logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
stev-o 84  
#21 Gepost : zondag 16 maart 2014 10:31:52(UTC)
stev-o 84


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-1-2014(UTC)
Berichten: 13
België
Locatie: oost-vlaanderen

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
leadcore gebruik ik zodat alles plat op de bodem ligt, ook is leadcore redelijk schuur vast en gaat deze niet de vis snijden tijdens nen dril.
liefst vis ik met inline setup maar dan met men leadcore langs de buiten kant van het lood( drop off inline )
gebruik veel pva bags en deze gaan perfect samen
Ancoes  
#22 Gepost : zondag 16 maart 2014 19:41:19(UTC)
Ancoes


15 ponder

Lid sinds: 31-1-2013(UTC)
Berichten: 107
Man
Nederland

Bedankjes: 9 keer
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Eerst geschreven door: stev-o 84 Ga naar gequote bericht
leadcore gebruik ik zodat alles plat op de bodem ligt, ook is leadcore redelijk schuur vast en gaat deze niet de vis snijden tijdens nen dril.
liefst vis ik met inline setup maar dan met men leadcore langs de buiten kant van het lood( drop off inline )
gebruik veel pva bags en deze gaan perfect samen


Oké Stev-o 84 bedankt voor je uitlegBlijb

Maar heb ik nog een vraagje: hoe bevestig je met jou systeem dan je onderlijn aan je leadcore als ik vragen mag? Direct met een kwiklink of een wartel aan je leadcore? En van wat voor materiaal maak je deze?

Want wat nou als je een lijn breuk krijgt boven de leadcore? Oké hij raakt dan zijn lood kwijt, maar kan zich zo vast zwemmen met gemiddeld 1 meter leadcore. Dan wil je daarna die vis niet meer zien hor! Als iemand hem ooit nog te zien krijgt!

Begrijp me niet verkeerd hor!, maar ik zie vaak mensen op een gewoon "klein kleiputje" zonder enige voor van obstakels of mosselbanken of dergelijke. Eigenlijk niet wetende hoe ze ermee moeten vissen. Of nog ff een dikke nylon hoofdlijn ervoor en dan, slip dicht en hijsen maar!!

Ken je nog zo'n goede knop hebben
stev-o 84  
#23 Gepost : donderdag 20 maart 2014 17:00:56(UTC)
stev-o 84


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-1-2014(UTC)
Berichten: 13
België
Locatie: oost-vlaanderen

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
als ik zeker ben dat er geen obstakels zijn dan gebruik ik een ring swivel met kwik link.
eerst bevestig ik men leadcore aan de grote ring van de ring swivel en de kwik link doe ik ook aan de grote ring.
dan doe je de body??(weet niet de juiste naam) van de swivel in je inline lood, leadcore langs de buitenkant laten lopen tail rubber schuif ik dan over men lood, voila klaar is ie dan.
maar als ik tegen obstakels vis bv boom ofzo dan zal ik soort heli setup of chod rig gebruiken.
Ancoes  
#24 Gepost : zondag 23 maart 2014 20:35:05(UTC)
Ancoes


15 ponder

Lid sinds: 31-1-2013(UTC)
Berichten: 107
Man
Nederland

Bedankjes: 9 keer
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Bedankt voor je uitleg! Tik 'm aan! voor obstakel visserij is dit ook een mooi systeem ( doelde ik een opKnipoog )
Goede beet registratie en bij lijnbreuk heeft de vis alleen de onderlijn in de bek en niet nog een meter leadcore

Sorry beetje off-topic Schamen

Bewerkt door de gebruiker zondag 23 maart 2014 20:38:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ancoes heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
image.jpg
jaakopvisser  
#25 Gepost : zondag 23 maart 2014 20:52:11(UTC)
jaakopvisser


10 ponder

Lid sinds: 29-10-2010(UTC)
Berichten: 50

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Hallo,

Zelf vebruik mail ik geen leadcore maar freefall, het principe van knopen en splicen blijft dus het zelfde.
Ik splice altijd een klein lusje aan de kant waar de hoordlijn wordt bevestigd.
Vervolgens maak ik in de hoofdlijn een lus, hiervoor gebruik ik altijd een fig 8 knoop.
De hoofdlijn haal ik door het kleine lusje van de leader en maak dan een lus in lus verbinding.
Op deze manier kan je gemakkelijk van leader wissel, vooral gemakkelijk als je veel met pva bags vist.
Zo kun je dus een complete leader incl onderlijn en volle pva bag wisslen. Dit scheeld tijd en heb je snel je rig weer in het water liggen.
Met de lus in lus verbinding vis ik zelf nu een aantal jaar en heb tot nu toe nog nooit een breuk op de verbinding of knoop gehad.

Groeten Jaakop
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.