logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
clauz01  
#1 Gepost : woensdag 11 juni 2014 14:22:52(UTC)
clauz01


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 3-4-2013(UTC)
Berichten: 8

Na lang niet meer gevist te hebben had ik besloten om nog eens een run-sessietje te doen op het klein strand in Jabbeke...

De droom van runs monde uit in een kleine nachtmerrie, in de vorm van speedboten en waterskiërs, enkel vanaf 22u kon ik mijn lijnen te water laten en kon ik dan ook nog twee visjes strikken grootste was 7kg. Mijn brein werkte tegen om hier te blijven zitten en ik besloot toen maar om naar De BLOSO-put te gaan vissen in Nieuwpoort.
Met nog 2 nachtjes te gaan, gewapend met nog 10kg boullies die naar barbeque en boterzuur ruiken (om maar geen reclame te maken), zat de moed er toch al weer in... Alhoewel bij de volgens mij beste stek moet ik terug genoegen nemen met nog veel grotere boten... Geen probleem, ik weet dat de haven in de buurt sluit om 20u en er dan geen boot verkeer meer is. Waarbij de hengels richting put zelf gaan... 20u! Eén hengel draai ik terug in en wordt op de beste stek geplaatst, overvloedig voer wordt daar nog eens overgegooid! En ja... Nog geen uur later sta ik al met een gekromde hengel in mijn handen! Dit herhaald zich nog zesmaal tot het ochtend wordt! De vangsten vielen wat tegen: 2 Windes, 2missers, en 2 Schubs tot 7.5kg. Ochtend wil zeggen lijn uit draaien en terug richting put vissen. Waar ik in de namiddag ook nog een schubje kon strikken, maar toen viel alles stil en wachtte ik geduldig 20u af.

Klokslag acht uur deponeer ik mijn hengel op de goede plek, ik had er immers bij het uitdraaien nog een kilo of 2 aangevoerd zodat de vis eventueel kon blijven plakken. Ook bij het uitwerpen ben ik vrij gul met het bijvoeren doordat het semi stromend water is. Nog geen uur later krijg ik een run van de trage soort... We weten wat dit 'kan' betekenen... Ik voel dat hij al zwaarder beukt dan de andere visjes die ik al ving... En ja na 20 minuten drillen zag ik voor het eerst zijn rug, en zag dat het goed was! Na een mooie dril trek ik de vis uiteindelijk over mijn net! En ja het is een mooie dertiger. Mijn vriendin vertelt wat de wijzer aanduid: 16.8kg! Dit jaar mijn eerste Dertiger van het jaar!

Clauz01

Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 juni 2014 14:31:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

clauz01 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_0929.JPG
Sponsor
whitey  
#2 Gepost : woensdag 11 juni 2014 14:43:21(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Leuk verhaal en dikke vis Clauz!!Blijb
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Jeroen84  
#3 Gepost : woensdag 11 juni 2014 14:56:20(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Mooi verhaal en Pracht bak Blijb Blijb
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
thimon  
#4 Gepost : woensdag 11 juni 2014 15:40:12(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Klasse! Blijb
Doorzetten wordt beloond!
Maicovdbelt  
#5 Gepost : woensdag 11 juni 2014 15:40:43(UTC)
Maicovdbelt


10 ponder

Lid sinds: 20-1-2013(UTC)
Berichten: 57

Bliksem, mooie vis!

Gaaf verhaal!

Succes met volgende sessies!

M
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.