logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
efficent  
#1 Gepost : woensdag 20 augustus 2014 22:19:59(UTC)
efficent


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 1-6-2013(UTC)
Berichten: 3

Beste karpervissers,

Ik wil aankomend jaar voor het eerst naar Frankrijk. Ik heb een aantal wateren gevonden in het noordelijke deel van Frankrijk. Voordat ik deze laat zien vraag ik me af waar ik vooral naar moet kijken. Ik vis al een aantal jaar en heb verschillende keren in Belgie gevist. Waar moet je nou op letten als je een betaalwater gaat boeken? Ik heb de onderstaande wateren gevonden welke me aanspreken wat betreft bodem, visbestand en reisafstand. Helaas kan ik hier niet erg veel over vinden op internet wat betreft stekkeuze/hotspots. Kunnen jullie mij hier meer over vertellen? Eigen ervaring word ook zeer gewaardeerd! Mochten jullie nog een leuk betaalwater kennen hoor ik dat ook graag.

Het gaat om de betaalwateren:
- Lac de Grosley
- Jonchery
- Les Salles
- Domaine de Brocard
- La Renarde

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij de keuze.

Alvast bedankt!
Sponsor
Jeroen84  
#2 Gepost : donderdag 21 augustus 2014 07:03:18(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
lac du grosly

Hier in ieder geval wat info over Grosly

les salles
joncherry
renarde

Bewerkt door de gebruiker donderdag 21 augustus 2014 07:06:07(UTC)  | Reden: links added

Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Berster  
#3 Gepost : donderdag 21 augustus 2014 12:43:49(UTC)
Berster


15 ponder

Lid sinds: 16-4-2012(UTC)
Berichten: 114

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
Lac du Grosley is zeker een aanrader, niet al te makkelijk maar je moet er wel je vis kunnen vangen!
Ook kunnen de beheerders je ook goede tips geven wanneer het niet helemaal wil lukken, ze doen er in ieder geval alles aan om iedereen te laten vangen.
Op www.betaalwater.nl kun je veel vinden over stekken ed,

Bij mij zijn vooral Stek 2,10,15,19,21 en 23 favoriet, het grote water voor de veelal wat grotere vissen en kleine water voor vaak wat meer kleinere vissen (al is de grootste daar ook iets van 46 Pond).

Voor mij is dit water 6 jaar geleden mijn eerste ervaring geweest in frankrijk en ga nu tegenwoordig 2-3x per jaar naar frankrijk, en 7x op grosley geweest!

grt
dreamcatcher  
#4 Gepost : zondag 24 augustus 2014 15:36:14(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ik ben nu al 5 keer naar Brocard geweest en elke keer als ik via Fisherman de stek boek zeg ik tegen mijzelf.....dit is nu de laatste keer,want ik ben hier al 5 keer naartoe geweest. Toch verbaas ik me eigen over hoe waanzinnig mooi dit water is. Er zitten vissen tot bijna 60 pond en ook meervallen tot 45kilo waar je je handen vol aan heb.
Brocard is geen makkelijk water, maar met een beetje inspanning zoals je lijnen uitlopen of effe met je dieptemeter wat onderzoek te doen kan je heel wat mooie vissen vangen op Brocard. Mijn favoriete stek is nr 6 omdat je richting het eilandje kan vissen waar je een wat hardere plaat hebt liggen. Je kan bijna al je lijnen uitlopen dmv van je waadpak.

Het enige nadeel van het grote meer van brocard is de zware wiervorming.

Ik hoop dat je hier wat aan hebLike

gr

Danny
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Bennie  
#5 Gepost : dinsdag 26 augustus 2014 07:15:13(UTC)
Bennie


15 ponder

Lid sinds: 29-11-2012(UTC)
Berichten: 113

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ga niet naar Les Salles dat is echt een kut water! zit een belachelijke dikke sliplaag in en redelijk veel kleine karper daar hoef je niet voor naar frankijk!! en als je gaat kan je het beste in het vroege voorjaar gaan zomer en naaiaar is zwaar kut daar!
Smif  
#6 Gepost : dinsdag 2 september 2014 10:07:13(UTC)
Smif


15 ponder

Lid sinds: 15-3-2012(UTC)
Berichten: 154

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
van de opgegeven wateren zou ik naar lac de grosley gaan de rest is allemaal zwaar triest voor dat geld zijn er veel leukere betaalwateren op dezelfde afstand. maargoed ieder zijn ding!
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.