logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

10 Pagina's«<78910>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Wesley_Peels  
#161 Gepost : zondag 15 juni 2014 16:46:23(UTC)
Wesley_Peels


5 ponder

Lid sinds: 23-10-2013(UTC)
Berichten: 32
Man
België

Bedankjes: 2 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Eerst geschreven door: Roy Oostindien Ga naar gequote bericht
Hij kwam, hij zag, hij.......blankte!

Nadat hij zijn mini me had afgeleverd op school, fietste hij langs het water terug naar huis. Halverwege de rit zag hij beweging in het water, het waren overduidelijk karpers die druk bezig waren. Hij dacht ik heb nog dik een uur, zo besloot hij zijn hengel op te halen, het huishouden kon wel wachten.

Zo gezegd zo gedaan na terug komst was de vis nog druk bezig. Nadat de kattebrokjes het water raakten kwamen zijn gevederde tegenstanders in sneltrein vaart erop af. De eerste stek word dus niks, dan in stealth mode naar de volgende plek.

Naast een dikke tak in het water lag een groepje van 7 karpers waarvan 1 aan het snoepen van het wier was. Zijn imitatie korstje belande prachtig voorbij de groep. Langzaam dreef het korstje richting de groep, hij kwam perfect midden in het groepje terecht tegen het wier aan. Na een aantal zenuwslopende minuten ging het groepje uiteen.

En bleven de vissen op het zelfde stukje water rond zwemmen. Helaas hadden ze meer oog voor elkaar dan voor al het lekkers wat hij ze aanbood. Het was een prachtig schouwspel vond hij en ondanks de blank had er vrede mee!


De karpers zullen elkaar zeer mooi vinden Blij als wij een mooie vrouw zien kijken we ook wel eens graag dus geef de karpers maar eens ongelijk Blij
Roy Oostindien  
#162 Gepost : maandag 30 juni 2014 10:55:58(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Vorige week had ik het geluk twee nachten op het schitterende Carplantis te mogen vissen. Samen met vier andere Gardner teamleden probeerden wij de vissen te verschalken. Ik wist van te voren dat het water moeilijk is, helaas zelf geen aanbeet kunnen forceren tijdens deze twee nachten.

Jan, Chris en Rich hebben wel aanbeten gehad maar deze helaas in het riet verspeeld, Ryan daarin tegen heeft vier prachtige vissen mogen vangen. Nadat ik weg was heeft hij min of meer een stekje over genomen en hier twee prachtbakken vandaan gehaald. Het was niet erg om te blanken, het water ziet er prachtig uit, mooie stekken en het gezelschap was gezellig. Ik hoop eens nog terug te komen naar Carplantis en dan wat langer en de tactiek aanpassen Knipoog

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker maandag 30 juni 2014 10:59:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#163 Gepost : vrijdag 4 juli 2014 11:29:08(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Super mooi water man!!!
Roy Oostindien  
#164 Gepost : zondag 17 augustus 2014 14:45:30(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Na een aantal weken niet gevist te hebben vanwege tijd en aandacht voor het gezin. Alleen een sessie gedaan om een nieuw imitatie aas te testen. Nu weer langzaam richting najaar, afgelopen week weer eens een avondje doorgebracht op een water waar ik alweer een tijd niet had gevist. Het water stond ruim een meter hoger dan mijn laatste bezoek aan het water. Beide hengels werden voorzien van boilies de één een dubbele boilie met pop-up en de andere een snowman. Wat mij opviel dat de temperatuur redelijk snel daalde en had natuurlijk geen dikke jas mee genomen (goede leer voor de volgende keer). Om een lang verhaal kort te maken aan het eind van de sessie stond de teller nog op nul.

De komende tijd eens proberen om meet te gaan vissen en wat meer stukjes te plaatsen Knipoog
Roy Oostindien  
#165 Gepost : maandag 15 september 2014 10:20:46(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Het weekend zit er weer op, vandaag nog wel vrij zoals altijd op de maandag Blijb Dit weekend weer heerlijk gevist, het weer was perfect en de karpers werkten vrijdag ook nog eens mee.

Al vrij snel kreeg ik de eerste aanbeet, deze kon de popup die vast zat aan een chod rig over een bed van pellets niet weerstaan, maar de vreugde was van korte duur hij schoot al vrij snel los.

Twee vissen vielen wel voor het valletje dat ik had opgezet en konden de Tutti Frutti boilies met een nep maisje met Betalin geurtje niet weerstaan. Na de aanbeet kozen beide vissen het hazepad en gingen voor het riet. Tja dat kon ik natuurlijk niet toestaan, stapte het water in en zette de oude sportex weer in een heerlijke curve om ze te stoppen. Natuurlijk bereikte er één net het riet onder de eigen kant, maar deze kwam er vrij eenvoudig uit, de 30/100 hydro tuff lijn was zwaar beschadigd maar hield het en kon het net onder de karper steken. Na de tweede run bleef het op een brasem na die een snowman niet kon weerstaan aardig stil.

Zondag stond er een sessie met Ton Hogenkamp a.k.a The Dude op de planning. Ton stond zoals altijd keurig op tijd op de stoep, na de rit naar het water toe, voor hem een onbekend water, werd alles in stelling gebracht na een lange wandeling. Ik kan een heel verhaal schrijven maar dat wil ik jullie niet aandoen. Vakkundig veegde Ton met mij de vloer aan, 3-1, dat hij meer ving dan mij dat gun ik hem van harte! Het was weer een heul gezellige sessie alleen waren de vangsten brasems, maar we komen naar dit water nog eens terug, genoeg activiteit van onze vriend karper gezienLike

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker maandag 15 september 2014 10:23:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Roy Oostindien  
#166 Gepost : dinsdag 18 november 2014 14:31:32(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Vorig weekend weer eens een nachtje gepakt samen met mijn maatje Ton Hogenkamp. We waren er snel overuit welk water we zouden bevissen een middelgrote plas. Na een een aantal stekken hebben te bekeken waren we het er over eens dat we voor de diepte zouden gaan.Op de weg naar de stek toe rolde mijn maat zijn trolley nog om, na de nodige hilariteit samen alles weer rechtop gezet en onze weg weer vervolgd.

Na langdurig peilen en met de dieptemeter spelen vonden we een mooi talud die begon op 7 meter diepte en die opliep tot 2 meter diep. Plan van aanpak was op diverse dieptes te gaan liggen en allebei een kant zouden pakken. Zodat we zouden zien van welke kant de vis zou komen, nadat we alles redelijk snel hadden op de juiste plek hadden gelegd begonnen we met het opbouwen van het "kamp".

S'avonds een heerlijke maaltijd genuttigd en werd het tijd om de kachel eens aan te zetten. In de avond bleef het stil op een enkele brasem voor Ton na, en besloten we om te gaan slapen. Over de nacht kan ik kort zijn geen enkele piep voor beiden! Tegen acht uur kwam de middelste delkim langzaam tot leven (deze lag op 5,5 meter diepte), waar er in eerste instantie nog gedacht werd aan een brasem bleek het toch een klein karpertje te zijn. Het beestje was ongeveer een kilo of 4 a 5 en mocht na het onthaken en even bekeken te hebben zijn weg vervolgen. Binnen een kwartier na de eerste run ging mijn linker delkim af deze lag op 7 meter diepte en na een korte dril konden we het net onder een 18,4 pond schub steken. Deze schub kon een kruidige bol met een stukje imitatie aas niet weerstaan. Ton ving in de loop van de ochtend zijn tweede brasem zodat de stand 2-2 werd, voor de rest van de ochtend bleef het stil.


UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 18 november 2014 16:32:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Roy Oostindien  
#167 Gepost : dinsdag 23 december 2014 12:10:06(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Langs deze weg wens ik iedereen fijne kerstdagen en een gezond, voorspoedig en mooie vangsten toe in 2015! BigFish Bedankt!
Roy Oostindien  
#168 Gepost : woensdag 21 januari 2015 14:13:30(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Zo we zijn weer back on track met de gezondheid, mits ik het nu niet weer te pakken krijg snif snotter!

Begin dit jaar toegetreden tot een nieuw team en ga daar het facebook beheer doen!

Wie gaat er dit jaar allemaal naar Carp Zwolle? Zelf help ik een handje bij de stand van Angling Publications van Tim Paisley, waar onder andere het boek van Frank Warwick "Every Bit Of Blue" te verkrijgen!
Erwin  
#169 Gepost : zondag 25 januari 2015 20:18:18(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dan komen we je daar een handje geven Roy Knipoog
Roy Oostindien  
#170 Gepost : maandag 26 januari 2015 14:41:27(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Altijd welkom Erwin Like
Roy Oostindien  
#171 Gepost : dinsdag 10 februari 2015 09:24:23(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Zo weer een beetje bijgekomen van Carp Zwolle, zaterdag op de stand van Gardner tackle gestaan! Wat een drukte zeg, een erg goede dag gedraaid.

Veel vragen gehad over onze producten en veel verkocht, de heren van ATT die tevens bij Gardner op de stand stonden hadden het ook druk! Wat mij wel opviel dat er veel duitsers/oost blok bezoekers waren, iig veel duits gepraat.

De beurs is altijd een mooi moment om een aantal kennisen/vrienden uit het buitenland weer even te spreken, s'avonds ook een gezellige avond gehad met engelse vrienden. Daarbij kreeg ik van een goede vriend nog een verrassing, zijn debuut boek inclusief een mooie tekening erin Like omdat ik door ziekte niet het hele weekend erbij kon zijn.

Nu op naar de eerste sessie en dan eens zien wat dit jaar gaat brengen!

ps: Erwin heb je niet gezien Knipoog
Roy Oostindien  
#172 Gepost : dinsdag 31 maart 2015 16:06:13(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Inmiddels nog steeds geen eerste sessie van het seizoen kunnen doen Domme ik Mijn gezondheid laat het niet toe en aangezien ik daar nog lang mee moet doen gaat dat even voor het vissen.

Inmiddels wel al plannen gesmeed samen met Ton Hogenkamp hebben wij onze zinnen gezet om te gaan vissen bij onze oosterburen! Nu al veel zin in word weer pionieren aangezien wij nagenoeg niks over het water weten Like
whitey  
#173 Gepost : dinsdag 31 maart 2015 16:27:44(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: Roy Oostindien Ga naar gequote bericht
Inmiddels nog steeds geen eerste sessie van het seizoen kunnen doen Domme ik Mijn gezondheid laat het niet toe en aangezien ik daar nog lang mee moet doen gaat dat even voor het vissen.

Inmiddels wel al plannen gesmeed samen met Ton Hogenkamp hebben wij onze zinnen gezet om te gaan vissen bij onze oosterburen! Nu al veel zin in word weer pionieren aangezien wij nagenoeg niks over het water weten Like


Roy, ik hoop dat je heel spoedig hersteld, zodat we terug uw verhalen kunnen lezen!

suc6 alvast!Like

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Roy Oostindien  
#174 Gepost : maandag 20 april 2015 08:31:20(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Dit jaar verloopt op vis gebied niet zoals de visser zich had voor gesteld! Vanaf eind november staat hij al aan de zijlijn te kijken, hij ziet dagelijks mooie vissen voorbij maar zelf ziet hij niet de kans om een mooie vis te vangen. Zijn gezondheid kwakkelt en word van een zware verkoudheid tot een forse ontsteking die niet nauwelijks door medicijnen weg gaat. De plannen zijn we gesmeed om eens een aantal sessies bij de oosterburen te doen samen met zijn maatje Ton, aas is binnen en volgend weekend gaan ze potientiele stekken bekijken. Maar inmiddels het gaat de goede kant op en vorige week heeft hij dan toch zijn eerste sessie gemaakt, dit draaide uit op een blank, maar dat mocht de pret niet derven, hij heeft immers weer eens gevist!

UserPostedImage
Roy Oostindien  
#175 Gepost : zondag 3 mei 2015 15:35:43(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Zo bijna uit de ziekenhuis molen, dus we gaan ons weer richten op het vissen Tik 'm aan!

Vorige week het nieuwe "front" verkent waar het allemaal moet gaan gebeuren, prachtige stekken gezien met erg veel potentie. Op sommige stekken zal het hard werken worden. Ze zijn niet heel makkelijk te bereiken en niet makkelijk te bevissen!

Volgende week begint "operatie Barbarossa" of is dit weer te grof? hopen dat wij deze operatie wel succesvol kunnen afronden!
Roy Oostindien  
#176 Gepost : donderdag 17 maart 2016 09:27:42(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Na maanden van inactief op mijn lief internet dagboek het toch maar weer eens gaan oppakken mits er animo voor is natuurlijk Angel

Het afgelopen jaar is er veel gebeurd zowel positief als negatief maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen, zal gaan proberen om na iedere sessie eens weer wat te posten!

Wens iedereen een mooi en vangstrijk seizoen toe Like
whitey  
#177 Gepost : donderdag 17 maart 2016 12:36:21(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Bedankt Roy, en post maar snel 1 of meerdere verhalen!Like
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Jeroen84  
#178 Gepost : donderdag 24 maart 2016 11:31:51(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Hey Roy,

Goed om te lezen dat je af en toe weer eens een post zal plaatsten.
Op deze manier blijft het Forum dan toch nog een beetje actief Like
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Roy Oostindien  
#179 Gepost : maandag 28 maart 2016 18:59:45(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Vandaag even lekker uitgewaaid aan de waterkant, bij voorbaat alles maar goed vast gezet had geen zin om achter een vliegend onthaakmat aan te gaan Breede lachd

Dit was voor mij de eerste keer dat ik deze stek beviste, het betreffende stuk kanaal wel vaker bevist met mooie vangsten als resultaat. Maar vandaag bleef het net droog en de ATT's stil. Waterstand vrij laag en veel onderhoud is er gepleegd aan het kanaal. Maybe toch het water even links laten liggen en een ander kanaal gaan aanpakken!
Roy Oostindien  
#180 Gepost : zaterdag 2 april 2016 18:34:01(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
De eerste nacht van het jaar op mijn thuis water zit erop! Kan er kort over zijn Brasem 1- 0! Maar gaan gewoon door ga voor de brasem titel dit jaar Blijb

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 2 april 2016 18:40:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
10 Pagina's«<78910>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.