logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ron van Houtum  
#1 Gepost : woensdag 10 februari 2010 22:51:47(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Goedendag collega's

Ik ben Ron(35) en woonachtig in den bosch
Vis nu al zo'n 23 jaar op karper.
mijn pb staat nu op 21,4kg en hoop het dit jaar te verbeteren
kom hier kijken op verzoek van Henk fonken
De site en forum zien er zeer mooi uit
Verder ben ik ook te vinden op karperen.net en nog andere nl forums
ook op Belgische forums ben ik actief zoals op carpmates.be
Heb hier zelfs een interview gehad
Zal hem hier onder plaatsen
Weten jullie gelijk alles

Ron stelt zich voor via een interview gemaakt door

Carpmates uit Belgie, een site die zeker het bezoeken waard is.

Ron Van Houtum bij www.carpmates.be

Opmerkelijke gast op onze site is Ron van Houtum. Ten eerste is hij Nederlander en ten tweede is hij een regelmatige poster die bovendien af en toe een glimlach op onze gezichten schildert door foto,’s van een mooie vangsten met de Bosche Boillies. Benieuwd naar het hoe en waarom Ron bij ons terechtkwam vuur ik via mail enkele vragen op hem af. Hieronder kun je zijn verhaal lezen.

Ron, vertel eens, als Nederlander, hoe ben je op onze site terechtgekomen?

Via Google ben ik op jullie site gekomen omdat ik een beetje uitgekeken ben op carpboard en hoe de mensen met elkaar omgaan op dat forum. Heeft er iemand een topic geopend of stelt een vraag wat sommige niet aanstaat, worden ze gelijk de grond in geboord of het topic wordt verwijderd zonder dat de topicstarter op de hoogte word gesteld. Waar ik nu het meeste actief ben is het forum karperen.net.Het is een forum waar men niet zo serieus is en waar ze het woord lol ook kennen.Verder zit ik ook op carpvision.nl en soms dus ook op carpboard.Wat mij gewoon bevalt aan jullie forum/leden is dat ze niet alles zwart/wit zien. Zeg maar dat er meer wegen naar Rome leiden.

Ben je iemand die alles op de voet volgt, tijdschriften koopt, internet en beurzen afschuimt…?

Nope ikke niet. Ik ben wel lid van het magazine Spiegel maar lees het alleen maar aan de waterkant, verder lees ik nooit. Ik ga wel elk jaar naar Zwolle om wat nieuw is te bezichtigen. Maar ik koop meestal wat ik mooi vind ook al is het overjarig materiaal.

Hoe ben je begonnen met hengelen?

Tja ik denk bijna zoals iedere karpervisser. Samen met je vader naar de waterkant tassen vol eten en snoep mee. Hij nam altijd zoveel mogelijk mee, want als ik alles op had wilde ik naar huis. Hahahaha!

Ik had een telescoop werphengel met een simpel systeem; een wartellood net daaronder een stuk siliconenslang die als stopper werkte daaronder je haak en als aas meestal polenta deeg. Je hengel in de steunen en een opgerold stuk aluminiumfolie als waker en dan maar achter je hengel zitten. Toen kwamen als eerste de optonics en een nieuwe generatie karpervissen was geboren. De boilies kwamen er vlak na en nu flink wat jaren later verbaast het me nog steeds dat de karper er op gevangen word.

Ik vis bijna elk weekend van vrijdag tot zondag. Ik ben een karpervisser in hart en nieren.

Wat schenkt je het meest voldoening; een targetvis vangen op een drukbevist water of een twintigponds vis op maagdelijk water?

Dan moet ik zeggen een targetvis op een dressuurwater.Maagdelijk water heb je hier niet echt.Op de put waar ik vis zeg maar waar ik vastgeroest ben heb ik nu de zwaarste gevangen (19.2kg)

Maar ik ben er van overtuigd dat er nog een zwaardere opzit.

Wat zijn de voorlopige hoogtepunten uit je hengelcarrière?

Mijn pr uiteraard. En dat ik fieldtester ben geworden bij Bosche Boillies

Wat zijn je ambities en doelen voor de toekomst?

Wat de meeste ook willen denk ik. Grotere en zwaardere vissen natuurlijk. Mijn vriendin het ook leren zodat ze mijn vismaat kan worden. Mijn eigen meer gaan verdiepen in ingrediënten en recepten voor boilies. Mijn eigen lijn uitbrengen; boilie en dips en flavours die uiteraard worden verkocht bij Bosche Boillies.

Vertel ons eens wat meer ivm de werking op openbare hengelwateren in Nederland? Beheer, controle… Wat kunnen wij als Belgen leren van jullie?

Ik denk dat het eerder andersom is. Veel openbare wateren bv. de Maas kan je gewoon moeilijk bereiken of je moet veel zin hebben om een paar km te lopen met je uitrusting. Verder heb je hier meer visverenigingen dan vrij water. Ze hebben hier gelukkig de controle goed aangescherpt. Sinds hier de BOA (bijzonder opsporing ambtenaar)is, is het zwartvissen flink gedaald. Vooral nu, want sinds 1 april dit jaar is de boete flink gestegen. Als je bv met een 3de hengel zit zonder papieren kost je dat €200. Daar kan je toch andere leuke spullen van kopen?

Nederland heeft veel meer water dan België? Ben je tevreden met de viswaters in je omgeving? Kanaal of plas?

Viswaters genoeg dat zeker, maar in een straal van 15 km heb je zo’n 6 a7 verschillende verenigingen en die kosten tussen de €30 a €45 per jaar. En dat vind ik niet normaal. De karpervissers zijn de melkkoe van de regering daar begint het op te lijken. Ik vis eigenlijk nooit op een kanaal

Waarom? Ik zou het echt niet weten. Het trekt mij op één of andere manier niet. Misschien te ongeduldig. Er komt toch een dag dat ik het ga proberen.

Heden ten dage wordt veel gesproken over de aalscholverproblematiek en buitenlanders die iedere vis doden en meenemen. Wat is je mening over dit heikel punt?

Aalscholvers hebben wij hier niet echt veel last van gelukkig maar! En eerlijk gezegd over de buitenlanders heb ik nooit iets van gehoord of gezien. Alle vissers die ik controleer(ben zelf ook controleur) zijn in het bezit van de wettelijke papieren. Dat ze vis meenemen kan ik niet zien uiteraard.

Maar zoals ik al eerder zei is de BOA hier zeer streng op aan het controleren.

Mocht je een vrijkaart krijgen, waar wil je een weekje gaan vissen, waarom en hoe zou je het aanpakken?

Ik strijk bij sommige nu tegen de haren in maar dan zou ik toch weer naar chateau-lake (pionteviniere) willen gaan. Het ligt in een mooie natuurlijke omgeving lekker rustig en veilig. Ik betaal liever €200 voor veiligheid dan in onzekerheid te zitten. Hoe zou ik het aanpakken? Daar heb ik maar 1 manier voor. Met flink wat Bosche Boillies strooien. In een halve cirkel, 2 hengels op de buitenkanten en de middelste hengel een meter of 10 over de voerstek heen met een fluo pop-up.

Heb je nog een laatste woord voor ons?

Behandel ieder met respect en laat ieder in zijn waarde. Geniet aan de waterkant.

Bedankt Ron.
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : donderdag 11 februari 2010 00:26:58(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zo Ron. Wat kunnen we je nu nog vragen dan?? We weten nou echt bijna alles van je....

Welkom hier op CarpFeeling! Ik hoop veel van je te kunnen leren en je hier vaak terug te zien!

Gr. Erwin
steef zenden  
#3 Gepost : donderdag 11 februari 2010 07:10:43(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Morgguh Ron ....

Welkom hier op CarpFeeling, mooi verslag van Blue water lakes...

Groeten Steef
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Wim vo  
#4 Gepost : donderdag 11 februari 2010 10:29:12(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Welkom Ron op carpfeeling
edwinbaaijens  
#5 Gepost : donderdag 11 februari 2010 11:03:41(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Zo dat nog eens een welkom!

Veel plezier hier.

Edwin.


des te harder des te gaat ie...



timvanzanten  
#6 Gepost : donderdag 11 februari 2010 14:19:30(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
welkom Ron, das nog eens een intro!
Tim_Ellerman  
#7 Gepost : donderdag 11 februari 2010 15:40:20(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Welkom Ron!Breede lach
Groetjes, Tim

Ron van Houtum  
#8 Gepost : donderdag 11 februari 2010 15:57:32(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Tnx voor de reacties.
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
JulienH  
#9 Gepost : donderdag 11 februari 2010 16:12:43(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Welkom Ron
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Henk Fonken  
#10 Gepost : donderdag 11 februari 2010 16:18:04(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

he ronneke toch maar eens komen kijken jongen.
nou welkom en ik hoop veel van je te mogen leren (of jij van mij is ook goed whahahahahha).
ik wens je veel plezier komende week en hou me op de hoogte hoe het allemaal verloopt daar.
Gr Henk de platte koning.
Jan  
#11 Gepost : donderdag 11 februari 2010 18:02:04(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Welkom Ron!
Arnold  
#12 Gepost : donderdag 11 februari 2010 19:09:02(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Hey Ron,

Welkom op Carpfeeling!
Nielsz  
#13 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 17:14:50(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Welkom Ron
leen  
#14 Gepost : woensdag 12 januari 2011 23:29:34(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Ron van Houtum schreef:

...maar in een straal van 15 km heb je zo’n 6 a7 verschillende verenigingen en die kosten tussen de €30 a €45 per jaar. En dat vind ik niet normaal. De karpervissers zijn de melkkoe van de regering daar begint het op te lijken.


Je kunt toch elk jaar de bijdrage Sportvisserijg Nederland terugvragen?

http://www.sportvisserij...?page=dubbele%5Fafdracht

(vlgs mij is dat € 19,50). De rest gaat naar de vereniging zelf, dus wat dat met de regering te maken heeft begrijp ik niet.
Julien  
#15 Gepost : donderdag 13 januari 2011 08:35:12(UTC)
Julien


20 ponder

Lid sinds: 9-1-2011(UTC)
Berichten: 331

welkom kerel
LAC DE GROSLEY
BOYSAWAY CARPFISHING
tom de maat  
#16 Gepost : donderdag 13 januari 2011 17:14:08(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
kijk eens naar de datu,Breede lach :-"
Ger heijnen  
#17 Gepost : donderdag 13 januari 2011 17:30:23(UTC)
Ger heijnen


25 ponder

Lid sinds: 10-5-2010(UTC)
Berichten: 481
Nederland

Welkom Ron Knipoog



Mvg Ger
jeroen v oenen  
#18 Gepost : donderdag 13 januari 2011 17:37:26(UTC)
jeroen v oenen


20 ponder

Lid sinds: 9-11-2010(UTC)
Berichten: 341

he ron jij ook hier:-"
denkal16  
#19 Gepost : donderdag 13 januari 2011 18:04:41(UTC)
denkal16


15 ponder

Lid sinds: 11-1-2011(UTC)
Berichten: 154

welkom mooi verhaal trouwensKnipoog
tom de maat  
#20 Gepost : donderdag 13 januari 2011 18:40:38(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
whaha was vorig jaar:-"
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.