logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Sander  
#21 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 21:01:31(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Mijn stem hebben ze ook!
grtz
ronpothuizen  
#22 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 21:30:39(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Kom mensen stemmen aub.Ook de gasten,maak een account aan en geef je stem.
Hendry  
#23 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 22:56:56(UTC)
Hendry


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 4

Slechte zaak voor de hengelsport! Je betaald voor visrechten die straks niets meer voorstellen! Jammer dat geld boven alles gaat in ons welvarende land. Zelf ben ik werkzaam bij een adviesbureau die onderzoek doet naar o.a. visstand. De kaderrichtlijn water stelt strenge eisen aan de waterkwaliteit. Waterbeheerders staan voor de taak om aan deze strenge eisen te voldoen. Alles voor een hoge diversiteit. Zelf vraag is me wel eens af waarom we in elk watertje in NL het zelfde doel willen bereiken. Wat is er mis met een aantal wateren met een hoge visbiomassa en troebel water. Dat is op landelijk niveau toch ook diversiteit lijkt me. Op de weg van troebel naar helder water zit het probleem vaak in de waterbodems die te veel voedingsstoffen bevatten. Dat deze voedingstoffen vrijkomen als gevolg van woeling in de bodem door vis is een 2e. Het probleem moet eerst bij de bron worden aangepakt. Deze stap wordt helaas vaak te duur gevonden. Gevolg is dat men overgaat tot saneren van visbestanden. Als we de site van hoogheemraadschap Delfland moeten geloven is er uitvoerig overleg geweest met de VBC. Deze visstandbeheercommissie bestaat uit de waterbeheerder en de de visrechthebbenden. In de hele discussie horen we opvallend geen woord van bijvoorbeeld de hengelsportverenigingen al daar. Sportvisserij nederland is duidelijk tegen. Binnekort hebben zij overleg met Delfland. Hopelijk kunnen zij en andere initiatievens zoals hier op carpfeeling het tij keren.
edwinbaaijens  
#24 Gepost : woensdag 17 februari 2010 11:09:51(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

goede informatie!

Laten we met z'n alle hopen dat ze realistisch blijven!

Wij laten het niet zo maar toe in ieder geval!


des te harder des te gaat ie...



Tim_Ellerman  
#25 Gepost : woensdag 17 februari 2010 14:38:33(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Idd!!

Mochten ze toch doorgaan met de plannen dan gaan er zeker wel protestacties gehouden worden hoor.. daar kunnen ze denk ik wel op rekenen!
Groetjes, Tim

K3nny  
#26 Gepost : woensdag 17 februari 2010 15:25:01(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

Mijn stem ook !Knipoog
steef zenden  
#27 Gepost : woensdag 17 februari 2010 16:56:11(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Ik kreeg deze mail een uurtje geleden binnen van Bjorn Larsen


Beste karpervisser,

Op de informatiebijeenkomst van het Waterschap heb ik gesproken met Ronald Bakkum projectleider. Het gaat hier om het project afvissing Delftse wateren in het kader van de KRW. Hij heeft aangegeven om al jullie vragen te beantwoorden, maak hiervan dan ook zoveel mogelijk gebruik zodat hij geen andere domme projecten kan opstarten.

Het e-mail adres van Ronald Bakkum is [email protected], telefonische bereikbaar op 015 2608371. Wil je de zekerheid hebben dat hij antwoord vergeet dan niet de dijkgraaf [email protected] een CC te sturen van je mail. En een CC naar de betrokken bestuurder mevr. ter Woorst [email protected].

Voorbeeld vragen die je kan gebruiken, deze kan jij natuurlijk ook stellen.

- Hoe kan het dat het waterschap met een begrotingtekort van 70 miljoen euro zo’n zinloos project opstart.

- Kunt u mij de rapporten die ten grondslag liggen aan dit project toe sturen of mailen.

- Welke aanbestedingsprocedure is gebruikt (onderhands, openbare nationaal of europees) voor het afvangen.

- Wat zijn de inschrijvingsbedragen.

- Hoe kan het dat Wilkin de Boer die deel uit maakt van de VBC, en instemt met het visplan. De opdracht krijgt om af te vissen (belangenverstrengeling).

- Is het visplan/projectplan gekeurd door het bestuur, zo ja hoe kunnen wij bezwaar maken.

- In het kader van de waterwet moet het waterschap het projectplan ter inzage leggen bij gedeputeerde staten (Conform artikel 5.4 van de waterwet).

Graag allemaal reageren via de mail en vragen stellen!!! Zodat Bij het waterschap duidelijk wordt dat wij het absoluut niet eens zijn met de plannen. Hoe meer reactie hoe benauwder ze het krijgen.

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#28 Gepost : woensdag 17 februari 2010 18:06:47(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dus mensen! Mailen maar!! Zo veel mogelijk. En probeer netjes te blijvenKnipoog
Tim_Ellerman  
#29 Gepost : vrijdag 19 februari 2010 14:45:03(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Erwin, Hoeveel stemmen hebben we al precies?? Gaat het de goede kant op??
Groetjes, Tim

Erwin  
#30 Gepost : vrijdag 19 februari 2010 14:46:03(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Niet erg veel, we zitten nou op ongeveer 150. Maar de kous is nog niet af
Tim_Ellerman  
#31 Gepost : vrijdag 19 februari 2010 15:59:28(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

ok.. nog niet zo heel veel als je ziet hoeveel mensen er vanaf weten.

We gaan door en door! moeten er meer bij..
Groetjes, Tim

steef zenden  
#32 Gepost : donderdag 1 april 2010 15:28:43(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

dit bericht stond vandaag op www.rtvwest.nl

ZOETERMEER - De gemeente Zoetermeer gaat zieke karpers verwijderen uit de Floraplas en de vijver van het burgemeester Hoekstrapark. De vissen zijn ziek als gevolg van een virusbesmetting.

Om te voorkomen dat de ziekte zich verder verspreid, worden zoveel mogelijk zieke karpers uit het water geruimd. De besmetting doet zich alleen voor bij karpers; andere vissoorten lijken ongevoelig voor het virus.

De gemeente zegt dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid, zelfs niet als de vissen gegeten worden. Een deskundig bedrijf gaat de zieke vissen volgende week vangen
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.