logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
HarryO  
#1 Gepost : vrijdag 14 april 2017 22:37:49(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ik ben al jaren in het bezit van een viper icon 2 voerbootje. Heeft altijd prima gewerkt. (op en klein dingetje na)
maar nu is de zender stuk gegaan dwz de printplaat. Nu ben ik iemand die (bijna) alles kan maken maar printplaten is voor mij abracadabra.
Nu "had" viper een dealer in Nederland maar die is volgens mij gestopt, in ieder geval niet meer vindbaar als dealer.
Viper uk al een mail gestuurd maar die vinden het niet nodig om service te verlenen en reageren niet eens.
(dus mocht iemand een viper willen aanschaffen, kan die zich beter bedenken.)
Maar dat is niet de reden dat ik hier post.
Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die ook een icon heeft/had maar waarvan de boot stuk is en dus de handzender nog heeft, dan zou ik die graag overnemen.
Mocht dat niet het geval zijn, en ik dus een andere boot ga aanschaffen, zal dat om bovengenoemde reden in ieder geval geen viper meer zijn.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : zaterdag 15 april 2017 08:56:08(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Anders hier eens proberen Harry voor een andere zender .http://viperfishing.co.uk/bait-boats/older-models/storm-2/
En in het slechtste geval een nieuwe zender en ontvanger in de boot ,het zie er uit als een gewone 2 kanaals zender .
Nieuw kost dat nu ook de wereld niet en is niet moeilijk aan te sluiten of 2dehands kopen is ook een optie .
Wel goed opletten dat het dezelfde stekkers zijn voor op de ontvanger .
Mvg Lorenzo
HarryO  
#3 Gepost : zaterdag 15 april 2017 09:55:21(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Die site heb ik al bezocht Lorenzo en daar via contact om een printplaat gevraagd maar daarop tot nog toe geen reactie gekregen.
Zal eens vragen wat een nieuwe boot bij hun kost incl. Fishfinder en gps kijken of ze dan wel reageren.
Nieuwe besturing inbouwen wordt te duur ,als dat al mogelijk is. Berns durft het niet aan omdat het een obnormale besturing heeft en er geen details van bekend zijn.
Als ik een tweede hands zender kan kopen hoef ik enkel het zendkristal over te zetten en dan zou het moeten werken.
Volgens mijn zijn de zenders van de icon modellen T/m icon 3 allemaal het zelfde

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 15 april 2017 09:56:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#4 Gepost : zaterdag 15 april 2017 11:26:46(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Anders hier eens proberen Harry http://www.baitboatworld...at-servicing-and-repairs
Mvg Lorenzo
Legoforce  
#5 Gepost : zaterdag 15 april 2017 12:29:00(UTC)
Legoforce


5 ponder

Lid sinds: 24-2-2013(UTC)
Berichten: 23

Bedankjes: 9 keer
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.baitstar-voer...en.nl/reparatie-service/

Is no cure no pay en dichter bij huis.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 15 april 2017 12:29:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

HarryO  
#6 Gepost : zaterdag 15 april 2017 22:41:27(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
De link van Legoforce blijkt een Nederlandse firma te zijn.
Heb bij deze site een contact formulier ingevuld.
Mocht er een reactie komen zal dat, denk ik, pas na de Pasen zijn.
even afwachten of zij mij verder kunnen helpen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#7 Gepost : donderdag 20 april 2017 08:15:54(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
tot op heden heeft geen van de dealers gereageerd op mijn vragen.
Zelf Viper UK niet, zelf niet op mijn vraag of ze mij een boot konden leveren met fishfinder en gps.Angel
Op marktplaats ook een advertentie geplaatst en nadat ik er later een foto bij plaatste, kreeg ik daar respons op
van iemand die dit model zender had liggen van een dynacraft boot.
dus dacht ik,laat ik ook hier en foto van de zender plaatsen, mogelijk dat iemand hem herkent.

UserPostedImage
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#8 Gepost : donderdag 20 april 2017 08:37:52(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Moet even iets corrigeren.
Net na het plaatsen van de foto met daarbij de mededeling dat geen van de dealers had gereageerd, kreeg ik een telefoontje van Baitstar. Dus eindelijk een reactie. Maar die bevestigden mijn verhaal dat Viper nergens op reageert
Die laten de kopers buiten Engeland gewoon "stikken"
Dus bij deze,heb je een Viper, of ben je van plan er één te kopen,wees gewaarschuwd!!!
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#9 Gepost : zondag 23 april 2017 05:53:40(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
De aangeboden zender blijkt een 40mhz te zijn. Terwijl mijn zender 27mhz is.
Ben al wel zover in deze besturing gedoken dat ik ook uit kan met elke 27mhz 2 kanaals zender.
Maar die zijn er bijna niet meer, op internet tenminste niets kunnen vinden.
Ombouwen naar 2.4 ghz is ook een mogelijkheid maar kost voor dit bootje ca. 350 euro.
Dat is het niet waard.
Dus mocht ik geen 27mhz zender kunnen bemachtigen, ik ben bijna 70, en hoop nog een 5 tal jaren te kunnen vissen.
Maar om dan nog een voerbootje aan te schaffen, gaat mij te ver. dan maar alleen met de rubberboot.
Of, als dat ook niet meer gaat, net als vroeger, zonder boot.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#10 Gepost : zondag 23 april 2017 10:21:59(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
Zoveel kost een 27 mhz zender toch niet je zoek zoiets denk ik , het zou wel handig zijn als je de nr van de ontvanger weet dan kan je zoeken naar een zender die compatibel is met de ontvanger , aliexpress heeft er verschillende voor niet veel geld . https://nl.aliexpress.co...114.48010208.4.31.pBIKGG
Of eens zoeken bij hobbyking en banggood .
Mvg Lorenzo
HarryO  
#11 Gepost : zondag 23 april 2017 11:39:57(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Nee klopt Lorenzo
Maar het aanbod van 27mhz AM zenders is vrij klein. Kosten zijn te verwaarlozen als je een zender vind zit je meestal tussen de 10 en 20 euro.
Als je dan verder vraagt blijkt het om een FM modulatie te gaan. En met name futaba ( waartoe mijn zender en ontvanger hoort) is daar heel gevoelig voor. Zo zou een FM zender van de meeste merken wel kunnen met een AM ontvanger, behalve futaba kan dat niet of met heel veel storing.. Heb er nu 3 waarmee ik onderhandel waaronder een zender van een viper. Dus komt wel goed denk ik

Bewerkt door de gebruiker zondag 23 april 2017 12:06:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#12 Gepost : zondag 23 april 2017 18:47:08(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Het is me toch gelukt om een zender te scoren.
Het is een zender van het merk Hitec 27mhz AM modulatie.

https://www.marktplaats....eviousPage=mijnberichten

De zender van Viper is het niet geworden, werd mij via whatsApp aangeboden met de vraag of ik de boot (viper icon 2) er ook bij wou hebben voor 50 euro later 40 euro. Had er geen goed gevoel bij temeer omdat hij een handelaar was. (Bood o.a. te koop aan sigaretten per slof) Is niet verboden maar toch....
Goed, nu maar hopen dat e.e.a. gaat werken. zoniet....ben ik, incl. verzendkosten 17 euro armer.

Bewerkt door de gebruiker zondag 23 april 2017 20:58:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#13 Gepost : woensdag 26 april 2017 22:41:54(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Zender is het niet geworden.
Het was een twee kanaal zender en ik heb minimaal een 3 kanaal zender nodig.
Nu zijn 27mhz AM zenders al moeilijk te vinden, een 3 of 4 kanaal zender al helemaal.
Ik ben dus heel benieuwd of ik dit jaar nog zal gaan vissen met deze boot.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#14 Gepost : donderdag 27 april 2017 00:47:39(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Tja Verdrietig
Moeten we volgende maand de rubberboot maar gebruiken.
HarryO  
#15 Gepost : donderdag 27 april 2017 08:53:21(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Of zonder boot Bert.Angel
Moet tot mijn schaamte toch weer even iets corrigeren.
Er zijn wel voerboten die varen met een 2 kanalen zender. procat bv. doet/deed dat ook. (bestaat volgens shrijver niet meer, althans is vervangen door nanotec)
En ook carpcatcher BT5 vaart met een 2 kanalen zender. mogelijk nog wel meer.
Volgens enkele modelbouwers zou dat te maken hebben met de dubbel motoren van de Viper
Maar dan nog...ga ik tellen:
voor achteruit. (hebben alle boten)
links rechts.(hebben alle boten)
knop om te droppen (hebben alle boten)
De zender die ik er bij gekocht heb heeft die knop niet. (zou dat het derde kanaal zijn?)
Als het te maken heeft met de dubbele motoren, waarom stuurt die zender dan wel de twee motoren aan als ik de handel bedien.
Hoe flikken die zenderbouwers het om met twee kanalen, drie dingen te doen.
vragen.vragen. vragen.
Gelukkig heeft de eigenaar van Baitstar voerboten (zeteld in Apeloorn) aangeboden er naar te kijken, maar is eerst met vakantie.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 27 april 2017 11:44:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#16 Gepost : donderdag 27 april 2017 11:43:21(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Begin het een beetje te begrijpen. Door de printplaat nog eens bestudeert te hebben, kom ik tot het volgende.
De derde functie "droppen" is een soort " korte kortsluiting" tussen de twee kanalen. Hierdoor wordt heel kort een signaal afgegeven waarvan je bij het varen nies merk maar voldoende is om de vergrendeling van de klep te activeren.
Let wel dit is mijn redenatie. Best mogelijk dat ik er volledig naast zit.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 27 april 2017 11:45:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#17 Gepost : donderdag 27 april 2017 20:18:28(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Harry
Ik had in het verleden ook een bt 3 en die had een 2 kanaals zender .
Kanaal 1 voor en achteruit kanaal 2 links en rechts en de voerbak werd gedropt door de trim (schuifknop )onder kanaal 2 van uiterst links naar rechts te schuiven als ik me goed herinner .
Misschien zit er daar een oplossing voor jou probleem om je voer te droppen .

MVg Lorenzo
HarryO  
#18 Gepost : donderdag 27 april 2017 21:12:01(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Zoiets zou best kunnen Lorenzo
elke zender met een dergelijke functie zal wel een speciale manier hebben om dat derde commando te geven.
Viper gebruikt, laat ik het noemen, een "fout" commando. Ik hoop het niet, maar het is best mogelijk dat andere zender weer een ander commando geven. Hetgeen zou betekenen dat ik ben aangewezen op zenders van Viper. En daar kun je geen navraag doen.(ze antwoorden gewoon niet) Zelfs de oorspronkelijke dealer in Nederland Jan Peter of Peter Jan Teerling is niet meer te traceren.
De zender die ik er bij gekocht heb heeft dat in ieder geval niet.
De zender die ik er bij gekocht heb correspondeert op meerdere punten niet met mijn bootje.
Het commando vooruit wordt niet aangenomen. Het commando achteruit word wel opgepakt maar blijft hangen op een laag toerental. Pas als ik een commando rechts geef stoppen de motoren. Als ik de reverse knoppen gebruik of de stekkers omzet gebeurt alles netjes andersom. links en rechts commando's worden wel opgepakt als de motoren draaien maar niet zoals bij de originele zender als het commando voor of achteruit niet gegeven is.
andere mogelijkheid is dat ik een zender heb gekocht die stuk is maar maak mij daar verder niet druk om omdat die derde funktie er gewoon niet op zit ook als die zender niet stuk is.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 27 april 2017 21:25:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#19 Gepost : donderdag 27 april 2017 21:57:07(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
Mijn redenering was fout ik heb effen een vriend gebeld die een bt heeft en er zit maar 1 servo in met een dubbele hefboom zoiets dus https://www.toemen.nl/pr...wenga&utm_medium=cpc .
Als je de schuifknop helemaal naar links doet staat het roer recht , en om te droppen moet je de schuifknop helemaal naar rechts doen en zodra hij heeft gedropt de knop weer naar links schuiven anders vaart de boot niet meer recht .
Sorry voor de verwarring het is al een tyd geleden dat ik met die zender hebt gevaren ( 15 jaar geleden ).
Mvg Lorenzo
HarryO  
#20 Gepost : donderdag 27 april 2017 23:20:41(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Zie niet veel verschil in redenering Lorenzo. Na 15 jaar weet je de werking nog vrij goed. Blijb
Of je geheugen is uitstekend of het bootje heeft veel indruk op je gemaakt. Angel
maar mijn bootje reageert daar niet op. Of het zit er niet op of dat werkt ook niet.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.