logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Swiep  
#1 Gepost : zaterdag 19 september 2009 15:49:36(UTC)
Swiep


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-9-2009(UTC)
Berichten: 10

wat vinden jullie van weerhaakloze haken?? ik moest er eerst nooit wat van weten en kneep liever de weerhaak plat zodat er toch nog een soort stoppertje zat op de haak zodat die niet uit de lip zou gaan bij een dril.
ik heb nu een test voor nash gedaan met weerhaakloos en tot nu toe nog geen lossers gehad tijdens de dril.
nu raad ik al mijn vismaten aan ook weerhaakloos te gaan maar dat heeft ook als reden dat ik zelf geprikt ben door een haak van een vismaat en dan voel je hoe het gaat met weerhaak :-)
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn, het beste is eruit.
Sponsor
Arnold  
#2 Gepost : zondag 20 september 2009 15:07:24(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Weerhakloze haken werkt naar mijn idee ook prima. De keren dat ik ermee gevist heb kreeg ik niet meer losschieters dan anders het geval is. Plus het onthaken is een fluitje van een cent!
Erwin  
#3 Gepost : zondag 20 september 2009 18:59:42(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik vind het toch altijd een beetje tricky...Al heb ik er geen slechte ervaringen mee (ik gebruik het zelf nooit tenzij het moet).
De keren dat ik het heb gebruikt (Frankrijk) heb ik er wel vissen mee gelost, maar denk niet dat dat aan de weerhaakloze haken lag, maar aan het vele wier. Of we die vissen toen hadden geland wanneer we gebruik hadden gemaakt van haken met weerhaak, durf ik niet te zeggen.

Wanneer een vis van je af zwemt en hij draait kan de vis gemakkelijk de haak kwijt raken. Tenminste....dat is mijn gevoel. Wat Arnold zegt klopt. Het is beter voor de vis en je onthaakt makkelijk, maar ja......

Erwin
Erwin  
#4 Gepost : woensdag 28 oktober 2009 13:59:12(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik hoorde laatst dat er ook een onderzoek gaande is met de vraag of barbless niet juist slechter is voor de karper. Omdat de haak makkelijker kan bewegen/draaien wanneer de vis vast zit kan deze ook meer kapot maken in de bek van de karper.

Klinkt wel aannemelijk....Wacht het onderzoek maar even af...

Erwin
snowmanfisher  
#5 Gepost : woensdag 28 oktober 2009 15:23:42(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Ik had ook een keertje perongelijk werkhaaklose gekocht van fox.
Heb ze wel gebruikt ging goed, totdat ik er 3 achter elkaar loste sindsdien gebruik ik ze niet meer.
Denk dat ik ze toch weer is een kans ga geven want de eerst 10 vissen heb ik zonder problemen op me mat gekregen.

groetjes
K3nny  
#6 Gepost : maandag 28 december 2009 02:03:52(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

Heb ik ook al eens gehoord dat weerhaakloos meer schade zou toebrengen bij de vis dan met weerhaak .
Wim vo  
#7 Gepost : maandag 28 december 2009 04:51:11(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Denk dat er nog een belangrijkere faktor is,die jullie vergeten.De scherpte van de haak!
zie hier eens naar http://www.carpforum.co....ssages.asp?TopicID=56580)
Maar voor men vertrouwen gebruik ik een haak maar voor één vis te vangen.
daarna gaat hij de vuilbak in (ook al is hij nog scherp) ....
En verder als ik moet kiezen,liefst met weerhaak.De vissen ontdoen zich van een haak met weerhaak ook hoor.Enkele gecontroleerde samentrekkingen van de spieren en het gevolg kan je al raden,....wat Erwin daar aanhalt klopt als een bus.Weerhaakloze haken durven zich al eens wringen in een karperbek waardoor de gevolgen in het nadeel zijn van onze geliefde vissen .


steef zenden  
#8 Gepost : maandag 28 december 2009 20:27:32(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

op diverse privewateren moet je weerhaakloze haken vissen, het heeft zijn voordelen en nadelen.
voordeel: d ehaak dringt makkelijker binnen, de karper kan de haak makkelijke lossen bij een vastschieter
nadelen: de karper kan de haak heel makkelijk lossen als de druk ff wegvalt, maken volgens mij meer schade aan de bek van de karper omdat hij heel makkelijk kan draaien,
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.