logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

27 Pagina's<1234>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jan  
#21 Gepost : vrijdag 19 februari 2010 22:27:36(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Lijkt me een mooie verbetering Blij
Ik ga er zeker mee aan de slag!
Nielsz  
#22 Gepost : zaterdag 20 februari 2010 18:57:21(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik vind het in elk geval een erg mooi systeem. Ik heb vanmiddag de dvd van ultima gezien en zo te zien rekt de cf versie veel verder of lijkt dat maar zo? Wat voor type elastiek gebruiken jullie dan?
timvanzanten  
#23 Gepost : zaterdag 20 februari 2010 19:13:35(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
naar mijn weten is het systeem wat te zien is op de Ultima dvd gewoon de hermit rig ontwikkeld door Steve Renyard. onze versie is een verbeterde versie hierop. hij rekt idd veel verder uit! Bij de oorsponkelijke Hermit Rig wil het systeem nog weleens stagneren omdat er te kort elastiek wordt gebruikt. de knoop waarmee het elastiek aan de hoofdlijn wordt bevestigd blijft hangen achter het lood. bij ons systeem kan dit niet! het elastiek wat we gebruiken is wedstrijdelastiek 0.5mm dik of No 2. net welke eenheid je hanteert.

gr.

Bewerkt door de gebruiker zondag 21 februari 2010 01:58:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Nielsz  
#24 Gepost : zondag 21 februari 2010 14:30:28(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik heb het systeem gisten nagebouwd en heb de 0,5 mm wedstrijd elastiek gebruikt. Het rekt echt super mooi. Je moet even prutsen, maar als je hem hebt zit het ook mooi in elkaar. Ik heb alleen korda inline lood gebruikt. Hier kan het ook goed mee. Kan niet wachten het uit te proberenjust_cuz_1
Erwin  
#25 Gepost : zondag 21 februari 2010 15:13:20(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goed bezig Niels. Tuurlijk kun je ander lood gebruiken. Belangrijk is wel dat het zwaar is. Gebruik dus meer dan 100 gram. Zolang het inline lood is waar de spare inserst van korda inpassen is het goed.

0,5 mm is zelfs beter dan 0,6. Dit komt nog gemakkelijker vrij bij een lijnbreuk en zal ook gemakkelijker en verder uitrekken!

Erwin
ronpothuizen  
#26 Gepost : zondag 21 februari 2010 16:01:15(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Heb vanmorgen de Ultima dvd gekeken en vond de Hermit rig er al goed uitzien.Als De CF versie nog beter is ga ik hem binnenkort zeker proberen.
Darkmoon  
#27 Gepost : zondag 21 februari 2010 16:03:45(UTC)
Darkmoon


10 ponder

Lid sinds: 5-2-2010(UTC)
Berichten: 95

Zal worden getest , staat me aan ....
Erwin  
#28 Gepost : zondag 21 februari 2010 16:05:32(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goed bezig! Hou me op de hoogte!! Wanneer de door mij omschreven materialen gebruikt, werkt het systeem perfect en past het allemaal precies.

Bewerkt door de gebruiker zondag 21 februari 2010 16:06:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

SnowMan  
#29 Gepost : zondag 21 februari 2010 21:12:52(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Wat zo'n 20 cm elastiekje doen kan he,
gewoon onvoorstelbaar,
heb het getest, mijn vinger deed even dienst als karper,
Amaaai, die bleef ook hangen in de haakpunt hoor,
eerst volgende visdag is het testen geblazen in de praktijk

Mooi gevonden van je Erwin, dikke pluim

grtzz Snowy
Erwin  
#30 Gepost : zondag 21 februari 2010 21:15:24(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Toppie! Enne...hou me op de hoogte he!! Ik ben erg benieuwd naar jullie vangsten met dit systeem!
ronald kingma  
#31 Gepost : maandag 22 februari 2010 22:42:15(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Erwin, moet dit speciaal elastiek zijn? Of is dit van dat elastiek wat vissers voorin hebben bij gewone hengels. Ik heb angst dat het elastiek breekt tijdens een drill. Het systeem is voor mij volledig onbekend en de foto's zijn duidelijk alleen zal ik wel iets fout doen. Vangt de lijn bij breuk alsnog het systeem op of is het elastiek de enige tussen systeem en onderlijn in? Wil het graag proberen want het lijkt me een killer systeem, alleen wil het wel goed doen natuurlijk en visverantwoord.

groet,

Ronald


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Jan  
#32 Gepost : maandag 22 februari 2010 22:57:17(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Ronald,
Als het elastiek breekt is er niets aan de hand, je leader of hoofdlijn zit ook gewoon vast.
Je kunt bungy elastiek of wedstrijd elastiek gebruiken. Dit kun je in de hengelsportzaak gewoon kopen.
Erwin  
#33 Gepost : maandag 22 februari 2010 23:47:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Ronald

Ik gebruik gewoon wedstrijd elastiek (top elastiek) en dan de 0,5 mm. Dit is belangrijk, want hoe dunner het is, hoe minder weerstand het heeft in het buisje. Ook rekt dunner elastiek verder en gemakkelijker. Bij lijnbreuk zal het het lood naar beneden hangen en het elastiek tussen de tube de spare insert uittrekken. Op deze manier is de vis meteen alles kwijt (behalve de onderlijn, maar dit is niet de vermijden). Stel dat je elastiek knapt tijdens de dril (wat mij nog niet is gebeurt) is er niets aan de hand. Dan zit het nog gewoon op zijn plek, alleen heb je dan een running rigKnipoog

Erwin
ronald kingma  
#34 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 18:35:39(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Mensen,

Bedankt, duidelijk verhaal ik ga het zeker proberen te maken en zal laten weten hoe het me vergaat in de praktijk.

groet,

Ronald


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
rudy m  
#35 Gepost : woensdag 24 februari 2010 08:51:54(UTC)
rudy m


5 ponder

Lid sinds: 30-12-2009(UTC)
Berichten: 38

kan er niemand een afbeelding tonen of filmke,intreseert me wel maar vind er niks van terug grts rudy
ronald kingma schreef:
Mensen,

Bedankt, duidelijk verhaal ik ga het zeker proberen te maken en zal laten weten hoe het me vergaat in de praktijk.

groet,

Ronald
hou van je hobby en respeteer iedere vangst
Erwin  
#36 Gepost : woensdag 24 februari 2010 09:24:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
http://www.carpfeeling.c...System&ContentID=788

Hier staat hoe je hem moet maken. Helemaal onderaan staat een filmpje.

Gr Erwin
Erwin  
#37 Gepost : woensdag 24 februari 2010 12:28:42(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Voor de mensen die het systeem gaan gebruiken.

Naast de juiste tube en de spare insert is het juiste elastiek cruciaal. Gebruik het elastiek van 0,5 of 0,6 mm. Niet dikker! Wanneer je dikker elastiek gebruikt zal het niet soepel lopen. Dit omdat er meer weerstand in het buisje plaatsvind en omdat het stugger is. Ook zal dikker elastiek minder gemakkelijk vrijkomen tijdens een lijnbreuk.

Je hoeft je niet druk te maken om camouflage van het elastiek. Dit krijgt de vis pas te zien als hij is gehaaktKnipoog Je hoeft dus geen mooie groene / zwarte kleur te hebben, als het maar dun is. Dan loopt het net zo mooi soepel als in het filmpje:

http://www.carpfeeling.c...-systeem/CF-systeem.html
SnowMan  
#38 Gepost : woensdag 24 februari 2010 20:37:54(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Getest in praktijk en zeer goed bevonden....

Zoals ik eerder vermelde in dit topic had ik al de test gedaan op het droge met mijn vinger Breede lach

Vandaag de test omgezet in praktijk.
En ja hoor, kan je vertellen dat het prima werkt.
Bewust heb ik een hengel gebruikt zoals gewoonlijk, de ander met het rekkertje.

Op de gewone hengel kreeg ik enkel lichte aanbeetjes, op het rekkertje gingen ze vlot door mijn baitrunner.

Later op de dag de gewone hengel omgebouwd met een rekkertje, en ook hier had ik gewonnen met de tombola Breede lach

Nog eens bedankt voor de mooie uiteenzetting en voor de meerwaarde die ik nu gekregen heb aan de waterkant

grt Snowy
Erwin  
#39 Gepost : woensdag 24 februari 2010 20:49:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goed bezig SnowMan! Fijn om te horen dat het bevalt! Heb je nog een mooie foto's van hoe jij het systeem hebt gemaakt?
SnowMan  
#40 Gepost : woensdag 24 februari 2010 21:05:15(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Erwin schreef:
Heb je nog een mooie foto's van hoe jij het systeem hebt gemaakt?


Waarschijnlijk morgen nieuwe visdag, zal mijn apparaatje eens meenemen sé
Gebruikers aanwezig in dit topic
27 Pagina's<1234>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.