logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DutchDream  
#41 Gepost : zondag 10 juli 2011 20:46:15(UTC)
DutchDream


5 ponder

Lid sinds: 25-6-2011(UTC)
Berichten: 29

Ik vind het nootzakelijk een onthaakmat bij je te hebben!

GroetenKnipoog
Mister X  
#42 Gepost : woensdag 13 juli 2011 19:06:50(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Hard uitgedrukt behandel de karper hoe jij behandelt wil worden! Stel je krijgt een
ongeluk wil je in een goed ziekenhuis bed liggen, geen uitklapbaar bed in die muur!
Ziekenhuizen zijn goed voorberijd zorgt dat jij dit ook bent, zorg dat je alles klaar
hebt vanuit gaan dat je vis vangt (houd het moraal hoog) Niet zeker van je zelf vis
met 2 man blijft altijd rustig, het is niet de bedoeling dat de ambulance verongelukt
extra vervelende gevolgen voor de karper. Kijk/luister naar de vis hij heeft voorrang
prioriteiten boven jou (ons)! Moet jij voorstellen wordt je met een lasso uit je huis
getrokken (rustig of agressief) Bijde gevallen verzet of je wil of niet, visveiligheid in
mogelijke situaties is het makkelijk van juiste keuzes altijd in het belang van de (karper)

PS: Geen aanval mijn mening!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 13 juli 2011 19:45:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Paul Jansen  
#43 Gepost : woensdag 13 juli 2011 19:39:57(UTC)
Paul Jansen


10 ponder

Lid sinds: 9-10-2010(UTC)
Berichten: 87

Natuurlijk doen alle cf forum leden voorzichtig met hun vangst, dat doet iedereen toch met zijn vriend (de Karper).Toch denk ik dat een karper zichzelf meer beschadigd tijdens de paai dan enig lid van het forum dat doet.
Je kan hier wel vanalles vertellen hoe het moet en dan nog moet je afwachten of een ieder dit bij de eerstvolgende sessie dit doet.
Ik hoop alleen dat een ieder hier zichzelf kan afvragen "doe ik zelf voorzichtig genoeg".
Je kan de beginnend karper visser wel op de eventuele gevaren wijzen van het vissen zonder visveilig systeem of onthaakmat of wat dan ook maar het is aan die visser zelf om dat dan ook te doen.
Ik hoop iig dat iedereen voorzichtig met onze vrienden omgaan.
Beter een slechte dag gevist dan een goede dag op het werk.
carplake  
#44 Gepost : woensdag 13 juli 2011 19:40:10(UTC)
carplake


5 ponder

Lid sinds: 29-5-2011(UTC)
Berichten: 35

Franky26 schreef:
Beste medevissers,

Wat mij de laatste tijd steeds meer opvalt is het volgende:

Een hoop vissers vist zonder onthaakmat wat ik persoonlijk een kwalijke zaak vind maar enigdeels kan begrijpen bij de jonge vissers onder ons. Iedereen heeft wellis een vis geland zonder hem daarna op een onthaakmat te leggen. Nu is het mij bedoeling van dit topic om de mensen die zonder onthaakmat, clinic en een emmertje water een vis landen te wijze op het feit dat dit niet goed is voor onze vrienden in het water. Graag zou ik iedereen willen vragen om hier de gevolgen en gevaren voor de vis neer te willen zetten. Zodat we allemaal met onbeschadigde vissen op de foto kunnen. Maar zeker voor het behoud van de karper!!!!! Tevens zou ik jullie willen vragen hoe jullie met zooi omgaan langs de waterkant. Zoals jullie alle weten blijft er altijd een hoop troep liggen. Dus graag jullie ervaringen en oplossingen.

Ik hoop op een hoop zeer nuttige reacties van jullie alle!

Met vriendelijke groet,

Frank



















Gelijk!!!!!
Ik deed altijd vuilnis zak vast met haringen toen ik nog geen onthaakmat had en dan beetje water er over heen gooien.
Lozevissertje  
#45 Gepost : donderdag 21 juli 2011 11:14:32(UTC)
Lozevissertje


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-7-2011(UTC)
Berichten: 5

Om te beginnen heel goed topic,
Ik gebruik altijd een onthaak mat. Maar als ik met de pen of korst ga struinen gebruik ik hem gewoon als tas. Al me spulletjes die ik nodig denk te hebben bewaar ik er in. Omdat een emmer nogal onhandig is gebruik ik die uit de witvisserij zo opvouwbare je sta versteld wat je allemaal mee kan slepen in zo grote onthaakmat. En hij zit nog best zacht ook. Alleen opletten dat je geen kleine dingetjes er los in laat slingeren tijdens het lopen.
diesel  
#46 Gepost : vrijdag 22 juli 2011 18:12:54(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

fo11 schreef:
eergisteren mocht ik een oude valkenswaard spiegel landen van 16kg. Dit had een mooie vis moeten zijn... zelfs een hele mooie!

Erg jammer dat deze vis echt enorm beschadigd was. Stuk van de staart af, overal missende schubben, lelijke kale plek boven op zijn kop...

Echt om van te janken gewoon. Als je geen goede mat hebt, ga dan gewoon niet vissen.




Een karper kan ook nogal wat oorlogswonden oplopen door het kuitschietenKnipoog .

Verder vind ik gebruik van een mat wel prettig en gebruik er zelf ook al jaren eentje.
Het ligt veelal aan de vanger in het geheel of een vis helemaal ongeschonden terug het water ingaat.
Daar komt natuurlijk ook nog een stukje ervaring bij kijken.

Denk toch wel dat je ervan uit kan gaan dat iedereen op zijn eigen manier het beste met de gevangen vis voor heeft.


Gr Erik
groet erik
Jasperbuth  
#47 Gepost : woensdag 9 november 2011 19:49:19(UTC)
Jasperbuth


30 ponder

Lid sinds: 10-10-2011(UTC)
Berichten: 762

Een onthaakmat is er niet voor niets, gewoon gebruiken, en vooral de karper nat houden vindt ik heel belangrijk!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
Mark T  
#48 Gepost : woensdag 9 november 2011 21:48:52(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

Eigenlijk zou ik een toevoeging willen doen.

Zullen we dan de bewaarzak maar helemaal afschaffen.
Heb nu al meerdere malen gezien dat vissen gezakt waren met windkracht 4 / 5.
Helaas zaten onze vrienden op de wind en lag de vis dus enkele uren te beuken tegen de schoeiïng.

Dan maar liever geen onthaakmat en de vis in het (hoge) gras onthaken, fotootje maken en weer terug zetten.
Dan dat deze uren in een zak zit.
En met de meeste camera's kun je ook 's nachts prachtige foto's maken, je moet alleen ff oefenen.

Feit blijft dat ik OOK een groot voorstander ben van de onthaakmat, maar 15 jaar geleden hadden alleen de "profi's" zo'n ding
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
Jorden  
#49 Gepost : woensdag 9 november 2011 22:13:31(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Tegen het zakken van karpers ben ik eerlijk gezegd ook wat sceptisch. Ik neem liever een foto 's nachts, dan dat ik mijn vis in een bewaarzak laat zitten!
Me...myself...and my rods!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.