logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
PascalP  
#21 Gepost : zondag 13 mei 2012 12:13:18(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

Ik gebruik de stows van korda ook,
Vind ze echt erg fijn en je ziet idd echt de meest kleine tikjesLike
Trouwens ik gebruik ook de exta gewichtjes voor bij veel wind of regen

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 mei 2012 12:28:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

PascalP heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
stows klein.JPG
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Demien  
#22 Gepost : zondag 13 mei 2012 14:33:06(UTC)
Demien


10 ponder

Lid sinds: 7-5-2012(UTC)
Berichten: 76

mensen bedankt ! maar ik ben zaterdag , snel vanaf het water ff na de viswinkel geweest om me nieuwe hangers te halen
en uiteraard wat jullie allemaal zeggen heb ik me toch de solar gehaalt!
bevallen me super!

dankej allemaal om de reactie's!
Mister X  
#23 Gepost : zondag 13 mei 2012 16:48:15(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Korda Stow Indicator het concept is gekocht van een bekende engelse visser. Korda's
marketing & research team maakt van een bestaand product zogenaamd een uniek product.
Hou van orginalitijd geef mij maar solar I-Lite Indicators i.c.m solar dacron dangler cords Knipoog

PS: Weet je wat echt orgineel is losse stow indicator clips mensen van korda pak je kans.
Zeg alvast Korda het is mijn idee verdiensten graag contact zoeken zit op zwart zaad Breede lachd

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 mei 2012 16:56:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ron van Houtum  
#24 Gepost : zondag 13 mei 2012 17:03:15(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Klopt Jowan
Ik had ook de originele
De Elstow

Ik heb nu ook de I-Lite indicators van solar passen mijn betalights in
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Erwin  
#25 Gepost : zondag 13 mei 2012 17:19:11(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Nou is het niet zo dat Korda er met alle credits vandoor (wil) gaat. Ze hebben altijd gezegd dat het ontwerp gekocht is omdat ze het zo'n gave hanger vinden. Ze pakken het alleen wat commerciëler aan. Op zich niets mis mee, omdat wij er nou ook plezier van hebben.

Ik heb ze ook en gebruik ze eigenlijk alleen wanneer ik met slappe lijnen vis. Anders gebruik ik liever mijn solar hangers.

De Solar gebruikers onder ons kunnen voor het vissen met slappe lijnen met een simpele aanpassing hetzelfde bereiken.

UserPostedImage

Kost je een paar euro en je kunt perfect met slappe lijnen vissen! Het gewicht van de bobbin rust nou namelijk op de molen en niet op je lijn.
Mister X  
#26 Gepost : zondag 13 mei 2012 17:29:41(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Dat moeten zij wil zeggen anders komt korda hier nooit mee weg. Zij hebben een gat in
de markt gezien (geld voor meer producten) Vindt het jammer wat is tegenwoordig nou
nog orgineel heel weinig. Het wiel wordt keer op keer "opnieuw" uitgevonden met een
kleine tweak hier en daar. Maar goed dat is meer mijn frustratie stow indicator away.
PS: Dat van die clips is sarcastisch bedoel gebruik het hulpstukje van solar op de foto Like

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 mei 2012 17:32:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#27 Gepost : zondag 13 mei 2012 17:48:11(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wat is sarcastisch bedoeld Jowan?

Ik vind het helemaal niet erg wat Korda doet hoor. Heel veel mensen irriteren zich aan de commerciële instelling van Korda, maar ik denk dat ieder ander bedrijf stinkjarloers is op de manier zoals alleen zij dat kunnen.

Korda is erg goed in het 'finetunen' van producten. Hier is toch niets mis mee? Ze maken veel spullen "beter" dan dat ze waren. Is ook een vorm van innovatie, toch?

Wij profiteren ervan. Ik weet namelijk zeker dat elke visser op het forum aardig wat Korda gear in zijn koffer heeft liggen...

Demien  
#28 Gepost : zondag 13 mei 2012 18:09:40(UTC)
Demien


10 ponder

Lid sinds: 7-5-2012(UTC)
Berichten: 76

daa ben ik helemaal met je mee eens erwin!
heb de meeste van korda , fox of piet vogel! Breede lach
Mister X  
#29 Gepost : zondag 13 mei 2012 18:49:18(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

@Erwin Sarcastisch bedoeld:

PS: Weet je wat echt orgineel is losse stow indicator clips mensen van korda pak je kans.
Zeg alvast Korda het is mijn idee verdiensten graag contact zoeken zit op zwart zaad Knipoog

Hier verschillen wij over van mening idd irriteer mij vreselijk aan het commerciële
aspect in dit geval korda. Zelfstandig Ondernemers met inovatiefe producten hoor
lees je helaas maar weing. Worden op de achtergrond opgekocht door scouts of in
de verdrukking gebracht! Tegenwoordig wie de grootste mond heeft m.b.t reclame komt
aan bod. Niet voor niets dat product placing "corporaties" geld heeft en macht kan
uitvoeren op de karper scene. Jarloers is niet her juist woord weing geld wel kunnen
niet concureren, daarom blijft het "wiel" maar ronddraaien wat zorgt voor slijtage!
Spreekwoordelijk nieuwe velgen of bande verwisselen wordt niet gedaan. Wel zoals jij
zegt "schoonmaken poetsen" Pas wanneer banden zijn versleten en velgen fonken maken
komt er verbetering. Wil het gezegt hebben ieder zijn ding ik een uitgesproken mening Knipoog

PS: De laatste zin wordt mijn trademark: Ieder zijn ding ik een uitgesproken mening Euforisch

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 mei 2012 18:55:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#30 Gepost : zondag 13 mei 2012 18:58:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Korda is ooit ook klein geweest. Ook zij hebben ooit weinig te besteden gehad Knipoog
mike.l  
#31 Gepost : maandag 14 mei 2012 17:33:39(UTC)
mike.l


15 ponder

Lid sinds: 5-7-2010(UTC)
Berichten: 156

Je maakt nog steeds zelf uit, of je wat koopt of niet.
Ongeacht de hoeveelheid reclame.
Karperrazzi  
#32 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 11:47:45(UTC)
Karperrazzi


20 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 294

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin schreef:
Nou is het niet zo dat Korda er met alle credits vandoor (wil) gaat. Ze hebben altijd gezegd dat het ontwerp gekocht is omdat ze het zo'n gave hanger vinden. Ze pakken het alleen wat commerciëler aan. Op zich niets mis mee, omdat wij er nou ook plezier van hebben.

Ik heb ze ook en gebruik ze eigenlijk alleen wanneer ik met slappe lijnen vis. Anders gebruik ik liever mijn solar hangers.

De Solar gebruikers onder ons kunnen voor het vissen met slappe lijnen met een simpele aanpassing hetzelfde bereiken.

UserPostedImage

Kost je een paar euro en je kunt perfect met slappe lijnen vissen! Het gewicht van de bobbin rust nou namelijk op de molen en niet op je lijn.


Welk merk is dat Erwin? Solar en daar hang je de lijn dus ook in vast?
F.K  
#33 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 11:56:57(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

Erwin schreef:
Nou is het niet zo dat Korda er met alle credits vandoor (wil) gaat. Ze hebben altijd gezegd dat het ontwerp gekocht is omdat ze het zo'n gave hanger vinden. Ze pakken het alleen wat commerciëler aan. Op zich niets mis mee, omdat wij er nou ook plezier van hebben.

Ik heb ze ook en gebruik ze eigenlijk alleen wanneer ik met slappe lijnen vis. Anders gebruik ik liever mijn solar hangers.

De Solar gebruikers onder ons kunnen voor het vissen met slappe lijnen met een simpele aanpassing hetzelfde bereiken.

UserPostedImage

Kost je een paar euro en je kunt perfect met slappe lijnen vissen! Het gewicht van de bobbin rust nou namelijk op de molen en niet op je lijn.


Heb deze ook. 3 euro ofzo. En ze werken perfect.
Gaat je hanger in iedergeval niet draaien enz met slapprn lijn.
F.K  
#34 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 11:59:03(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

Zal er vanaaf ff een foto van op zetten.
Erwin  
#35 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 13:26:09(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
@Karperrazzi. Exact. Deze zijn van Solar. Je lijn klemt ertussen. Hetzelfde principe als de stowbobbins. Het enige verschil is dat de stow bobbins leunen op de ketting en dan kantelen. De variant van Solar hangt nog wel op het gewicht van de bobbin.
rickbruining  
#36 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 14:40:02(UTC)
rickbruining


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 19-7-2011(UTC)
Berichten: 2

floriskouters schreef:
MathiasJ schreef:
Ik zie het nut van een slappe lijn ook niet in, maar ieder vist op zijn manier.


Zeg niet dat slappe lijnen niet zonvol is.
Vis altijd met slappen lijnen.

Alleen een beetregitratie krijg je niet bij een zakket , ook niet met die wonder dingen van korda.


dat licht er maar net aan hoe je je hanger neer zet als je begrijpt wat ik bedoel
Andre  
#37 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 16:22:03(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Jowan schreef:
@Erwin Sarcastisch bedoeld:

PS: Weet je wat echt orgineel is losse stow indicator clips mensen van korda pak je kans.
Zeg alvast Korda het is mijn idee verdiensten graag contact zoeken zit op zwart zaad Knipoog

Hier verschillen wij over van mening idd irriteer mij vreselijk aan het commerciële
aspect in dit geval korda. Zelfstandig Ondernemers met inovatiefe producten hoor
lees je helaas maar weing. Worden op de achtergrond opgekocht door scouts of in
de verdrukking gebracht! Tegenwoordig wie de grootste mond heeft m.b.t reclame komt
aan bod. Niet voor niets dat product placing "corporaties" geld heeft en macht kan
uitvoeren op de karper scene. Jarloers is niet her juist woord weing geld wel kunnen
niet concureren, daarom blijft het "wiel" maar ronddraaien wat zorgt voor slijtage!
Spreekwoordelijk nieuwe velgen of bande verwisselen wordt niet gedaan. Wel zoals jij
zegt "schoonmaken poetsen" Pas wanneer banden zijn versleten en velgen fonken maken
komt er verbetering. Wil het gezegt hebben ieder zijn ding ik een uitgesproken mening Knipoog

PS: De laatste zin wordt mijn trademark: Ieder zijn ding ik een uitgesproken mening Euforisch


Kan niet anders zeggen dan dat ik het het slim vind van Korda. Het is die kerel blijkbaar zelf niet gelukt om zo'n commercieel succes te maken van de stow bobbins. Korda heeft de mogelijkheden van het product gezien en z'n kans gegrepen. Knap staaltje comcercieel inzicht van Korda om er toch een succes van te maken als je het mij vraagt, waarom zou je je eraan ergeren? Volgens mij zijn de originele Elstows overigens nog altijd populair in Engeland :-). Die kerel heeft zelf de rechten verkocht, hij had ook zn poot stijf kunnen houden en het 'exclusief' kunnen houden.
Andre  
#38 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 16:24:18(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Erwin schreef:
De Solar gebruikers onder ons kunnen voor het vissen met slappe lijnen met een simpele aanpassing hetzelfde bereiken.

UserPostedImage

Kost je een paar euro en je kunt perfect met slappe lijnen vissen! Het gewicht van de bobbin rust nou namelijk op de molen en niet op je lijn.


Die clips van Solar heten volgens mij "Line biters". niet te verwarren met die oranje dobber achtige dingen van solar, die ook zo heten :-). Die clips van solar passen op de meeste bodies waarmee je je eigen 'stow' achtige indicators kunt maken :-)
Andre  
#39 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 16:31:55(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
floriskouters schreef:
En 25 euro voor wat plastic. Erg prijzig.

En slappelijnen gedoe is in mijn ogen ook onzin. Je krijgt toch.nooit een zakker.


Het plastic gedeelte (de body) los kost 7,95 ofzo, de overige 18 euro betaal je voor t RVS blijkbaar ;-).


Wat betreft de terugzak indicatie: Slappe lijnen vis je als het goed is met schuivend lood! als je zwaar schuivend lood gebruikt krijg je theoretisch noooit zakkers. Als de vis naar je toe zwemt, zal het lood min of meer blijven liggen en wordt er lijn opgenomen zeg maar. Voor regulier gebruik zijn de stow bobbins idd niet de meest ideale hangers, maar als je ze inzet waarvoor ze zijn bedoeld zijn het uitstekende indicators in mijn ogen!
Erwin  
#40 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 17:14:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Precies. Zakkers krijg je niet wanneer je op een juiste manier met slappe lijnen vist. Gebruik je toch liever "vastlood", dan kan ik je aanraden het Hit & Run te gebruiken. Dit is semi vastlood. Bij het wegzwemmen trekt de lijn aan en krijg je altijd een fluiter.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.