logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
leen  
#1 Gepost : dinsdag 15 juli 2014 17:57:00(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Wij gaan over een tijdje naar de camping Sunêlia Village de la Guyonnière dat vlakbij het Lac du Jaunay ligt.
Ik heb er wel wat over gelezen veel kreeften ; kleine vis-karper-, maar dat ze "klein"zijn maakt ons niets uit ; bomen in het water op 50 a 60 meter). De info is weer van een tijdje terug, dus ik dacht ik vraag het hier eens of er nog wat meer-actuelere- informatie is.

Vergunning is geen probleem, want die kan ik voor die omgeving online bestellen.

Dus als er iemand wat heeft(tips, trics, whatever), dan lees ik het graag!

Alvast bedankt!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 juli 2014 17:57:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Jeroen Luppe  
#2 Gepost : donderdag 27 november 2014 21:03:54(UTC)
Jeroen Luppe


25 ponder

Lid sinds: 12-6-2010(UTC)
Berichten: 437

Waarschijnlijk ben je alweer terug Knipoog
Nog gevist?

Heb afgelopen zomer op een camping gestaan vlak bij het meer. Niet gevist, behalve op het putje op de camping.
Paar keer rond gelopen en wat franse vissers zien vissen. Wel een mooi water, maar volgens de plaatselijke vissers heel veel dwergmeerval. Vissen met tijgers en geen vismeel bollen voeren is een must. Ik zag hele zwermen dwergmeervallen zwemmen, dus dat kan inderdaad een probleem zijn als ze je stek vinden en terroriseren.

Er zal best wel wat moois zwemmen er was immers een 40+er gevangen die keer dat ik rond liep.
The Baits
leen  
#3 Gepost : donderdag 27 november 2014 21:52:57(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Eerst geschreven door: Jeroen Luppe Ga naar gequote bericht
Waarschijnlijk ben je alweer terug Knipoog
Nog gevist?

Heb afgelopen zomer op een camping gestaan vlak bij het meer. Niet gevist, behalve op het putje op de camping.
Paar keer rond gelopen en wat franse vissers zien vissen. Wel een mooi water, maar volgens de plaatselijke vissers heel veel dwergmeerval. Vissen met tijgers en geen vismeel bollen voeren is een must. Ik zag hele zwermen dwergmeervallen zwemmen, dus dat kan inderdaad een probleem zijn als ze je stek vinden en terroriseren.

Er zal best wel wat moois zwemmen er was immers een 40+er gevangen die keer dat ik rond liep.


Ben alweer een tijdje terug. Ben twee keer aan het meer wezen vissen. 1 gevangen (foto) en 1 losser helaas. En ja het barst van de dwergen daar.. (foto's):-(.
Het putje leverde idd genoeg vis op. Mijn zoon ving zich werkelijk scheel daar (maar ja.. als iedereen met de standaard boilies vist en je doet wat anders.. ;-).
Een dag erbij dat tie boven de rond de 30 zat vlgs mij. Heel leuk met 18/00 en een spinghengel! Zeker op een dag dat het continue regent.. geen hond te bekennen.
Had nog getwijfeld of we een visparaplu meest moesten nemen.. het was bij vertrek snikkeltje heet.. toch maar gedaan.
leen heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
20140723_114229 [1024x768].jpg
20140723_131819 [1024x768].jpg
20140720_133140 [1024x768].jpg
20140720_133238 [1024x768].jpg
20140723_111140 [1024x768].jpg
Jeroen Luppe  
#4 Gepost : zondag 11 januari 2015 23:15:39(UTC)
Jeroen Luppe


25 ponder

Lid sinds: 12-6-2010(UTC)
Berichten: 437

Haha heb op dezelfde camping gestaan.
The Baits
Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 13 januari 2015 23:41:40(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ziet er goed uit! Nog meer leuke plaatjes Leen?
l-o-r-e-n-z-o  
#6 Gepost : maandag 2 februari 2015 11:49:45(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hallo
Ik vertrek op het laatste weekend van juni naar camping pin parasol dzat ligt aan het meer van Jaunay het is wel een gezinsvakantie daarmee bedoel ik dat ik maximum 4 nachten zal vissen natuurlijk wel goed voeren de eerste dagen .
Kan iemand me vertellen welke kant van de brug het beste gedeelte is om te bevissen de camping ligt aan de brug is het beste stuk van barrage tot brug of de andere kant.
Ik vis nu al heel veel jaren in france maar heb nog nooit last gehad van dwergmeerval kan je ze te slim afzijn met snoeiharde 30 mm boilies of verorberen ze dat ook.
Verder ga ik er naartoe met zodiac zal ik wel nodig hebben heb ik gelezen ivm boomstronken, normaal 50 kg 30 mm boilies particals zal ik maar thuis laten als er zoveel klein vis rond zwemt.
Als er nog iemand tips heeft ik hoor het graag.
MVG Lorenzo
wietse97  
#7 Gepost : maandag 8 juni 2015 19:21:36(UTC)
wietse97


25 ponder

Lid sinds: 20-3-2013(UTC)
Berichten: 430

Goedenavond,

Aankomende zomer gaan wij een weekje vissen op dit mooie water. zijn er inmiddels nog nieuwe/actuele tips?
Ook de resultaten van jullie ben ik benieuwd naar Knipoog

Nog wat aan het bestand/kreeften en/of dwergmeervalpopulatie veranderd?

ben erg benieuwd, alvast hartelijk bedankt


Wietse van der scheeLike
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
l-o-r-e-n-z-o  
#8 Gepost : zondag 14 juni 2015 20:22:13(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Wietse
Ik vertrek over 2 weken naar daar wel camping Pin parasol dan kan ik je er vast meer over vertellen wat wil je exact weten nachtzones laat ik bewust links liggen ik zal er niet no stop vissen het is een gezinsvakantie dat houd in paar dagen voeren en een paar dagen vissen .
MVg Lorenzo
wietse97  
#9 Gepost : maandag 22 juni 2015 20:01:36(UTC)
wietse97


25 ponder

Lid sinds: 20-3-2013(UTC)
Berichten: 430

Ha Lorenzo!

Leuk! geniet ervan Like

uhm. de hoeveelheid kreeft/dwergmeerval wat er nog rondzwemt. Ook zou ik graag willen weten of het er nog druk is qua vissers, of dat het al een verloren water is geworden. De vangsten die je (waarschijnlijk Knipoog ) ga maken; is dit op bolies of is uitwijkend aas zoals tijgernoot, aardappel of pop up wel de werkende schakel

veel last gehad van lijnbreuk/vastzwemmers door de boomstronken? (gebruik je hier drijvers voor) of valt dit reuze mee?

Verder ben ik wel benieuwd naar de vangsten die je gedaan hebt Blij

Alvast hartelijk bedankt!!

Wietse van der Schee
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
l-o-r-e-n-z-o  
#10 Gepost : woensdag 8 juli 2015 18:07:25(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Wietse dwergmeerval hoe kom je erbij Geschokt ze komen er met vele duizenden voor dat is een foto van vorigeweek bij de brug .
Verder had ik er geen last van ook niet van kreeften maar ik had enkel met birdfood boilies van 28 mm gevoerd snoeihard trouwen en gevist met 28 mm snowman maar voor het gemiddelde gewicht van de karpers omhoog te krikken mocht het niet baten.
In de 5 avonden dat ik gevist heb had ik 26 vissen ik viste van 19 u tem 22u30 ,maar voor 20u30 kreeg ik gewoon geen vis gevangen het gewicht zal ergens allemaal tussen de 8 en 12 kilo geleggen hebben allemaal langgerekte schubs.(ik heb er wel geen gewogen vondt dat nogal nutteloos)
Hoe later in de avond hoe meer runs ik had ,enkel het probleem was vopor mij dat de grote poort van de camping om 23 u sloot en ik men wagen met aanhangwagen met de rubberboot vanboven opgebonden ging moeten achterlaten op de onbewaakte parking van de camping en dat zag ik niet zitten zodus altijd om 22u30 gestopt met vissen als ik tot 12 u had kunnen vissen had ik er vast het dubbele gevangen daar ben ik zeker van.
Verder zat ik niet op de nachtviszone maar aan het deel links van de brug en aan de overkant gezetten van de gehandicapen zone daar moet je wel alles overvaren maar je zit er wel op je gemak in de 9 dagen dat ik er was moet ik ongeveer een 60 kilo boilies hebben voorgevoerd.
Ga je er op vakantie of puur om te vissen.
MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker woensdag 8 juli 2015 18:35:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

l-o-r-e-n-z-o heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
11733515_10206046929965741_132388453_n.jpg
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.