logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
arie1965  
#1 Gepost : vrijdag 15 juni 2012 22:35:05(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik zie inmiddels dat ik wel een beetje een veelvrager ben....Schamen
Maar ja, ik ben nog een beetje een beginner. Hoop dat ik later ook anderen kan helpen.

In mijn zoektocht naar watertjes om te pennen, ben ik vanavond in een erg uitgestrekte polder geweest. Ik kwam op een stuk waar twee vrij grote plassen lagen (ca. 40x200mtr.) met daarom heen erg veel smalle slootjes.
De plassen zien er erg steriel uit. Kan niet veel plekken ontdekken (riet, blad, struiken, etc.) die er aantrekkelijk uit zien. De slootjes daaromheen zien er wel fraai uit met veel riet etc., maar zijn slechts ca. 2 mrt. breed. de diepte heb ik nog niet kunnen peilen.
Wel vond ik een kleine duiker waar een van de sloten de plas in komt.

De paai zal inmiddels wel achter de rug zijn. Zag vanavond ook nergens enige activiteit.

De slootjes lijken me een ideaal paaigebied.

Kun je nu in juni over het algemeen eerder vis verwachten in de grotere plassen en gebruiken ze de sloten voor de paai, of blijf je het hele jaar ook kans op karper houden in de smalle slootjes?
(weet dat het kan, maar het blijft een vreemd idee om op karper te vissen in zo'n smal slootje).

Verder lijkt het zo weinig kansrijk, als je de kilometers-lange sloten ziet en je dan bedenkt dat ik daar straks op een klein plekje zit te vissen (mobiel, maar toch...)

Welke ervaren rot kan me in de goede richting zetten?

Veel dank vast.
Sponsor
freaky  
#2 Gepost : zaterdag 16 juni 2012 12:55:50(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
maak meerdere voerplekjes in de slootjes, en vis die 1 voor 1 af

ik heb vis gevangen in slootjes van 2 mtr breed en 30 cm diep, en de vis zwemt daar wel het hele jaar in die slootjes rond zo'n plas
leer om te vangen, vang om te leren
ericesv  
#3 Gepost : zaterdag 16 juni 2012 17:54:39(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
inderdaad maak meerdere voerplekjes in de sloten zoek aan het eind van de sloot naar de overgang in diepte zoals je vernoemde dat zede in plassen uitkomen.

voer het liefst partikels , neem voldoende afstand vanaf de kant gebruik de lengte van je hengel om zo onopvallend mogelijk te vissen.
ik bedoel hiermee dat je de lengte van je hengel uit de kant zou moeten blijven dat leverd je echt meer vis op .

succes
als karpervissen je passie is .
arie1965  
#4 Gepost : zaterdag 16 juni 2012 21:24:26(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Dank voor jullie antwoorden. Ik zal het inderdaad eerst proberen in de sloten. Wat me erg bevalt is dat de kanten begroeid zijn met hoog zacht gras. het is dus goed mogelijk om uit het zicht te blijven.
Ben benieuwd. Zal het melden als de eerste er uit komt!
arie1965  
#5 Gepost : dinsdag 19 juni 2012 23:13:50(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Nou, het antwoord komt al tijdens de eerste sessie. Dit zwemt dus in de slootjes.......Mee eens . Een supersterke en gave torpedo. Vocht voor wat ie waard was!
arie1965 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
19062012017.jpg
ronalddehoog  
#6 Gepost : dinsdag 19 juni 2012 23:45:38(UTC)
ronalddehoog


40 ponder

Lid sinds: 10-2-2012(UTC)
Berichten: 1.064

Bedankjes: 2 keer
mooi man!
Voer geen oorlog, voer de vissen.
ericesv  
#7 Gepost : donderdag 21 juni 2012 18:20:14(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
gefeliciteerd mooie vis
als karpervissen je passie is .
remio  
#8 Gepost : donderdag 21 juni 2012 21:02:27(UTC)
remio


5 ponder

Lid sinds: 1-6-2012(UTC)
Berichten: 34

TOP!! hoe heb je het nu aangepakt? leuk om een reactie te zien na een vraag, vaak word er na het antwoorden van een vraag niet meer gereageerd op het topic ;

succes verdere sessies!
arie1965  
#9 Gepost : vrijdag 22 juni 2012 16:01:53(UTC)
arie1965


5 ponder

Lid sinds: 8-5-2012(UTC)
Berichten: 38

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik heb in de sloot die uitkomt op een van de plassen diverse voerplekken gemaakt (tijgernoten/hennep/tarwe/frolic (gemalen). Ik vind dat prettig omdat ik dan voor m'n gevoel meer keuze heb in het aas. Ik vis de laatste tijd altijd met een klein hairtje en vast stoppertje.
De plekken die ver van de plas lagen gaven geen aanbeet. Daar waar de sloot de plas in komt lag een duiker. Daar in de buurt begint de plas met (de enige) rietkraag. Met een tijgernoot en een maiskorreltje geen actie. Overgeschakeld op een frolic brokje. Erg lang hele voorzichtige aanbeet.
Net op het moment dat ik het zaakje op wil halen, loopt de pen heel traag opzij. Omdat ie niet echt onderging, sloeg ik wel maar een beetje onzeker. Toch prima gehaakt.

Eigenlijk ving ik de vis dus op de grens van de sloot en de plas. Mijn theorie is dat als een vis de plas opkomt, zo'n rietkraag direct beschutting en voedsel biedt. Van het voorjaar zag ik dat ook bij een fort bij ons in de buurt. Helder water, dus de karpers waren goed te zien. Ze zwommen onder een brug van de ene plas naar de andere en sloegen gelijk af naar de kant waar wat riet en waterlelies stonden. Deze plekken probeer ik nu dus ook wel op te zoeken.

Verder op de plas geen enkele activiteit gezien. Ook verder in de sloot niet.

Ik heb het wel vaker gehad bij een sloot met een vertakking. Het lijkt dat de vis wel de afslag neemt, maar niet echt ver van de "hoofdsloot" komt. In zo'n situatie probeer ik dan de "kruising" zo veel mogelijk af te vissen.
luukcarp  
#10 Gepost : vrijdag 9 november 2012 08:36:48(UTC)
luukcarp


30 ponder

Lid sinds: 19-4-2011(UTC)
Berichten: 774
Locatie: Elst

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Vette vis man

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.