logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpbuddy  
#1 Gepost : maandag 4 augustus 2014 20:20:05(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Hallo,

Zoals ik al een paar x vermeld heb ben ik een beginnend karper visser.
Bij deze vraag ik mij af.

Hoe bepaal je de juiste bollies smaak, merk?
Ik vis met 16 & 20mm bollies wat is het beste formaat?
Maakt het kleur van je pop up een verschil?
Na hoeveel tijd ga je verversen eerste keer doe ik het na +- 2 u?
Indien je bollies koopt verpakt, en het is open blijft dit nog lang goed?

Ik heb al verschillende bollies geprobeerd .
Tutti fruti , kruidbollies, Cocos Enzo. .
Heb bijna op elke bol behalve kruid vis gevangen, maar zou me graag vastklampen aan 1 merk.
kan het kwaad als je Bv een zak bollies koopt van 10kg aangezien dit niet direct op is?

Tot zover me vragenlijstje

Vriendelijke groeten
Lorenzo
Don't dream your life, But live your dream...
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : maandag 4 augustus 2014 22:27:34(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hallo Naamgenoot
Een juiste boiliesmaak bestaat niet op het èène water vangt een boilie goed en op een ander water vangt hij maar matig tot slecht de boilie waar ik veel mee vis vangt op 95% van de wateren waar ik vis en op èèn enkel water geen vis mee te vangen hoe dat komt zou ik ook niet weten.
Kwa merk vis ik bijna altijd met men eigen boilies ik hoor wel goede berichten van martin sb en efb (eigenaar is wel een vriend van mij) maar ik ken genoeg mensen die vissen met die boilies.
Formaat is afhankelijk van het water waarop ik vis op het kanaal steenvast 30mm anders zit ik heel de nacht brasem te scheppen,of als je ver moet uitvaren ook grotere boilies als ik het kan werpen op een etang gebruik ik kleinere boilies.
Kwa pop ups heeft fluo geel of wit mijn voorkeur maar dan wel in een snowman combinatie boilies verversen is ook afhangkelijk van het water waar ik op vis als ik zeker weet dat er geen kreeften of krabben zitten dan blijft hij er soms wel 48 uur aanhangen .
Als je ready mades koop die blijven heel lang goed freezer boilies gewoon invriezn .
MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker maandag 4 augustus 2014 22:29:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpbuddy  
#3 Gepost : dinsdag 5 augustus 2014 16:24:22(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Hallo Naamgenoot
Een juiste boiliesmaak bestaat niet op het èène water vangt een boilie goed en op een ander water vangt hij maar matig tot slecht de boilie waar ik veel mee vis vangt op 95% van de wateren waar ik vis en op èèn enkel water geen vis mee te vangen hoe dat komt zou ik ook niet weten.
Kwa merk vis ik bijna altijd met men eigen boilies ik hoor wel goede berichten van martin sb en efb (eigenaar is wel een vriend van mij) maar ik ken genoeg mensen die vissen met die boilies.
Formaat is afhankelijk van het water waarop ik vis op het kanaal steenvast 30mm anders zit ik heel de nacht brasem te scheppen,of als je ver moet uitvaren ook grotere boilies als ik het kan werpen op een etang gebruik ik kleinere boilies.
Kwa pop ups heeft fluo geel of wit mijn voorkeur maar dan wel in een snowman combinatie boilies verversen is ook afhangkelijk van het water waar ik op vis als ik zeker weet dat er geen kreeften of krabben zitten dan blijft hij er soms wel 48 uur aanhangen .
Als je ready mades koop die blijven heel lang goed freezer boilies gewoon invriezn .
MVG Lorenzo


Normaal gezien vis ik altijd met snowman effect, alleen op Meldert niet.
Maar een karper gaat toch meer af op flavours dan kleur niet? Ik gebruik ook altijd een dip.
Vind het tamelijk ingewikkeld qua smaak, iedereen die ik ken gebruikt een andere smaak.
Heb zelf ook al bollies proberen maken, maar volgens mij kom je alles behalve goedkoper uit.
Vind de smaken om toe te voegen best duur + heel je huis stinkt ernaar.
Is het Bv mogelijk om 10kg in 1 keer te kopen is dat niet goedkoper dan?

Don't dream your life, But live your dream...
l-o-r-e-n-z-o  
#4 Gepost : dinsdag 5 augustus 2014 17:36:30(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Lorenzo
Ik Gebruik zelden flavours toch niet zoals jij ze vernoemd in een flesje als ik geur-smaakstoffen gebruik zijn het natuurlijke toevoegingen denk maar aan knoflookpoeder nog maar zelden een water tegengekomen dat knoflookpoeder niet werkt . Fenegriek is ook een goede en er zijn er nog zoveel meer ,dips gebruik ik ook niet tezij een zelfgemaakte ,daarbij is boilies maken niet zo moeilijk mensen lezen en geloven gewoon teveel van wat er geschreven en gezegd ik draai al 20 jaar boilies en vis ook al 10 jaar met dezelfde en die vangt nog altijd is gewoon een goede vis -knoflookbol.
Boilies zelf maken is toch nog een stuk goedkoper dan er kopen toch als je al je melen in grote hoeveelheden koopt.
Op je andere vraag als je 10 kg ineens koopt zal dat kwa prijs niets uitmaken vrees ik meestal worden ze goedkoper pen 20 of 50 kg.
En boilies binnen in huis maken is niet zo een strakplan beter in tuinhuisje je moet er eens in huis maken met bloedpoeder of knoflook vlieg je na 5 kg koken gelijk buiten vrees ik .
Als je anders nog iets wil weten ik hoor het wel.
MVG Lorenzo
carpbuddy  
#5 Gepost : dinsdag 5 augustus 2014 20:53:05(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Lorenzo
Ik Gebruik zelden flavours toch niet zoals jij ze vernoemd in een flesje als ik geur-smaakstoffen gebruik zijn het natuurlijke toevoegingen denk maar aan knoflookpoeder nog maar zelden een water tegengekomen dat knoflookpoeder niet werkt . Fenegriek is ook een goede en er zijn er nog zoveel meer ,dips gebruik ik ook niet tezij een zelfgemaakte ,daarbij is boilies maken niet zo moeilijk mensen lezen en geloven gewoon teveel van wat er geschreven en gezegd ik draai al 20 jaar boilies en vis ook al 10 jaar met dezelfde en die vangt nog altijd is gewoon een goede vis -knoflookbol.
Boilies zelf maken is toch nog een stuk goedkoper dan er kopen toch als je al je melen in grote hoeveelheden koopt.
Op je andere vraag als je 10 kg ineens koopt zal dat kwa prijs niets uitmaken vrees ik meestal worden ze goedkoper pen 20 of 50 kg.
En boilies binnen in huis maken is niet zo een strakplan beter in tuinhuisje je moet er eens in huis maken met bloedpoeder of knoflook vlieg je na 5 kg koken gelijk buiten vrees ik .
Als je anders nog iets wil weten ik hoor het wel.
MVG Lorenzo


Ik had bollies gemaakt met krab vond het een zeer irriterende geur.
Bollies die je maakt vries je in toch? Ik koop meestal instant bollies.
had ervoor eens oude van nash gekocht en die waren echt bikkelhard.
Had samen eens met me neef, freeze gekocht en toen ze waren gedroogd en wouden werpen met boulie buis braken ze gewoon in 3 stukken. Daardoor heb ik wel beetje schrik gekregen van diepvriesbollies.

Greats

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 augustus 2014 20:54:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Don't dream your life, But live your dream...
l-o-r-e-n-z-o  
#6 Gepost : woensdag 6 augustus 2014 22:01:22(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Lorenzo
je kan ze invriezen maar je kan ze ook in zout bewaren lees die maar eens door ik doe dat ook regelmatig als ik voor een week naar france ga http://www.carpfeeling.c...2135/De-kracht-van-zout.
Als je harde boilies wil je kan ze zo hard maken dat je wil ,dat ze breken heeft niets te maken dat het freezers waren gewoon geen genoeg binding van de basismix.
MVG Lorenzo
carpbuddy  
#7 Gepost : donderdag 7 augustus 2014 19:57:14(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Lorenzo
je kan ze invriezen maar je kan ze ook in zout bewaren lees die maar eens door ik doe dat ook regelmatig als ik voor een week naar france ga http://www.carpfeeling.c...2135/De-kracht-van-zout.
Als je harde boilies wil je kan ze zo hard maken dat je wil ,dat ze breken heeft niets te maken dat het freezers waren gewoon geen genoeg binding van de basismix.
MVG Lorenzo




Heb eens paar verschillende smaken gekocht van gulp carp.
Ga sessie doen op Storenzo en watersportbaan ben benieuw.
Bedankt voor de info.

Mvg
Don't dream your life, But live your dream...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.