logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Nick51  
#1 Gepost : woensdag 29 april 2015 20:58:25(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Beste leden,

Ik heb vanmiddag een aantal dingen geprobeerd qua rigs maar ik kom er niet uit,

ik heb een gevlochten onderlijntje van 15 a 20 cm i.c.m. de safety rig, ik heb er een maatje 8 haak aan met een 15mm popupje, dit popupje neemt de hele onderlijn mee naar boven tot het niet verder kan door het gewicht van het lood.

Hoe kan ik er voor zorgen dat het haakje met de pop-up mooi rond de bodem blijft liggen?

Ik gebruik gewoon een hair van ongeveer 2 cm en een klein krimpkousje op de haak die met een klein hoek naar de binnenkant wijst.


Ik hoor graag van jullie.
Sponsor
beumertje  
#2 Gepost : woensdag 29 april 2015 21:24:47(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
hoi Nick,

ik zou een loodje plaatsen die zwaar genoeg is om de pop up op de bodem te houden op ongeveer 1 tot 2 centimeter van het uiteinde van je krimpkous af. deze afstand zou je zelf kunnen varieren tot de gewenste hoogte vanaf de bodem natuurlijk. Hier voor kun je eventueel gewone knijploodjes gebruiken maar er zijn ook sinkers op de markt die je tijdens het knopen van je onderlijn erbij op kunt doen. succesLike
Nick51  
#3 Gepost : woensdag 29 april 2015 21:33:04(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eerst geschreven door: beumertje Ga naar gequote bericht
hoi Nick,

ik zou een loodje plaatsen die zwaar genoeg is om de pop up op de bodem te houden op ongeveer 1 tot 2 centimeter van het uiteinde van je krimpkous af. deze afstand zou je zelf kunnen varieren tot de gewenste hoogte vanaf de bodem natuurlijk. Hier voor kun je eventueel gewone knijploodjes gebruiken maar er zijn ook sinkers op de markt die je tijdens het knopen van je onderlijn erbij op kunt doen. succesLike


Hoi,

Ik heb thuis in de wasbak wat dingen geprobeerd, bij deze onderlijn heb ik er geen krimpkous aangemaakt. heb je tips?

Moet ik het loodje op de haak weghalen en met een krimpkousje ervoor zorgen dat het haakje helemaal verticaal staat net als de hair?

kan dit wel met het loodje op de haak? deze zit wel erg los maar ik ben benieuwd of dit de inhaking zal belemmeren?

[img=UserPostedImage]Foto[/img]

let wel op dat ik net begin met het knopen van onderlijnen en ik er dus vrijwel geen verstand van heb. Like

Gr

Bewerkt door de gebruiker woensdag 29 april 2015 21:37:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

bertkamp  
#4 Gepost : woensdag 29 april 2015 21:55:48(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Zoek maar eens op youtube de filmpjes van Piet Vogel op.
Met name 'piet vogel van basis tot hi-tec'
Daar laat hij zien hoe je een rigje knoopt, ook hoe je een shot on the hook rigje maakt.
Het loodje rechtstreeks op de haak knijpen is niet zo'n goed idee.
Hoe ver het loodje van de haak af moet verschilt, als er bijvoorbeeld een laagje wier op de bodem ligt kan 5 centimeter nog wel te kort zijn.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 29 april 2015 22:00:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Nick51  
#5 Gepost : donderdag 30 april 2015 17:29:40(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eerst geschreven door: bertkamp Ga naar gequote bericht
Zoek maar eens op youtube de filmpjes van Piet Vogel op.
Met name 'piet vogel van basis tot hi-tec'
Daar laat hij zien hoe je een rigje knoopt, ook hoe je een shot on the hook rigje maakt.
Het loodje rechtstreeks op de haak knijpen is niet zo'n goed idee.
Hoe ver het loodje van de haak af moet verschilt, als er bijvoorbeeld een laagje wier op de bodem ligt kan 5 centimeter nog wel te kort zijn.


oké bedankt, ik heb het doorgelezen maar twijfel of ik niet eerst een paar keer met kant en klare pop up onderlijntjes ga vissen.

welke pop up rigs raad je aan van bijvoorbeeld deze site, voor een grote vijver, een grote plas en voor een vrij ondiepe beek?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 april 2015 17:30:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

bertkamp  
#6 Gepost : donderdag 30 april 2015 17:37:57(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Daar is zo 1 2 3 geen antwoord op te geven, gewoon proberen.
Nick51  
#7 Gepost : donderdag 30 april 2015 17:40:34(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eerst geschreven door: bertkamp Ga naar gequote bericht
Daar is zo 1 2 3 geen antwoord op te geven, gewoon proberen.


je hebt zo geen idee wat een beetje goed is icm een safety rig? dan bestel ik een paar verschillende en dan probeer ik die uit.

GR
Crap Fisher  
#8 Gepost : donderdag 30 april 2015 20:27:07(UTC)
Crap Fisher


5 ponder

Lid sinds: 16-12-2014(UTC)
Berichten: 20

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Waarom probeer je de Whitypoolrig niet? Dat is de enige die ik vis met een pop up. Hij heeft zich al talloze keren bewezen en hij is niet moeilijk te knopen. Afgelopen weekend nog een 20 kilo vis mee gevangen. Als je wil kan ik wel een foto maken.
Nick51  
#9 Gepost : donderdag 30 april 2015 20:49:04(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eerst geschreven door: Crap Fisher Ga naar gequote bericht
Waarom probeer je de Whitypoolrig niet? Dat is de enige die ik vis met een pop up. Hij heeft zich al talloze keren bewezen en hij is niet moeilijk te knopen. Afgelopen weekend nog een 20 kilo vis mee gevangen. Als je wil kan ik wel een foto maken.


graag! zie de foto wel verschijnen,

heb op www.karperrigs.nl een aantal rigjes besteld: 360 graden rig, snowman rig, leadcore pop-up rig.

whitey  
#10 Gepost : vrijdag 1 mei 2015 04:48:37(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: Crap Fisher Ga naar gequote bericht
Waarom probeer je de Whitypoolrig niet? Dat is de enige die ik vis met een pop up. Hij heeft zich al talloze keren bewezen en hij is niet moeilijk te knopen. Afgelopen weekend nog een 20 kilo vis mee gevangen. Als je wil kan ik wel een foto maken.


Post dan maar snel een foto van die 20kg vis!!Mee eens (In "Mijn nickname rig" heb ik geen interesse)!
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.