logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Roy Oostindien  
#21 Gepost : zondag 29 september 2013 12:26:48(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Gaat wel lekker zo te lezen daar Like Leuke stukkies Spod Blijb
spodfather  
#22 Gepost : zaterdag 12 oktober 2013 17:49:55(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Bedankt Roy.
Vanavond ga ik het weer eens proberen.
De boot is weer gemaakt, en doorgelicht, dus die kan ook weer mee.

Tactieken:

ik heb het weer eens in de gaten gehouden en vannacht draait de wind met kracht 4 naar het noorden.
Ik heb ervoor gekozen om niet voor te voeren. alleen zometeen na het eten check ik even of de stek vrij is en dan gooi ik er alvast een kilootje in.
Later op de avond zal ik dan aanschuiven op een hopelijk vrije stek.

afgelopen dagen heb ik 4K mainline cell boilies gedraaid.
Het gros is 24mm, maar ongeveer 30% is 18/24 dumbell.
24mm om een paar redenen:
brasemproof, lekker ver weg te schieten met pult (10gr/boilie), zinken snel en zodoende ook redelijk meeuwen-proof.
de kleinere dumbels worden dus vooral in de voerboot gebruikt en om dichter gelegen voerplekken aan te voeren.

Dit keer geen goedkope freezers om de voerplek op te bulken.
Ik heb het idee dat er genoeg goedkope freezers ingaan op dit moment.
Alhoewel dat in het verleden wel werkte ga ik dat nu anders aanpakken.
Nu is het de tijd wellicht om het verschil te gaan maken met de hoogwaardigheid van het aas.
Het kost dan wel wat, maar uiteindelijk ben je toch erg onderscheidend bezig.
Ook de afwijkende boiliegrootte(n)die je zelf bepaald geeft je toch iets meer vertrouwen in.
Voeg daaraan toe dat je zelf je eigen hardere hookbaits kunt fabriceren zonder verlies van liquid boosters en dan is voor mij de succesformule compleet.
Ik heb torenhoog vertrouwen in het aas en heb op beide gebruikte mixen actie gehad op een taaie dressuurput terwijl het aas nog niet eens zo lang daarvoor geintroduceerd was..

maargoed, ik ga mn spullen maar eens klaarmaken.
Ik voel me eigen trouwens helemaal niet zo lekker, maar toch gaat dat me niet tegenhouden.
Dan maar een extra dikke slaapzak mee hahaha
spodfather  
#23 Gepost : zondag 13 oktober 2013 21:58:00(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

zo ik ben weer terug en een beetje bijgekomen.

Wat een hel! gelukkig was ik goed voorbereid, maar dan nog.

eerst eindeloos wachten tot de regen stopte.
Rond een uur of 12 fietse ik thuis weg.

half 1 kwam ik aan en toen begon het net een beetje te miezeren.
Dus ik heb eerst de hengels en pod klaargemaakt zodat ik die meteen kon uitvaren.

De wind begon al aan te trekken en ik besluit als allereerst een chodrig als single hookbait in te werpen ergens op het schuin aflopende talud waar de wind op staat.

Toen de 2e hengel te water ging kreeg de boot ineens kuren, waarschijnlijk omdat de wind flink aan het aantrekken was en mijn kleine cruisertje flink door elkaar geschud werd zo tegen de wind in.
De lichten viele tot 3x toe uit op een afstand van 100+meter en geloof me dan zie je hem niet meer.

toen ik met de 3e hengel bezig was begon het dermate te regenen en te waaien dat ik de hengel waar ik het meest vertrouwen in had eigenlijk een beetje afgeraffeld heb... SUKKEL!!!
Maar vergeet niet dat ik eigenlijk al best beroerd was toen ik thuis wegfietste
(die-hard he)
alles ging niet zoals ik het wou enb ik moest de tent ook nog opzetten want mn spullen werden nat.
tot overmaat van ramp had de fishfinder zonder statief niet de benodigde range om het beoogde plateau te vinden.
Ik heb de hengel op goed geluk onderaan dat talud gedropt met een dikke halve kilo boilies. Met de gedachte dat ik het nog een keer zou proberen als de regen wat minder werd.

Daarna snel de tent opgezet en alle spullen eronder... ik was kapot..
receiver aangezet, plannetje gemaakt, leader klaargemaakt om de chodrig mee te vervangen...
en toen ben ik in slaap gevallen haha... ik was gesloopt.
ik heb niet eens meer een peukie gerookt of een bakkie gedronken.
Maarja heel grappig allemaal.. maar ik lig wel met 2 hengels niet zoals ik het zou willen en dat nog wel met windkracht 6 op eigen kant!!!!SUKKEL!!!!!!

Ook de volgende dag zou zich geen mogelijkheid meer aanbieden om redelijk een rig te plaatsen met de boot. alhoewel ik steeds hoop bleef houden door die verrekte buienbradar die maar neerslag bij bleef tekenen.. kansloos was ik.

ik voelde me echt beroerd en mijn tentje verweerde zich kranig tegen de harde windstoten. Eigenlijk had ik het wel gehad,
Of ik wou die 2 hengels nog goed uitvaren...
Of ik wou gewoon droog naar huis als de mogelijkheid er niet meer was om scherp te vissen.

Uiteindelijk heeft het de hele dag gestormd en ik heb niets gevangen.
Voor mijn gevoel heb ik echt mijn tijd lopen verspillen.
Om 18:00 ben ik maar gaan opruimen omdat de wind iets ging liggen.
Alhoewel het lichtjes miezerde had ik er echt schijt aan.
Ik wou gewoon naar huis.. mn kop gloeide, mn neus zat verstopt en mn ogen branden.
eenmaal op de iets ging alles in een waas.. tering wat was fietsen ineens zwaar.

thuisgekomen werd ik meteen begroet door een lieve munchkin kat die luidkeels miauwde om zijn weekendvlees. Maar eerst moest ik alle spullen nog naar binnen sjouwen om ze droog te zetten.
Inmiddels had ik het echt stervenswarm in mn warmtepak...
toen ik alles binnen had en het pak uitdeed ging mn lampje echt bijna uit.
ik moest gewoon even liggen...
en daar lag ik dan op de houten vloer in de huiskamer.. pijnlijk brandende raspende ademhaling.. een kat die kopjes staat te geven vol ongeduld.
even niets..

uiteindelijk is alles nog goedgekomen na een bakkie koffie, een trachytol en een saffie.
De betreffende kat ligt ook alweer uit te buiken op mijn getrekte benen.
Missie niet geslaagd, maar ik ben nog nooit zo blij geweest om thuis te komen van het vissen.
storm is aan een grote put ECHT storm... niet voor de zwakkere harten onder ons.
En al helemaal niet voor als je met je door de regen verzwaarde spullen terug moet fietsen..:(

gr SF

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 oktober 2013 19:08:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jeroen de ritter  
#24 Gepost : zaterdag 19 oktober 2013 23:07:02(UTC)
jeroen de ritter


5 ponder

Lid sinds: 8-10-2013(UTC)
Berichten: 21

Leuke verslagen man, hoeveel van je doelen heb je gehaald?
spodfather  
#25 Gepost : zondag 20 oktober 2013 19:41:43(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

jeroen,

allereerst bedankt voor je reactie.
en als antwoord op je vraag:

ik heb 2 doelen tot nu toe behaald (ik heb nog tot 31 December)

1. 3 Dertigers vangen
2. Een ghost/Koi vangen

25 vissen boven de 20 pon d dat ga ik niet meer redden verwacht ik
5 vissen van het grote water zit er heel misschien nog wel in.
Ik ben er nog wel van plan om voor te gaan.

gr

SF
spodfather  
#26 Gepost : maandag 28 oktober 2013 19:27:52(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

update!

Afgelopenweek 2x een kort nachtje kunnen pakken.

eerste sessie had ik 2 dagen voorgevoerd... natuurlijk zat er al iemand op de beoogde stek.
Grafzooi!... Dus ben ik maar ergens anders gaan zitten.
Een bevriende visser verteld me achteraf dat diegenen niets hebben gevangen en hij ook niet.
Ik ook niet, helaas... ik ben tot een uur of 4 gebleven.

Tijdens die sessie heb ik aardig wat gevoerd met het idee om de volgende dag even zoveel te voeren,
om dan vervolgens de dag daarop een nachtje te pakken.
Mocht die plek bezet zijn dan hoopte ik op de stek van eerder in de week.
Aangezien daar ook door minstens 2 personen gevoerd is {inclusief mezelf.

Eenmaal thuis van een uitputtend dagje amsterdam met de trein begin ik al rustig met spulletjes klaarmaken. het is dan 8 uur en ik had beloofd pas om 12u te vertrekken. (SUKKEL!!!!)
Als ik om 1uur zwaar bepakt langs de put fiets zie ik al dat mijn back-up stek bezet is..
na 200m fietsen zie ik ook dat pole position bezet is... diepe diepe zucht.
Ik wijk uit naar een stek in de luwte..

Natuurlijk niets gevangen. ik lag op 6,8 en 10m. onderaan het talud of op kleine schone richels.
Alles onder eigen kant om zo de vis het idee te geven dat de zone veilig is.
1,5K Cell boilies verspreid met pijp (18 en 24mm's).
Rigs uitgevaren met wat halve boilies en wat kruim.
Sessie eindigde om 13:00 zondagmiddag. en net op dat moment zie ik een goede vis geruisloos springen 10m van de rechterhengel.... ik besluit een handje 18millers te gooien maar tevergeefs.
Ik moest echt gaan en dus met pijn in mn hart haalde ik de hengels eruit. jammer.
Een schrale troost was dat de 2 andere vissers ook niets hebben gevangen.
Ook zullen de vissen m'n cell boilies ondertussen wel kennen. Er is al bijna 25K ingegaan ondertussen en dan vooral de 24MM's zodat het voer ook daadwerkelijk bij de karper terecht komt.

Plannen voor de komende week zijn in wording, vanavond eerst maar eens wat bollekes draaien.
De Stekkeuze is net zo wisselvallig als het weerbericht, Woensdag wordt de keus definitief.
Nieuwe batch base-mix is besteld.
Ik ga het eens proberen met de CCMoore live system base mix, maar dan wel in combinatie met de Mainline Cell activator.
Ik heb een "hunch" dat dat wel gaat werken, en daarbij is de mix van live system 50 euri goedkoper.

tot zover

gr SF

Bewerkt door de gebruiker maandag 28 oktober 2013 19:32:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#27 Gepost : maandag 18 november 2013 22:46:44(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Zo mensen,
We zijn alweer voorbij half november.
De nachten worden koud.. te koud voor de "lichte uitrusting".
Mijn grote stretcher en dito slaapzak krijg ik niet mee zonder fietskar.
erg jammer maar onvermijdelijk, in de kou zitten is ook niet tof.

anyway, de afgelopen weken ben ik dagelijks een half kilootje aan het voeren op 1 stek.
Ik kwam tot de conclusie dat ik te gespreid en te veel voerde om een kort nachtje op te vissen.

Ook de aas-aanbieding en manier van voeren is ook bijgeschaafd.
Alles is op alles gezet om toch nog het beoogde doel van 5 vissen te halen.
5 vissen van de dressuurput dus en dat voor 31 December 2013...

Afgelopen weekend was het dan zover, na een koude zaterdagnacht stond ik om 6u al buiten tussen de mistflarden met een paffie en een bakje koffie.
het water is vlak als een biljartlaken, en tot mijn grote vreugde kon ik her en der wat geluidloze signalen zien van azende vis op ongeveer 80m uit de kant.

Ik besluit om 1 hengel opnieuw uit te varen,
Dit is ook de hengel een onderlijntje aanzit waar ik en mijn vismaat erg lang over na heb gedacht.
Het is weliswaar een normaal combirigje van fluorcarbon en braid van 20cm met wat cosmetische aanpassingen.
Uitgevaard met een handvol halve boilies dit om het voer wat meer te spreiden na de drop.
het betreft halve 18 en 24mm's van CC moore's Live system. Dit wordt ook gevoerd.

Enkele uren verstrijken maar het azen houdt mondjesmaat aan.
Hoe lichter het wordt, hoe minder vertrouwen ik krijg. Logisch op zo'n kraakheldere put.
Als ik na de nodige sigaretten en bakken koffie toch nog in slaap val rond de klok van 12 gebeurt het.

Ik krijg een serie piepen, wordt wakker en schiet in mijn laarzen.
In de 15m die ik neerwaarts naar mijn hengels glijd zie ik dat de hengel krom in de steun staat, de verklikker zwijgt tot vlak voordat ik deze oppak... prieeeeeeeeeeppiepiep.. Hangen!
Volkomen verrast stond ik daar dan met een kromme hengel.
De dril verliep zwakjes, ik kon de vis ongeveer 40 meter binnenpompen voor deze van zich liet horen.
Een paar felle bonken op de top verzekeren mij dat ik hier niet met een dikke brasem van doen heb.

UserPostedImage

Als ik de vis eenmaal zie wordt ik vrij zenuwachtig.
Ik realiseer me dat dit de eerste weer is sinds augustus, en dat ik hem nu niet meer mag verliezen.
De slip gaat wat losser en de vis wordt met beleid boven het net geleid.
Als de vis geschept is onthaak ik deze in het net en transporteer ik haar uiterst voorzichtig naar de sling in de mat.
De vis klokt net geen 32pond dus houden we het maar op 31 en een beetje.

UserPostedImage

De vis is daarna voor een uurtje in de retention sling gehangen zodat de fotograaf ter plaatsen kon komen.
Deze was ook verrukt om te horen dat de vis was gevangen op de door ons zo zorgvuldig gecamoufleerde rig, en dat midden op de dag (wanneer de rig naar mijn menig het effectiefst is.)

De haak werd geslepen en de rig werd opnieuw uitgevaren, helaas zonder resultaat maar dat maakte me al niet meer uit.
Ik heb waar ik voor kwam en daar kan ik de komende weken nog wel op teren.
weer een stap in de goede richting.

Het vertrouwen is weer op peil, en motivatie daarmee naturlijk ook.
En dat kan ik wel gebruiken komende winter.

UserPostedImage

tot zover

gr SF

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 november 2013 22:53:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Roy Oostindien  
#28 Gepost : dinsdag 19 november 2013 14:41:24(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Like
spodfather  
#29 Gepost : zaterdag 23 november 2013 01:04:44(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Thanks roy.
Ik ben 'over the moon' met deze vis.

Btw ik lig net in mn slaapzak. Hengels liggen op scherp.
Hopelijk kunnen we deze sessie weer een visje bijschrijven.
Dan ia het doel van 5 dressuurkarpers compleet.

Gr sf

spodfather  
#30 Gepost : zaterdag 4 januari 2014 14:49:13(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

tsja mensen,

Het gaat niet altijd zoals gehoopt.
Afgelopen weken zoals gewoonlijk alleen geblankt, de vissen zijn (bijna) in de wintermodus.

Er wordt niets gevoerd, en ik heb mijn geld gezet op instant nachtjes in de luwte, vroeg opstaan, vis localiseren en indien nodig verkassen.

Maargoed to the point: 2013 is ten einde dus daarmee dit topic ook.
Het is kort maar krachtig gebleven, maar gelukkig heb ik nog wel enige visen kunnen vangen vanaf mei/juni.
Dressuur-karpers gaan je niet in de kouwe kleren zitten, maar voor mij is het wel de ultieme uitdaging.

Ik zit er niet specifiek voor de vissen, ik heb mijn zinnen gezet op het complete water.
ik vang liever 1 geslepen oude strijder dan 10 runwater hongernekken.

ik ben nog lang niet klaar!.

Tot zover voor 2013.

gr SF
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.