logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Andre  
#1 Gepost : donderdag 29 juli 2010 10:40:02(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Van zo'n beetje alle voedingsmiddelen is het vrij eenvoudig de voedingswaarde te achterhalen, maar die van tijgernoten kan ik zo niet vinden. Kan toch handig zijn als je het bv in je boiliemix wilt verwerken of iets dergelijks. daarnaast: als iets werkt, dan weet ik ook graag waarom het werkt :-).

op www.baitcalculator.com vind ik wel de voedingswaarde van tijgernoten meel. Die gaat uit van 4% eiwit, 43% koolhydraten en 24% vet (+ vocht en vezels, die achterwege latend zijn de waarden natuurlijk nog iets anders). Ik was in de veronderstelling dat noten normaal gesproken veel eiwitten en vetten zouden bevatten. Klopt deze verhouding daarom wel?

wie o wie
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : donderdag 29 juli 2010 11:15:16(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik weet de verhoudingen ook niet precies Andre maar 24% vet is niet weinig hoor! als ik de verhoudingen zo lees die je beschrijft, denk ik persoonlijk wel dat ze kloppen. over het algemeen hebben noten en zaden een wat hoger koolhydraat gehalte. meestal zijn ze vaak goed verzadigbaar. aangezien tijgers noten zijn, en in noten altijd olie zit (lees: vet) dnek ik dat dit redleijk kan kloppen. wellicht is er nog ene expert in ons midden die dit kan bevestigen (of niet haha)
Andre  
#3 Gepost : donderdag 29 juli 2010 11:23:26(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
timvanzanten schreef:
ik weet de verhoudingen ook niet precies Andre maar 24% vet is niet weinig hoor! als ik de verhoudingen zo lees die je beschrijft, denk ik persoonlijk wel dat ze kloppen. over het algemeen hebben noten en zaden een wat hoger koolhydraat gehalte. meestal zijn ze vaak goed verzadigbaar. aangezien tijgers noten zijn, en in noten altijd olie zit (lees: vet) dnek ik dat dit redleijk kan kloppen. wellicht is er nog ene expert in ons midden die dit kan bevestigen (of niet haha)


Dat is zeker niet weinig nee, ik richtte me eigenlijk alleen even op de eiwitten met die uitspraak ;-). In bijna alle gevallen hebben noten volgens mij veel eiwitten. Volgens baitcalculator niet, dus vraag ik me af of die klopt. Kan natuurlijk best, maar ik twijfel.
Ray Schra  
#4 Gepost : vrijdag 13 augustus 2010 14:21:37(UTC)
Ray Schra


15 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 169

Deze verhouding klopt inderdaad, in deze link de samenstelling zoals opgegeven door de fabrikant in Spanje (pagina 5)

http://www.noixtigrees.c...df/tigernuts.profile.pdf

Dat ze vet zijn klopt inderdaad. Toen ik in Spanje woonde dronk ik wel eens een drankje gemaakt van tijgernoten (Horchata de Chufa),
daar heb je echt aan een glaasje genoeg aan. Heel verzadigend.

Frank Penning  
#5 Gepost : vrijdag 13 augustus 2010 15:38:10(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

als je de laatste karper koopt, staat een kennisdocument in over tijgernoten...ook de exacte voedingswaarde..
SnowMan  
#6 Gepost : vrijdag 13 augustus 2010 20:45:04(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Suiker 11 - 18 %
Vet 21 - 31 %
Eiwit 7 - 12 %
Energetische waarde 400 Kcal/100gr


grtzz Snowy
Andre  
#7 Gepost : zaterdag 14 augustus 2010 13:46:49(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Bedankt voor de antwoorden mannen!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.