logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

6 Pagina's<12345>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#41 Gepost : maandag 30 augustus 2010 19:56:49(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En waarom was dat dan Guido?
steef zenden  
#42 Gepost : maandag 30 augustus 2010 20:02:41(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

wat was er teleurstellend aan Guido....
vertel ik ga over 16dagen er naar toe.....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Guido Smallenbroek  
#43 Gepost : maandag 30 augustus 2010 21:13:49(UTC)
Guido Smallenbroek


5 ponder

Lid sinds: 22-8-2010(UTC)
Berichten: 16

Steef je hebt mail..

Erwin in het kort..

Ik heb er afgelopen weekend gezeten met een vismaat op de high banks.
De route naar het domein is toch wel een kleine uitdaging. Ik heb best een aardige auto en was uiteraard vol bepakt. (ik rij in een nieuwe Audi A6 Avant)
De route is zo verschrikkelijk slecht dat mijn schokdempers nu na aankomst in Woerden nog lopen na te puffen. Dit in alle eerlijkheid, lag ongetwijfeld wel aan het superslechte weer wat we gehad hebben. Maar de paden zijn wel erg slecht voor je zuto en de gereden snelheid was nog onder de 10km per uur. De routebeschrijving was overigens verre van duidelijk en het domein is zonder hulp echt onvindbaar. Maar Jeremy stond wel binnen 3 minuten bij het gemeentehuis om ons op te halen.

Bij aankomst op het domein denk je dat je bij een vuilnisstort gekomen bent. Dit omdat Jeremy het nodig vind om het afval te verbranden op het domein. Ik heb net iemand gesproken die er een paar weken geleden geweest is en hij vertelde dat het bij hun een stuk minder was.

Het sanitair ziet er netjes en schoon uit, echter hangen er wat regeltjes aan.
Het douchen mag niet te lang daar Jeremy dan nieuw water moet halen in het dorp en dit doet hij liever niet. (dit vertelde hij bij aankomst) Het douchen doe je soieso niet echt daar hij de temperatuur zo laag heeft afgesteld dat je het wel uit je hoofd laat om er lang onder te staan.

Het laden van de accu's kan alleen wanneer het aggregraat van Jeremy aan gaat en het probleem is dan wel weer dat hij nogal laat op staat en je altijd van hem afhankelijk bent als hij er is.

Dan met de auto naar het water, de stek aan de high banks ligt aan de zijkant van het water en hier kun je niet bijkomen met de auto. de laatste 100meter moet gelopen worden. Dit is niet ver maar wel als het een pad is dat 40cm breed is en spekglad..
Dan de stek was een grote modderpoel ongetwijfeld door de regenval.

Dan het water.. 2ha is natuurlijk niet groot dat wist ik van te voren, maar dan in het echt is het echt klein en dan te bedenken dat het de bedoeling is om daar met 3 vissers te vissen. op dit water zwemmen dan ook 100 karpers op 2ha.. reken zelf maar uit hoeveel leefruimte deze vissen hebben. Het bodemverloop is simpel..vlak

De vissen die er rondzwemmen liggen tussen de 4 pond en de 34pond. Er schijnt volgens de logboeken een 44ér te zwemmen maar Jeremy heeft verteld dat deze nu op de oaks zwemt en niet verder komt dan 18kg. (hoe zou dat komen?)

Het aas wat er goed loopt zijn de kikkererwten, die lopen bij iedereen die er geweest is. verder lopen de boilies die gekocht worden bij Jeremy ook goed.
De stekkeuze voor de rigs is simpel, Jeremy wijst de stekken aan op het water en deze lopen ook. Maar we kwamen er achter dat het eigenlijk niet uitmaakt waar je de rigs plaatst er zwemt zoveel vis dat ze ze hoe dan ook tegenkomen.

We hebben dit weekend 10 karpers gevangen met het gewicht tussen de 10 pond en de 26 pond. (gras, schub, spiegel en KOI)De aanbeten kwamen alleen wanneer de regen ophielt.

Mocht je de foto's van het logboek willen hebben dan kun je me een pb sturen met je email dan stuur ik ze naar je toe.

Ongetwijfeld dat ik nog wat vergeten ben... maar mocht het belangrijk zijn dan plaats ik het nog..
ronald kingma  
#44 Gepost : maandag 30 augustus 2010 21:18:13(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Steef, succes daar en ik hoop dat het mee gaat vallen voor je. Bidden


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
steef zenden  
#45 Gepost : maandag 30 augustus 2010 21:34:08(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

geen probleem ,back to basics dus....

ben al op ergere wateren geweest.......
zoals op lac du tetre met de ratten zwemmend in de wc en stromend water uit het meer zelf.....
en een ander water(kom ff niet op de naam)met bruin douche water en verstopte WC's....

dat de douches het niet goed doen is geen probleem, water koken en wassen met een washandje. haren wassen is niet nodig met mijn kort geschoren koppie.

dat van het vuil wist ik niet, ook niet dat de het gewicht van het bestand verlaagd is...

een paar dingen wist ik al dat het een stuk lopen naar de stek is,dat het laatste stuk van de route door het bos was en dat dit een hobbelig en slecht kan zijn, dat jeremy kuren kan hebben met zijn aggregraat, dat de grote van het water tegen kan vallen....
dat je beter de coordinaten kan gebruiken dan de route beschrijving...


Guido heb nog geen mailtje van je gehad....

Bewerkt door de gebruiker maandag 30 augustus 2010 21:37:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

ronald kingma  
#46 Gepost : maandag 30 augustus 2010 21:36:37(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
inderdaad Steef gewoon positief blijven, komt vast goed. Bidden


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
steef zenden  
#47 Gepost : maandag 30 augustus 2010 21:37:43(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

gewoon het beste er van maken.....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#48 Gepost : maandag 30 augustus 2010 22:38:11(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ja...kennelijk niet jouw type water Guido.
Ik houd wel van een avontuurtje. Dus slechte wegen, geen luxe sanitair enz. maakt mij niet zo heel veel uit. Al ben ik zelf niet zo van de kleine wateren. Maar zoals je al zegt, dit weet je al van tevoren. Jammer dat het zo tegenviel. Weet je voor de volgende keer waar je op moet letten Knipoog
Guido Smallenbroek  
#49 Gepost : maandag 30 augustus 2010 22:48:24(UTC)
Guido Smallenbroek


5 ponder

Lid sinds: 22-8-2010(UTC)
Berichten: 16

Het sanitair etc vond ik geen probleem, de houding van Jeremy vind ik dan wat anders.
En juist het avontuur was wat ik miste..

Ik heb het dan ook niet zelf uitgezocht en ben op zeer korte termijn gevraagd om mee te gaan. Maar goed weer een ervaring rijker :-)
Erwin  
#50 Gepost : maandag 30 augustus 2010 23:44:32(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat is ook helemaal waar. Heb je nog een beetje leuk gevangen? Hoe waren de vissen?
steef zenden  
#51 Gepost : dinsdag 31 augustus 2010 07:01:37(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

voor het avontuur moet je niet naar een betaalwater gaan, ik ga naar een betaal water voor het gemak....
aan de houding van Jeremy kan je wat aan doen, geef hem een fles wijn(kreeg die tip net via een mailtje )
maar hoe waren de vangsten en de vissen?
Heb je al foto's?

Heb nog geen mailtje van je gehad Guido.......

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 31 augustus 2010 07:03:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Guido Smallenbroek  
#52 Gepost : woensdag 1 september 2010 19:18:51(UTC)
Guido Smallenbroek


5 ponder

Lid sinds: 22-8-2010(UTC)
Berichten: 16

Steef ik begrijp er niets van ik heb het nu al 2x gestuurd.
Mocht je iets specifiek willen weten dan hoor ik het graag.

steef zenden  
#53 Gepost : woensdag 1 september 2010 20:42:28(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Guido ik heb nu mijn postvak hier ff helemaal geleegd, weet niet of het daar aan lag....
probeer het nog een keer eens een PM of naar mijn emaliadres te sturen....
ben wel benieuwd naar foto's..
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

marcoO  
#54 Gepost : dinsdag 14 september 2010 11:35:11(UTC)
marcoO


5 ponder

Lid sinds: 14-9-2010(UTC)
Berichten: 40

ben er ook geweest en wij werden er niet wild van

zijn ook eerder weggegaan
karpervissen is als sex, je kunt niet zonder :-)
henkyboy  
#55 Gepost : dinsdag 14 september 2010 11:37:34(UTC)
henkyboy


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 11

Waar zijn jullie geweest, The banks of the oaks. Waarom waren jullie er niet wild van?


marcoO schreef:
ben er ook geweest en wij werden er niet wild van

zijn ook eerder weggegaan
marcoO  
#56 Gepost : dinsdag 14 september 2010 14:21:19(UTC)
marcoO


5 ponder

Lid sinds: 14-9-2010(UTC)
Berichten: 40

wij zijn er ook geweest maar snel weer weggegaan wij vonden het helemaal niks

helaas maar ook dat gebeurd wel eens
karpervissen is als sex, je kunt niet zonder :-)
Erwin  
#57 Gepost : dinsdag 14 september 2010 14:52:58(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Maar hoe kwam dat Marco? Was het sanitair niet in orde? Het beheer? De stekken? De vis?

Dat is namelijk wel handig om te weten. Je hoort namelijk ook wel eens van mensen dat ze het water niets vinden omdat ze niets hebben gevangen, of het de hele week had geregend. Dat zegt niets over het water natuurlijk.

Gr. Erwin
marcoO  
#58 Gepost : dinsdag 14 september 2010 15:05:15(UTC)
marcoO


5 ponder

Lid sinds: 14-9-2010(UTC)
Berichten: 40

ik vond het sanitair zo ie zo niks en dat kwam meer omdat toen wij er waren je niet 24uur per dag naar de wc kon

of de aggregaat stond niet aan of het water was op

het is te klein, als je er met 4 man vist moet je eerst goed overleggen wie waar vist

er zit veel te veel vis in je kan bijna niet blanken na een dag dubbelde wij al

de eigenaar probeert je zijn veel te dure bollen op te dringen die je in nl voor 4 euro p/kg goedkoper kan halen(ace baits)

zijn eten is wel goed daar kan je niks over zeggen

de muggen man dat is niet meer normaal Sick kan de eigenaar niks aan doen natuurlijk

het is niet echt een uitdaging om daar een vis te vangen
dit is onze mening en voor ons voldoende om niet meer te gaan
karpervissen is als sex, je kunt niet zonder :-)
Erwin  
#59 Gepost : dinsdag 14 september 2010 15:10:37(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ok, duidelijk geen water voor jouw Knipoog Toch kan ik mij voorstellen, dat het voor veel mensen juist wel weer leuk is dat je er zo gemakkelijk vis vangt. Denk aan mensen die voor het eerst naar Frankrijk gaan.
henkyboy  
#60 Gepost : dinsdag 14 september 2010 15:32:51(UTC)
henkyboy


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 11

MarcoO , bedankt voor je reactie en uitleg. Ik ben er ook geweest, en moet zeggen, ondanks het slechte weer heb ik wel een leuke weekend gehad. Wat Erwin al schreef, omdat er veel vis in ziet is het een leuke water voor iemand die voor het eerst naar france gaat, of voor een beginnende karpervisser. Sanitair was niks zeg je? Je kan ook met een emmer water de wc doorspoelen. En hoe vaak zitten we niet aan het water zonder sanitair. Dat hij opdringer was over zijn boilie's heb ik zelf niet ervaren. Muggen heb ik geen last van gehad, maar dat komt in welke tijd van het jaar je daar bent. Van Jeremy, heb ik totaal geen last gehad, aardige man die alles er aan doet om het tot een succes laat komen. Maar goed iedereen, heeft zijn eigen mening. En dat moet ook. Niks mis mee hoor.
Gebruikers aanwezig in dit topic
6 Pagina's<12345>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.