logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Dennis Hessels  
#21 Gepost : zaterdag 5 juni 2010 13:11:40(UTC)
Dennis Hessels


15 ponder

Lid sinds: 5-4-2010(UTC)
Berichten: 165

Ik ben samen met mijn broertje het weekend van 28 - 31-05-2010 wezen vissen op Karperwater Hengelo. Wij kwamen op 14:30 uur aan en werden netjes ontvangen door Hans met een kop koffie en een goede, duidelijke uitleg. Wij zijn naar 'onze' stek gebracht door Martin, die jaren op dit water gevist heeft en het water ook goed kende. De entree van het complex is netjes, evenals het sanitair (wc) en de visstekken, super!

Hans vertelde mij van de grote vissen die op het kleine putje zaten, deze zijn volgens hem zo groot geworden door de vele boilies, iets wat ik betwijfel en zeker na dit artikel: http://www.karper-forum-...9f2b8c436c8&start=10

Het is zeker een klein water, ook doordat er een grote boom in het water ligt, stek 1 heeft 60% van het water en stek 2 de overige 40%. Het is geen makkelijk water maar een water waar zeer zeker dressuur heerst. Dit komt volgens Hans door het feit dat in een periode van 15 jaar lang 25 personen een vergunning hadden om daar te vissen, het hele jaar joor, jaar in jaar uit. Het is een put van 6000m3 met een bestand volgens Hans van 60 tot 80 karpers......... en hij vertelde dat de karpers uit de forellenvijver (zo'n 40 stuks) hier nog bij zullen komen........ jammer!

Wij hebben 4 runs gehad waarvan wij 1 grote zeelt (58 cm) hebben mogen vangen.
timvanzanten  
#22 Gepost : zaterdag 5 juni 2010 17:13:19(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Tja, het zal altijd gissen blijven waar die grote karpers toch vandaan komen. Er zijn in het verleden alleen wel meerdere kleine putten geweest die grote karpers kweekte. neem nou Redmire. zo groot is het niet maar de vissen!
Niels Bee  
#23 Gepost : donderdag 22 juli 2010 03:20:22(UTC)
Niels Bee


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 1

Ik woon er 75m vanaf, vroeger moest je een sleutel hebben, wij noemen het water ook achter het hek.
Heb er zelf meerdere malen gevist, veel vissen met papegaai bek, er werd tot het een btw was veel gevist.
Persoonlijk vind ik het veelste duur voor zo'n mini putje.
Je kan beter water richting de belgische grens (brabant) opzoeken of het hogerop zoeken waar veel meer water is dan hier.


BartT  
#24 Gepost : zondag 16 januari 2011 20:41:09(UTC)
BartT


5 ponder

Lid sinds: 19-12-2010(UTC)
Berichten: 24


Denk dat onze hobby voor een ieder een andere betekenis heeft.
Ga dus de discussie over het concept betaalwateren niet aan.
Je kunt je wel afvragen met wat voor een doel je op een dusdanig water gaat zitten.
Wil je graag voor een dichtbezette, sfeerloze, kleine put met een onnatuurlijk bestand betalen, dan is het een optie.
stefan everts  
#25 Gepost : zondag 16 januari 2011 21:34:35(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

nog nooit op een betaalwater gezeten met goed beheer en een goed bestand zeker...

als je een hekel aan betaalwateren hebt kun je beter gaan zeuren op carpboard......

enne,dit topic was al enkele maanden niet bezocht hoor!!!
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
timvanzanten  
#26 Gepost : zondag 16 januari 2011 21:38:56(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
de discussie, betaalwater, wel of niet gaan we hier niet voeren. tot in den treuren toe is hier al over gediscusseerd op verschillende fora. Ondanks dat ik je mening respecteer Bart, kunnen we inderdaad dit verhaal beter in het midden laten. wat betreft BTW Hengelo. het is een klein water ( lees: heel erg klein water) met een groot bestand. de boom scheidt het water en is tevens de hotspot. door de dressuur is het een redelijk lastig water. een uitdaging voor mensen die de uitdaging zoeken zeg ik maarKnipoog
BartT  
#27 Gepost : zondag 16 januari 2011 22:47:30(UTC)
BartT


5 ponder

Lid sinds: 19-12-2010(UTC)
Berichten: 24


Wilde ook niet de discussie over het concept betaalwater gaan voeren(geef ik ook aan).

Geloof echter dat de beschrijving van "een dichtbezette, sfeerloze, kleine put met een onnatuurlijk bestand" overeenkomt met de situatie die je op betreffend water aantreft.

timvanzanten  
#28 Gepost : zondag 16 januari 2011 23:09:51(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, ik deel die mening ook Bart.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.