logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's<1234>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Haarlem  
#21 Gepost : donderdag 26 januari 2012 23:37:45(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
nienske-1 schreef:
vandaag ga ik ook voor de eerste keer de kieuwgreep proberen, iemand nog tips?


Ja kijk uit met je duim, hou die langs je wijsvinger.

http://www.roofvisnet.nl....php?id=86&page=show

http://www.ruudklant.nl/html/H-Kieuwgreep.html

Bewerkt door de gebruiker donderdag 26 januari 2012 23:43:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Guus N  
#22 Gepost : donderdag 26 januari 2012 23:43:24(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
zooo een beetje later dan ik eigenlijk wilde maar hier komt het verslagje dan,

we zijn om half 1 naar de plek toe gegaan, eenmaal op de plek aangekomen hebben we onze hengels opgetuigd en zijn we gaan vissen.
we lieten de plugjes fijn onder de weg doorgaan en toen ik binnenhaalde zat ik natuurlijk alweer meteen vast (kan ook allen weer mij overkomen he) na een kwartiertje kreeg k de plug los en als resultaat een plastic zak van ongeveer een 90 cmBreede lach
onze eerste vangst dus, helaas wel vergeten een foto te maken Knipoog
rond een uur of 4 hadden we helaas nog steeds niets gevangen.
m'n vriend was gewoon voor de lol over de lengte van de beek even met zijn molen naar boven aan het binnenhalen en net op dat moment krijgt hij beet!
hij haalde er een mooi snoekje van 48 cm eruit.
helaas hebben we verder die dag geen aanbeten meer gehad of iets gevangen Verdrietig
ook meteen even de kieuwgreep geprobeerd en die ging ook nog eens goed Breede lach
was wel een kleintje maar wel een leuke, foto's komen morgen als het goed is wel pas een keer tegen de avond Knipoog

Groeten Guus

Bewerkt door de gebruiker donderdag 26 januari 2012 23:48:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Guus N heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
DSCI4397.JPG
DSCI4397.JPG
Guus N  
#23 Gepost : vrijdag 27 januari 2012 18:54:59(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
de foto's staan erop, beeld is klein beetje wazig maar het was wel een leuk snoekje,
ik zal maar zo zeggen, klein maar fijn! Blij
PascalP  
#24 Gepost : zondag 11 maart 2012 11:49:35(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

Gisteren maar weer de spullen gepakt en tussen de regenbuien door
om 2uur naar het viswater gefiets.
Daar aangekomen was ik gelukkig de enige die er ging vissen dus kon fijn op mijn vertrouwde stek gaan zitten.

De eerste hengel heb ik klaar gemaakt en heb ik voorzien van een 15mm salty tune met daaromheen een solid bag met wat gecrushte en gewone bollies in.
deze heb ik in het midden voor de ingang van een kom gelegt op een diepte van 1.5m

de tweede hengel heb ik voorzien van een 15mm garlic fish bollie en hier heb ik een stick met halibut stickmix en gecrushte bollies bij gedaan deze heb ik ook voor dezelfde kom gegooit alleen dan zoon 15m naar lings op een diepte van 2.5m.

net naardat ik alles had klaarstaan begon het weer te regenen en heb ik maar snel de paraplu opgezet en ben ik eronder gaan zitten. gelukkig duurde deze regenbui niet lang en kom ik er weer snel onderuit en ben ik even het water goed gaan observeren.
toen zag ik dat er veel vissen aan de oppervlakte zaten maar ik heb zelf ervaren dat de vissen hier niet echt op pop-ups bijten dus de zig-rig leek me nu geen oplossing dus ik heb de hengels fijn laten liggen. rond 5uur ben ik maar weer onderlijntjes gaan knopen en moest het ondertussen onderbreken door een run op de eerste hengel.
De vis trok niet echt hard maar het was een mooie schub van rond de 15pond.

na wat foto's te hebben gemaakt het ik de vis maar weer terug gezet en ben ik verder gegaan met het knopen.
Rond 6uur vond ik het tijd voor koffie en wat eten, dus heb me het water aangezet en wat boterhamen gegeten.
om kwart voor 7 werd het donker en om 10voor 7kreeg ik een volle run van ong. 3seconden gevolgd door een terugzakker.
Dit was ook weer een schub van rond de 12pond.
Ik vond het zelf een zeer geslaagde sessie en bedankt voor het lezen.
Groeten Pascal
PascalP heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
schub maart klein.jpg
schub maart 2 klein.jpg
schubs oppervlakte klein.JPG
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
spodfather  
#25 Gepost : zondag 11 maart 2012 14:57:21(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

mooie vissen jongen,
ze zijn je gegund! Ben er maar trots op..
keep it going!Blijb

gr SF
Davey Remmig  
#26 Gepost : zondag 11 maart 2012 23:07:46(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

leuke vissen!
PascalP  
#27 Gepost : zondag 18 maart 2012 12:23:26(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

Gisteren om 4 uur wilde ik toch gaan vissen dus guus gevraagt of hij mee ging en die had ook wel zin om mee te gaan.
Helaas had hij nog geen vergunning dus ging hij gewoon zonder hengels mee.
Bij het water aangekomen heeft Guus snel een hengel van mij klaargemaakt en ik de andere en ze snel ingegooit.

de eerstte hengel werd voorzien een 15mm salty tune boilie en werd bijgevoert met een stickmix met gecrushte boilies en nog 4 boilies rond het haakaas gegooit. Deze hengel hadden we zoon 2 meter van het riet gegooit.

de tweede hengel werd voorzien van een 15mm garlic en fish boilie en we hebben er een solid bag omheen gedaan met daar wat gecrushte boilies bij en een liquid.

om kwart op 5 lagen de hengels in het water en kon het wachten beginnen.
Na het ingooien vonden we toch wel dat we koffie hadden verdient dus hebben we het water maar even op het vuur gezet.
Rond 6 uur hebben we ons nog maar wat knaks op het vuur gezet en konden we lekker eten.
We hadden ons eten nog maar net op en daar vertrok de eerste hengel.
Hellaas was ik toen net de rommel naar de prullenbak aan het brengen dus moest Guus aanslaan. Als resultaat een schub van 18Pond. Op de foto valt ook de zien dat hij een heel raar schubenpatroon had die ze meestal ook rond de paaitijd hebbenDus...

Na deze hengel weer te hebben ingegooit hebben we nog gezellig wat gepraat en wilde geen vis zich nog meldenVerdrietig

Om kwart op 8 hebben we alles opgeruimt en zijn we naar huis gefietst.
PascalP heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
schub guus klein.JPG
karper terugzetten klein.JPG
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Erwin  
#28 Gepost : maandag 19 maart 2012 11:24:27(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Jij bent goed bezig!! Like
PascalP  
#29 Gepost : maandag 19 maart 2012 19:14:13(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

BedanktMee eens
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Guus N  
#30 Gepost : maandag 19 maart 2012 20:09:51(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
bedankt erwin! Like
Guus N  
#31 Gepost : maandag 19 maart 2012 20:16:26(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
en kan iemand misschien verklaren hoe het kan dat deze vis zo'n schubben heeft, die ze eigenlijk meestal pas in de paaitijd hebben?Dus...
Patrick Wolters  
#32 Gepost : maandag 19 maart 2012 21:57:07(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Volgens mij hebben die schubben niks met de paai te maken.
Vis is gewoon zo geboren.
Vind het zelf altijd wel mooi van die dwarrelschubben + dat het uniek is waardoor je de vis mocht je hem in de toekomst vangen je hem makkelijker zal herkennen.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
PascalP  
#33 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 17:47:17(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

@ patrick wolters: ohh oke ik dacht altijd dat het door de paai kwam
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Erwin  
#34 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 18:22:56(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ze verliezen natuurlijk wel eens schubben tijdens de paai maar die komen weer terug.
PascalP  
#35 Gepost : zaterdag 31 maart 2012 20:10:40(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

27-03-12

Het is voor mij weer lekker twee en een halve week vakantie en Guus had smiddags toevallig vrij dus we hadden wel zin om weer te gaan vissen.
Toen we aan het water aankwamen merkte we wel dat het een doordeweekse dag was want er was niemand te bekennen. We zijn toen naar onze stek gelopen en ik heb mijn hengels voorzien van aas en Guus liep even een rontje om de vijver.
Toen hij terug kwam zij hij dat hij in een hoek tegen een rietkraag een paar vissen had gezien en het daar even met de korst ging proberen. Hij was er nog geen kwartier en ik zag hem al met een kromme hengel staan dus ben er snel even met het fototoestel heen gerent. Toen ik er was schepte Guus de vis net en we zaggen allebij dat hij bloede.
Helaas had de vis zich onder de dril gesneden aan een rietstengel.
Dus we hebben snel even een foto gemaakt en de vis maar weer snel terug gezet.

Guus is toen weer terug gekomen en heeft zijn hengels ook allebij voorzien van aas en ingegooit. Het was onderhand ook al bijna half 6.
Helaas bleef het op wat enkele piepjes na tot half 9 stil en hebben we niks ander meer kunnen vangen.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 31 maart 2012 20:12:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

PascalP heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
oppervlaktevissen Guus klein.jpg
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
PascalP  
#36 Gepost : donderdag 5 april 2012 18:07:08(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

04-04-12

Om 3 uur was ik vandaag klaar met werken dus maar snel naar huis gegaan om te vissen.
Dacht ik.

Ik was fijn mijn spullen aan het inpakken en toen dacht ik #*!@# mijn schepnet is de vorgige sesie kapot gegaan. Dus maar snel de portomone gepakt de fiets op en naar de hengelsportzaak gefiets.
Daar aangekomen had hij 5 schepnetten liggen. 2 peperdure van fox, van trend, albatros en JRC. Die van JRC leek me wel mooi en had een mooi prijsje.
Snel nog 1kg bollen gekocht en weer snel naar huis.
Thuis aangekomen heb ik dan nog maar mee gegeten en ben toen snel naar het water vertrokken. Bij het water aangekomen begon het weer een beetje te regenen.
Gelukkig bleef het bij een paar drupeltjes. om 10 voor 7 lagen de hengels erin en kon het wachten beginnen.

Na een half uur kreeg ik al een volle fluiter op mijn linker hengel maar helaas maar voor 2 seconde en het bleef weer stil.
Rond 8:30 had de wind zich verdraaid dus ik welde mijn paraplu even wat verzetten maar in dat ik dit deed kreeg ik weer een run op mijn linker hengel en gelukkig zette deze door.

Na het aanslaan wilde deze vis er goed door en trok zich goed door de slip. Het was behoorlijk mooilijk om deze vis uit het riet te houden maar het lukte toch aardig.
Na een mooie dril lach er een schitterende schub in mijn nieuw net.
Snel nog een paar foto's ervan gemaakt en hem weer mooi terug gezet.
Ondertussen was het 8:50 en ik besloot de hengel niet meer in te gooien en maar te gaan opruimen.

Gr Pascal
PascalP heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
schub 20p klein.jpg
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Guus N  
#37 Gepost : zondag 8 april 2012 20:56:58(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
08-04-2012

vandaag zijn we gewoon voor de lol eens naar de forellen vijver gegaan.
eenmaal daar aangekomen, werd er vis uitgezet en zijn we gaan vissen.
We hebben van 10 uur tot half 3 gevist en hebbe er 6 forellen uitgehaald met z'n drieën.
ieder 2 forellen mee naar huis genomen en schoon gemaakt. (ik tenminste wel)Knipoog
dus binnekort gaan we eens lekker forel eten.
heeft er iemand misschien nog lekkere recepten voor iets met forel?

Groetjes Guus
ruudje398  
#38 Gepost : zondag 8 april 2012 21:19:39(UTC)
ruudje398


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 191

welke forel vijver?
PascalP  
#39 Gepost : zondag 8 april 2012 23:49:32(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

@ Ruudje, niet die in ittervoortLike maar het maashof in boekend, maar ik vond het wel grapig voor een keer maar echt niks voor mij op iedere week aan zoon bomvolle vijver te zitten. Ziet iemand dat je iets vangt gooien ze hun dobber net 1m van die van jou, enz. maarja voor een keer was het wel leuk.


En heb nu 2 dagjes voorgevoerd op het kanaal en morgen gaan we proberen er eens een kanaalbeer uit te trekken #ben benieuwd
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
PascalP  
#40 Gepost : maandag 9 april 2012 07:05:03(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

Gaaaaaaaap... over een paar minuten IN DE REGENTeleurgesteld
naar het water fietsen en hopen op een leuke kanaalbeerBlij
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's<1234>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.