logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
mike  
#1 Gepost : zondag 11 oktober 2015 17:01:09(UTC)
mike


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 4
Man
Nederland

Hallo vriendelijke karpervrienden,

Sinds begin dit jaar ben ik begonnen met het bevissen van de maas in noord-limburg, en nu loop ik tegen het probleem meerval aan.
Al verschillende stekken geprobeerd, en op 1 stek na overal al meerval voor mijn neus gehad.
Ik heb al geprobeerd zo min mogelijk (of helemaal niet) met vismeel en pellets te voeren, maar toch trek ik ze op de een of andere manier aan.Niet eens
Nu zit ik dus met een paar vragen;

Aast de karper nog op het moment dat er zo'n gigantische slijmpaling in de buurt ligt?
Is zo'n apparaat op de een of andere manier nog weg te jagen?
Hoe gaan jullie om met een dergelijke situatie?
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : dinsdag 13 oktober 2015 19:05:16(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Mike
Tegen meerval is er weinig te beginnen op de Marne heb ik er ook soms veel problemen mee, pindas helpen dan meestal wel maar die beesten vreten eigenlijk alles als ze honger hebben.
Vroeger werdt verteld dat de nash whiskey boilies meerval proof waren maar dat heb ik nooit getest die dingen waren trouwens veel te duur ik weet niet of je die boilies of mix nog kan kopen.
Of proberen met een andere Whiskey boilie van een ander merk,of eens proberen hier in te soaken http://www.anglingdirect...gic-mix-attractor-whisky
Is allemaal het proberen waard baat het niet dan schaadt het niet .
MVG Lorenzo
remon v wanrooij  
#3 Gepost : woensdag 14 oktober 2015 12:15:16(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Op de meeste rivieren aast de karper niet wanneer de meerval aan het jagen is. Aast de meerval overdag? Dan vang je in de avond nacht karper, en omgekeerd ook natuurlijk.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
bertkamp  
#4 Gepost : woensdag 14 oktober 2015 13:30:19(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Eerst geschreven door: mike Ga naar gequote bericht

Hoe gaan jullie om met een dergelijke situatie?

Als de meerval jaagt vis ik op meerval, anders op karper Knipoog
Het leuke is, je hoeft er niets speciaals voor te doen, alleen zorgen dat je onderlijn ook geschikt is voor meerval.
mike  
#5 Gepost : woensdag 14 oktober 2015 19:23:10(UTC)
mike


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 4
Man
Nederland

Lorenzo, het is niet het probleem dat ik meerval vang, maar meer dat ik het idee heb dat de karper amper tot azen toekomt.
Ik heb het idee dat er op het moment gigantisch veel meerval zwemt hier in de buurt.
Zelfs als ik een instant nachtje pak heb ik ze geregeld windes en ratten zien pakken.

Remon, het valt me inderdaad wel op dat zo gauw het donker word de windes en brasem ook gelijk minder activiteit vertonen.
Als het weer licht word komt alles weer tot leven, en zie je ze weer volop draaien.

Bert,dat heb ik mijn laatste nachtje ook maar geprobeerd, 1 hengel op vier 20mm pellets en 1 hengel op doodaas.
Op wat piepjes na geen succes gehad, terwijl ik er toch een paar op een winde heb zien klappen.
bertkamp  
#6 Gepost : woensdag 14 oktober 2015 20:23:43(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Je snapt het niet.
Je moet gewoon blijven vissen zoals je altijd doet alleen met onderlijn materiaal dat ook tegen meerval bestand is.

Ik heb het idee dat jij het verkeerde idee hebt, als het echt aan de meerval ligt had je er al lang beet van gehad.
Vangen is nog weer wat anders.
Erwin  
#7 Gepost : woensdag 21 oktober 2015 09:59:31(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Toch wel leuk, af en toe een meerval tussendoor Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.