logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 14:25:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hallo allemaal.

Het vissen met een shot was een twee jaar geleden erg populair door Frank Warwick die dit groots in de publiciteit bracht. Ik zie er tegenwoordig eigenlijk niemand meer mee vissen. Wat zijn jullie bevindingen met deze rig? Goeie slechte ervaringen?

Denken jullie niet dat de loodhagel juist je inhaking 'kan' belemmeren?

Erwin

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 5 februari 2010 14:26:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
roy pluim  
#2 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 16:09:56(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Ik vind een shot on the hook een goede uitvinding van meer als 2 jaar geleden128fs31818
Heel veel mensen zeggen,als je met een singel hookbait vist is een shot on the hook overbodig omdat de vis hem gretiger neemt.Mensen gaan er van uit dat een singel hookbait dressuur doorbrekend is, maar op meeste wateren ziet vis ook wel gevaar bij een singel doordat ze er al aan gevangen zijn,dus ik zet de shot ook graag bij een singel hookbait in.
ik vind egt dat die subliem haakt, ik heb er ongeveer 15 vissen mee gevangen niet 1 gelost en alles midden in de onderlip gehaakt.
En of die de inhaking kan belemmeren?Ik denk het niet als je de knoopt niet te strak maakt dan zal het geen probleem zijn.
Er is wel 1 groot naardeel jullie herkennen vast wel als er een koet of eend op je stek zit keertje aan je aas zit dat je een paar piepjes krijgt en de vogel schrikt en weg zwemd,mijn ervaring is dat met de shot on the hook de haak direkt in de snavel gaat van de vogel,en dan begint het gedonder.
Ik gebruik eigelijk altijd een klein knijploodje als shot.
Wat ook wel een voordeel is je kunt van een semi klauw haakje bijf korda wide cape,toch een goed hakende rig maken waar je ook goed mee kunt drillen.
Ik heb de rig alleen nog maar gebruikt bij bodem aas,en ik maakt shot loodje vast aan sterke naai garen

MVG Roy

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 5 februari 2010 16:12:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#3 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 16:22:47(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
roy pluim schreef:
Ik vind een shot on the hook een goede uitvinding van meer als 2 jaar geleden128fs31818


Dat klopt ook RoyKnipoog het is ook meer dan 2 jaar terug.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.