logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Sander Bierglas  
#1 Gepost : dinsdag 31 maart 2015 07:25:15(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

In juni staat een midweekje Heijderbos gepland met de familie. Natuurlijk huisje aan het water geboekt maar na wat research kom ik berichten tegen dat de regels daar enorm aangescherpt zijn. Deze berichten zijn wel allemaal wat ouder.

De meeste regels zijn ontstaan door de minder serieuze vissers die het daar jaren geleden verpest zouden hebben. Daarom vind ik deze regels ook goed en dat ze hierop controleren nog beter. Alleen jammer voor de serieuze vissers die niemand tot last zijn en die buiten de kostbare tijd van de familie om een visje proberen te vangen in de nacht of vroege ochtend. Je mag er namelijk alleen nog tussen 9:00 en 22:00 vissen heb ik begrepen. Laat dat nou net de uren zijn die ik voor andere activiteiten wil inplannen.

Heeft iemand recente ervaringen op dit park en dan met name met betrekking tot de regels wat betreft de vis uren en dan vooral de handhaving hiervan. Op het ene forum lees je van een strenge controle en dat ze je ongegeneerd van het park flikkeren. Op het andere forum zie vrolijke nachtelijke foto’s met vissen.

Het laatste wat ik zou willen is de vakantie van familie verpesten omdat pappa gesnapt wordt met vissen voor 9:00 uur en het park mag verlaten.

Hoe hier te vissen en dat soort dingen hoef ik niet te weten, dat zoek ik me zelf wel uit.

Alvast bedankt.
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
Sponsor
Sander Bierglas  
#2 Gepost : woensdag 29 april 2015 10:21:16(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Niemand?
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
#Stefan15  
#3 Gepost : woensdag 29 april 2015 12:25:19(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ken het park en water niet, maar je zou kunnen bellen met het park en daar de visregels kunnen aanvragen.
Voor mijn vakantie heb ik dit ook gedaan en kreeg een foldertje met de regels op dat water
Sander Bierglas  
#4 Gepost : donderdag 30 april 2015 12:23:25(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Hallo Stefan,

Regels zijn mij duidelijk maar ik wilde weten of iemand persoonlijk onlangs ervaring ter plekke heeft opgedaan met de handhaving van die regels. Zoals eerder aangegeven lees je wisselende dingen. Heb inmiddels gehoord dat nachtvissen oogluikend wordt toegestaan voor de mensen die een huisje aan het water hebben en enigszins serieus bezig zijn en de beetmelders los van de sounderbox zacht kunnen zetten.

Als dat waar is hoef ik me niet zo'n zorgen te maken, maar dat kan me nog even niemand bevestigen.
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
HarryO  
#5 Gepost : donderdag 30 april 2015 15:19:27(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Als je de regels op dat water al weet dan kun je die toch gewoon naleven?
En oogluikend is niet volgens de regels, zou het discreminatie vinden, als ik daar snachts zat te vissen, zou worden weggestuurd.
Terwijl een ander, die aan het water woont, daar wel mag vissen.
Heeft op zich niets te maken met of je de beetmelders wel of niet zacht kunt zetten.
Dat kan iemand die aan het eind van het park zou wonen ook best kunnen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
patrick roselaar  
#6 Gepost : vrijdag 1 mei 2015 08:22:59(UTC)
patrick roselaar


5 ponder

Lid sinds: 14-7-2011(UTC)
Berichten: 18

Regels??? 90% van het personeel weet ze zelf niet eens. Eerste keer dat ik daar was werd er gevraagd of ik niet een voerboot had. Je kan er gewoon prima de nacht vissen maar idd wel je piepers zacht. Eigenlijk ook heel normaal aangezien je niet de enige bent op het park. Het watertje achter het pannenkoekenhuisje zijn de vissen gemiddeld kleiner maar wel meer aantallen qua vangsten. Bij de waterfietsen werkt altijd wel. Zolang je gewoon normaal doet heb je daar van niemand last.

gr
Sander Bierglas  
#7 Gepost : vrijdag 1 mei 2015 11:14:39(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Beste Harry,

Regels naleven die ooit een keer zijn opgezet maar die niemand van het park blijkbaar iets boeit zijn voor mij geen regels. Mij ging het erom dat ik van tevoren weet of ik een familievakantie gecombineerd met een visvakantie kon houden. Als de strenge regels van het nachtvissen gehandhaafd zouden worden zou ik de spullen thuislaten omdat ik overdag (tevens ook vaak de minder productieve uren) graag met mijn gezin activiteiten wil doen en dus niet volledig aan het vissen wijden.
Het gaat me ook niet direct om het nachtvissen alleen, want ook in de vroege ochtend even met de penhengel erop uit is bij een vistijd vanaf 9:00 uur ook verboden.
Er zouden dan voor mij weinig opties overblijven om te vissen en met die wetenschap scheelt dat een hoop plaats in de auto, een hoop aas die je niet zal gebruiken etc.

DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
Sander Bierglas  
#8 Gepost : vrijdag 1 mei 2015 11:23:16(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Patrick,

Bedankt voor de info. Hier kan ik iets mee. Normaal doen is mijn specialiteit Breede lach

MVG Sander.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 1 mei 2015 11:26:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
HarryO  
#9 Gepost : vrijdag 1 mei 2015 20:44:58(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Patrick
De meeste mensen die op een park werken zijn inleenkrachten dus die zullen
inderdaad niets van regels weten.

Sander
Als er regels zijn en geen handhaving zijn er eigenlijk geen regels.
Je loopt alleen nu wel de kans dat, door dit bericht, er ineens heel veel nachtvissers zullen zijn
met het gevolg dat ze wel gaan handhaven.
Ik ben het met jullie eens, dat als je normaal doet, de rust in acht neemt, en je beetmelders zelf uit en allen op je sounder box zet, dien dan ook weer zacht staat, je weinig last zult hebben van regelhandhaving.
Helaas zijn er altijd groepjes die eer een feestje van gaan maken en dan is het fijn als er "regels" zijn.
Alleen je zult het maar treffen als dat je denkt daar te kunnen nacht vissen, of s'morgens vroeg, en een paar dagen er voor is er zo'n groepje weggestuurd, dan gaan ze wel handhaven.


geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
#Stefan15  
#10 Gepost : zaterdag 2 mei 2015 09:29:28(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
https://www.youtube.com/watch?v=5yZ5vTsQo_U

misschien heb je hier wat aan?
Sander Bierglas  
#11 Gepost : dinsdag 5 mei 2015 20:42:34(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Bedankt deze had ik nog niet gezien, wel het eerdere filmpje van hem.

Verder nog nuttige info ontvangen van iemand die zojuist terug is van Heijderbos via PB. Van mij mag deze op slot.
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.