logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
rudy m  
#1 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 00:16:15(UTC)
rudy m


5 ponder

Lid sinds: 30-12-2009(UTC)
Berichten: 38

Zaterdagnacht 18 juli om 01.30 u vertrek ik volle moed richting pescalis voor een weekske vissen,na de wilde verhalen van pascal praet te hebben gehoord,zag ik het wel ziten om daar eens een weekske te vissen.
Na een lange rit van bijna 12 uur rijen,736 km vanaf mijn vriendin haar thuis,,na pause van een 1 uur en 3 monster files komen we in pescalis aan,een rit van 656 km autostrade en 80 km binnen wegen.
Om 13.15 u melde ik me aan in de receptie en aan de balie kreeg ik te horen dat ik maar om 17.00 u. de stek mocht bereiken met de wagen,dit kwam doordat er op mijn boekingsformulier 17.00 u stond,waarom dat uur en nu juist opstond weet ik niet,aangezien pascal de boeking voor mij had geregeld,waarvoor nogmaals mijn dank pascal,wat ik grote boelchit vond want de stek was vrij,maar ja regels zijn regels he.
Nu op zijn eigen geen probleem,had nu extra tijd om in dorp op zoek te gaan achter winkels,na zo anderhalf uur wat zoeken en winkelen keren we terug naar de balie en zie dat er iemand anders aan de balie zit,dus waag ik terug mijn kans en terug krijg ik te horen dat ik maar om 17.00 u naar de stek mag met de auto,ik mocht hem wel te voet bezoeken dat was geen probleem,na wat discussie met de persoon achter de balie vroeg ik hem hoe kwam dat ik er maar zo laat op mocht en deze zei me dat dit een uur is dat vrij word gegeven bij de boeking, maar nu komt het,ik vertelde hem dan dat de boeking niks op de hoogte was en dat die gebeurde door mijn vriend pascal
praet,maar bij horen van de naam pascal praet gingen ineens de poorten naar de hemel open,ineens mocht ik wel naar mijn stek met de wagen,dat gebeurde wel door begeleiding.
Na een km op het domein te hebben gereden kwam ik op mijn stek 32 aan,een mooie stek ik had een inham van meer en die was zo een 80m breed en 250m,de inham werd afgebakend door een dam die onder water stond van zo goeie 50 m lang,dan had je een geul van 20 m en dan terug een dam van 10 naar de kant,hoe ik dat weet was simpel,want op iedere stek had je een bord met foto op van de stek als hij droog ligt,daar kon je duidelijk zien waar de dieptes lagen en eventueel geul.
Op de foto zie je de lange dam die uit mijn kant vertrok,enigste nadeel was dat de diepte tussen de bomen in water maar goeie 30 tot 40 cm waren en dat de meeste vissen langs de geul in inham binnen kwamen.

UserPostedImage

Op deze foto zie je waar de geul loopt
UserPostedImage

Eigenlijk is dit geen stek dat ik kan aanraden,want normaal is dit een stek die enkel in de periode van 18 juni tot 8 september mag bevist worden,buiten deze periode is het een gedeelde van water voor roofvisserij.
Grootste nadeel aan de stek is als er iemand stek 31 bevist en hij vist voor de geul,dan sluit deze de inham af en dan zit je gelijk dat ik er zat te doen met mijn vingers te draaien.
Nu om eens terug te komen bij aankomst aan de stek kreeg ik van de balie houder een map met een vangsten rapport dat moest in gevuld worden en later op de avond na op zetten van bivy en voederen ,besloot ik eens een kijkje te nemen naar de inhoud van mapje en na open van mapje,zakte mijn moed echt in mijn schoenen,sinds 18 juni was de stek 3 maal bevist en de vangsten waren om bij te wenen,eerste sessie leverde 7 vissen op dat op 4 dagen vissen,zwaarste vis was 8 kg,2 de sessie leverde 10 vissen op en dat op 2 dagen vissen,zwaarste was 12 kg,enigste dikke vis van de sessie,de rest waren knollen van5 a 6 kg en de derde sessie was 2 dagen voor mij en die had 5 vissen en dat op een week vissen,de zwaarste was 11 kg.
na zo 2 uur vissen besloot ik eens de gasten op stek 31 te gaan bezoeken en die hadden op 3 dagen vissen 4 vissen waarvan er wel een 24 kg vis bij zat.
de nacht verliep met veel tutten maar geen runs,de vissers op stek 31 hoorde ik 4 runs krijgen,wat ze hadden gevangen weet ik niet.Rond 9.00 u besloot ik om eens te verversen en wat stelde ik vast,de tutten waren van kreeften of toch iets dergelijks want de boillies waren eraf,stel je voor er was zelfs een montage bij waar gewoon de hair was door geknipt of door geknaagt,want aan ratten geen gebrek daar.
in de loop van de ochtend zie ik een karpertje springen volledig in de hoek van de inham,vlug naar daar en wat tijgernoten weest voeren en dan mee de hengel naar daar ,hem in de hoek gooien en dan met losse molen terug naar mijn stek die 200 m verder lag.
in de loop van de middag rond 15.00 u kreeg ik daar zakker op en na aanslaan lag ik direct vast,resultaat was een montage en geen vis,dus naar die plaats moest ik dan ook al niet meer vissen.
rond 17.00 u krijg ik het op mijn heupen en besluit naar de balie te gaan om te gaan vragen of ik eventueel een andere stek kon krijgen,had al in de ochtend mijn ogen laten vallen op stel 33 ,de stek naast mij die in open water lag.
Aan de balie kreeg ik te horen dat deze stek vrij was tot donderdag en besloot dan deze stek te nemen tot de donderdag en eventueel de donderdag terug naar stek 32 te verhuizen.
terug aan de stek aangekomen,vertelde ik het tegen mijn madam en vlug veranderde we van stek.
terug verloopte de nacht met veel tutten en tralala maar zonder runs,de ochtend bij inhalen van de hengels constateerde ik dat daar de boillies wel nog aan de hair hingen,hele opluchting natuurlijk,de dag verliep zonder runs of teken van vis op de stek,vis zag ik genoeg springen hoor maar dan wel een goeie 50 m verder van mijn stek,een plek waar ik niet naar toe kon gooien,moest ik een voerboot had hebben mijn sessie zou heel anders hebben uit gedraaid hoor
tegen de avond spotte ik wat tijgernoten op de stek en besloot om een hegel van tijgernoten te voorzien en ja deze hengel leverde me om middernacht een schub van 10.400 kg op,dit is dan ook de enigste run van de sessie.
bij overmaat van ramp mislukte de foto nog ook,aangezien het er daar pikkedonker was had ik niet gezien dat de flits niet af ging en na nemen van foto zette ik vlug de schub terug,vooraleer ik de foto controleerde,gelukkig was geen dikke vis he.

UserPostedImage

Ook deze dag verliep zonder run en rond 18.00 u hield ik voor bekeken en eindigde mijn sessie na 3 dagen.
Het water is zeker aan te raden hoor want op stek 30 zat er een fransman en die had wind op kop he en die had op 4 dagen 37 runs had,31 vissen gevangen waaronder er 4 van 20+ bij waren de zwaarste was 24.800 kg ,maar ik denk als je daar met voerboot vist dat je daar monster sessies kan bereiken,kijk naar pascal zijn sessies.
grts rudy
hou van je hobby en respeteer iedere vangst
Sponsor
steef zenden  
#2 Gepost : zaterdag 24 juli 2010 06:34:59(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

zo te zien op de foto's ziet het er als een mooie uitdaging uit vooral die stek.......
weet wel dat pescalis ook een leuke locatie is om te combineren met je gezinnetje.....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.