logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
arie1965  
#1 Gepost : vrijdag 15 juni 2012 22:35:05(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik zie inmiddels dat ik wel een beetje een veelvrager ben....Schamen
Maar ja, ik ben nog een beetje een beginner. Hoop dat ik later ook anderen kan helpen.

In mijn zoektocht naar watertjes om te pennen, ben ik vanavond in een erg uitgestrekte polder geweest. Ik kwam op een stuk waar twee vrij grote plassen lagen (ca. 40x200mtr.) met daarom heen erg veel smalle slootjes.
De plassen zien er erg steriel uit. Kan niet veel plekken ontdekken (riet, blad, struiken, etc.) die er aantrekkelijk uit zien. De slootjes daaromheen zien er wel fraai uit met veel riet etc., maar zijn slechts ca. 2 mrt. breed. de diepte heb ik nog niet kunnen peilen.
Wel vond ik een kleine duiker waar een van de sloten de plas in komt.

De paai zal inmiddels wel achter de rug zijn. Zag vanavond ook nergens enige activiteit.

De slootjes lijken me een ideaal paaigebied.

Kun je nu in juni over het algemeen eerder vis verwachten in de grotere plassen en gebruiken ze de sloten voor de paai, of blijf je het hele jaar ook kans op karper houden in de smalle slootjes?
(weet dat het kan, maar het blijft een vreemd idee om op karper te vissen in zo'n smal slootje).

Verder lijkt het zo weinig kansrijk, als je de kilometers-lange sloten ziet en je dan bedenkt dat ik daar straks op een klein plekje zit te vissen (mobiel, maar toch...)

Welke ervaren rot kan me in de goede richting zetten?

Veel dank vast.
Sponsor
freaky  
#2 Gepost : zaterdag 16 juni 2012 12:55:50(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
maak meerdere voerplekjes in de slootjes, en vis die 1 voor 1 af