterkant staat van 3 tientjes of 1000 euro?

Maar dit was even een uitstapje. Weer ontopic naar de voerboten

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 januari 2012 14:11:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

johnnyb121  
#53 Gepost : donderdag 16 februari 2012 01:47:53(UTC)
johnnyb121


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 7-11-2010(UTC)
Berichten: 7

had een baitsweeper 2 defect gekocht via markplaat.nl. heel het binnenwerk eruitgesloopt. de 2 500 motors vervangen door de 720bb torque motors. 2 goede regelaars en mijn eigen zenderset. altijd perfect gewerkt. vorig jaar weer opengehaald. de 40mhz zendset vervangen door een 2.4ghz zendset. draadloze visvinder ingebouwd. en de verlichting aangepast. 2 schijnwerpers voorop en 2 blauwe leds achterop en een groene en rode led aan de zijkanten. dit jaar gaat hij weer open, dan gaan er misschien brushless motoren in (ben ik nog niet over uit). maar wel onderwatercamera en oppervlaktecamera met gps via onscreen display. veel goedkoper dan gewone gps en beter.
Jelle klein falckenborg  
#54 Gepost : donderdag 16 februari 2012 20:10:37(UTC)
Jelle klein falckenborg


15 ponder

Lid sinds: 1-2-2012(UTC)
Berichten: 126

Ben ook een beetje aan het rondkijken naar een bootje, mijn ogen vielen op de beurs op en viper icon 3. nog niet meteen met dieptemeter maar gewoon een kale boot. heeft iemand ervaring met viper. of met een icon 3?
tom de maat  
#55 Gepost : donderdag 16 februari 2012 20:51:32(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Jelle klein falckenborg schreef:
Ben ook een beetje aan het rondkijken naar een bootje, mijn ogen vielen op de beurs op en viper icon 3. nog niet meteen met dieptemeter maar gewoon een kale boot. heeft iemand ervaring met viper. of met een icon 3?


Ik heb een viper icon 2 enigste verschil is dat je lichtn gaan knipperen als je klepje valt
Jelle klein falckenborg  
#56 Gepost : donderdag 16 februari 2012 21:50:06(UTC)
Jelle klein falckenborg


15 ponder

Lid sinds: 1-2-2012(UTC)
Berichten: 126

tom de maat schreef:
Jelle klein falckenborg schreef:
Ben ook een beetje aan het rondkijken naar een bootje, mijn ogen vielen op de beurs op en viper icon 3. nog niet meteen met dieptemeter maar gewoon een kale boot. heeft iemand ervaring met viper. of met een icon 3?


Ik heb een viper icon 2 enigste verschil is dat je lichtn gaan knipperen als je klepje valt


Oke, Heb je hem al lang? hoe bevalt hij, en heb je er al problemen mee gehad? zo ja hoe is de service?
Gradus Scholtens  
#57 Gepost : donderdag 16 februari 2012 22:20:44(UTC)
Gradus Scholtens


10 ponder

Lid sinds: 21-8-2011(UTC)
Berichten: 58

Bedankjes: 10 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik kom ook nog van voor het tijdperk voerboot.
Heb dus alles geleerd op de "oude"manier, maar ik moet wel zeggen dat het allemaal een stuk makelijker is geworden dan vroeger.
Wat wel opvalt is dat steeds meer karpervisser het geheel niet snappen, een stukje kennis van het water ontbreekt m.i. erg vaak. Ook ken ik mensen met het duurste van het duurste, maar er ontbreekt iets, namelijk het lezen van een water. Waarom loopt het nu daar wel en die week erop niet, zie dat uit te vogelen, is niet te koop overgens die kennis.
Dit is niet bedoeld om iemand de beledigen, maar is gewoon mijn ervaring.

Oja, ik heb op dit moment de Anatec voerboot weer.
Maar heb o.a een Carpcatcher een Skarp en een Baitcruiser gehad.


Gradus....
F***k
diesel  
#58 Gepost : vrijdag 17 februari 2012 00:39:42(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Tja,

Veel meningen waarom wel ,en waarom niet.

Ik moet zeggen dat ik ook jaren sceptisch tegen een voerboot heb aangekeken.Dus...
Vorig jaar dan ook besloten om een klein bootje aan te schaffen,na ruim 25 jaar zonder te hebben gevist.

Persoonlijk wilde ik hier zo min mogelijk geld aan uit geven,omdat ik vond,en nog steeds vind, dat een bootje "bijzaak"is.
Met dit gegeven in mijn achterhoofd ben ik naar mijn thuiswinkeltje gegaan en heb een trend micro gekocht.

Moet toch eerlijk bekennen dat er een hele nieuwe wereld voor mij open is gegaanBlijb
Alles werd ineens een stuk makkelijkerTik 'm aan! al was het gebruik wel ff wennen.
Heb toch wel eens een klein vloekje losgelaten als ik het licht uit wilde doen en vervolgens de verkeerde kant uitdrukte zodat alles werd "gelost".Breede lachd Breede lachd

Ik heb er erg veel baat bij en onbereikbare stekken worden bereikbaar.
Ook kan ik veel secuurder vissen ,en even gaan voorvoeren word kinderspel.
Ook heb ik het idee dat ik meer aan het vissen toe kom aangezien spodden een tijdsrovend klusje was(voor mij).
In de tijd dat ik mijn spodhengel gereed maakte, heb ik bij wijze van mn voer en rig al op de stek liggen.

En als ik in de toekomst weer een bootje zou moeten kopen,zou ik weer hetzelfde bootje terugkopen.
Waarom?Omdat hij voldoet aan mijn wensenBlijb
En natuurlijk hebben de grotere duurdere boten veel meer kwaliteiten qua vaargedrag en als je dat ambieert zeg ik vooral doen.
Maar vergeet niet dat het draait om diegene die achter de afstandbediening staatLike .
Bevis je de verkeerde plekken dan vang je ook MET een boot" bot".



Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 februari 2012 00:41:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
hfchaarlem  
#59 Gepost : vrijdag 17 februari 2012 01:59:27(UTC)
hfchaarlem


5 ponder

Lid sinds: 4-2-2012(UTC)
Berichten: 36

jaloezie is een zinloze emotie he mensen haha.

een maat van mij heeft een voerboot. kan even niet op de naam komen. met verschillende laadbakken.
ik vind het af en toe onwijs handig. maar gebruik hem eigenlijk alleen maaar bij obstakels of onder bomen. of om in het wijd te voeren.
maar vaak werp ik lekker ouderwets in heerlijk.
groetjes
dreamcatcher  
#60 Gepost : vrijdag 17 februari 2012 14:07:49(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ik heb in mijn omgeving heel erg veel mensen gekend die voerboten altijd maar af liepen te kraken, omdat ze vonden dat dit niks meer met vissen te maken had.
Inmiddels zijn echt al die figuren inmiddels te stap richting de voerboot gemaakt.
Ik moet ook zeggen dat ook ik echt niet meer zonder kan. Aangezien ik vaak op toch wel op een aardige grote afstand is uitvaren voor mij toch echt de beste oplossing.
Al helemaal als je meestal met tijgernoten,erwten vis of je wil voeren met hennep.Dit ga je met een werppijp of katapult nevernooit lukken.
Waar ik ook vaak last van had is dat wanneer ik 100meter ver wilde uitgooien lag ik echt vaak in de klit lag. Tuurlijk waren er wel eens momenten dat de rig gewoon goed lag. Maar van de 10x gooien lag ik op zo grote afstand toch echt in de klit.
Toen ik eenmaal de voerboot aanschafte ging er ook voor mij een wereld open.
Als je een weekje naar Frankrijk gaat en je daar een hoop geld voor neerlegt , vind ik het risico dat mijn rig niet goed ligt te groot. Want je kan je eigen wel voor je kop slaan als je erachter komt dat je 1,5 dag gewoon niet goed ligt en wetend dat je nog maar een dag te gaan heb in Frankrijk.

Discussies zoals deze over wel of geen voer blijf je toch altijd houden door jaloezie,financiering, of gewoon een ego-probleempje.

Maar goed overal waar ik vis.....de voerboot erbijLike

Groet,

Danny
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.