logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Fonken  
#1 Gepost : maandag 1 februari 2010 16:23:01(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

beste karpervrienden,
ik vis zelf vaak door omstandigheden instant(dus zonder voor tevoeren)ik heb hier in de loop van de jaren heel wat ervaring in opgedaan.
zijn er mensen die ook vaak instant vissen en zoja hoe en waarmee.
ben benieuwd naar jullie reacties.
Gr Henk de platte koning.
Sponsor
carpfigter  
#2 Gepost : maandag 1 februari 2010 18:54:31(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

ik zelf ben van mening dat het kan werken als iedereen er voersessie's doet en jou plaats alle rust krijgt , maar vist iedereen er instant ben je beter met wat voeren denk ik , istant aas moet dan ook een brede waaier aan atraktoren bevatten naar mijn menig grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#3 Gepost : maandag 1 februari 2010 19:24:20(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik vis ook vrij veel instant.Mijn tactiek hangt heel sterk af van het water.

Mijn beste ervaringen zijn door te spodden met partikels. Met regelmaat in een korte tijd veel activiteit op je stek proberen te krijgen. Hard werken maar het werpt vaak zijn vruchten af!

Ik vis ook veel met singels i.c.m. een stick. Hier heb ik veel succes mee gehad.

En met het gespreid voeren in een bepaalde sector heb ik ook leuke resultaten geboekt. Dus relatief weinig voer en gespreid over een groot gebied.

Erwin
Hennie Bodde  
#4 Gepost : maandag 1 februari 2010 21:10:36(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ik vis veel instand met de kryston pva zakjes "bullit bags" deze zijn het sterkst is mijn ervaring.
Beetje van je grondvoer/stickmix erin, dan je lood erbij in en afvullen.
Je onderlijn er op het laatst ff bij in haken aan de binnenkant en dan dicht knopen.
Ik gebruik dan ongeveer 70 gram lood en dan is een redelijke pva zak nog goed weg te zetten met een 2¾ lbs hengel.
Gebruik daar bij altijd een hoog atraktieve boillie die dan mooi op een bultje voer ligt.
Meestal een bol die goed gesoaked is in de amino's die ook in de bol verwerkt zitten.
Works for me.
Maar voer campagne's van een aantal weken tot maanden zijn mij ook niet vreemd hoor.....

Bewerkt door de gebruiker maandag 1 februari 2010 21:11:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Helemaal zelf bedacht.........




timvanzanten  
#5 Gepost : maandag 1 februari 2010 22:18:41(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik ben meer van het voorvoeren dan het instant vissen. Toch wil ik zo af en toe weleens instant vissen. Meestal op zomerse dagen dat de condities niet goed zijn voor de oppervlakte visserij. Kan eigen wel zeggen dat het instantvissen me geen windeieren heeft gelegd. denk dat je gewoon ook moet weten waar en hoe je instant moet vissen. Observeren is belangrijk!
Arnold  
#6 Gepost : maandag 1 februari 2010 23:22:05(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Mijn visserij is denk ik voor 90% instant. Graag zou ik daar verandering in brengen maar vaak gooien mijn werktijden roet in het eten... De wateren waar ik vis zijn de karpers over het algemeen goed bekend met tijgernoten en tja, als ze dat aas eenmaal kennen dan is het een subliem instant aas in mijn ogen. Alle andere partikels doen het ook prima zonder voorvoeren. Verder mag ik graag met fluoro pop-ups vissen om de nieuwsgierige vissen te strikken. En inderdaad Tim, als je voorvoert, creër je een situatie waar de vis (hopelijk) op en rond de voerplek blijft zwemmen. Bij instant vissen is het dus nóg belangrijker om goed te observeren.

Bewerkt door de gebruiker maandag 1 februari 2010 23:22:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronpothuizen  
#7 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 20:53:53(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Ik vis meestal wel instant,en maak hierbij dan een grote plek waarbij ik mijn boilies/partikels verspreid,en vis hierbij in ieder geval met 1 hengel aan de rand of buiten de voerplek.
Dit jaar ga ik op een water 1 plek voorvoeren en 1 plek instant vissen,en deze ofwel in 1 sessie te bevissen of beurtelings af te vissen.
steef zenden  
#8 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 21:04:54(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik vis constant instant ivm dat ik maar tijd heb voor een ochtend of een avond om te vissen door mijn werk en mijn gezin......
Ik bevis dan ook alleen wateren waar dan ook alleen maar vaste karperstekken zijn zoals riet, plompvelden, bruggen, bomen in en over het water enz.........
ik vaar met mijn voerboot alles uit en ik voer dan met pellets(3mm)en hennep en boiliekruim of ik vis met de methode methode
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Nielsz  
#9 Gepost : woensdag 3 februari 2010 00:07:18(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik vis veel in de polder. Meestal neem ik een 10 liter emmer mais mee waarvan ik in eerste instantie 5 kg langs een rietkraag verdeel. Meestal vang ik hier heel snel veel vis. Mijn aas leg ik dan aan het begin en het einde van de stek.

Niels
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.