logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : dinsdag 12 januari 2016 14:31:34(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
hallo iedereen,

afgelopen zaterdag stond een dagje doodazen in de jachthaven van Deventer gepland, ook ging er een winkle picker mee voor het geval de snoeken niet wilde bijten. toen ik aankwam stonden er een paar mannen een zwarte bak leeg te gooien in het water. ik vroeg me af wat ze aan het doen waren en ze bleken van de KSN te zijn en spiegeltjes aan het uitzetten waren. na even geintereseerd te hebben gekeken ging ik een eindje verderop mijn hengels uitgooien. de visdag zelf is in één woord samen te vatten: niks..... maar wat ik wel opmerkte was dat er een heleboel karpertjes 'sprongen' of meer zichzelf half uit het water lieten komen en daarna weer voor een kwartier te verdwijnen. dit gebeurde maar in één zone van het water, de plek waar ik zat! er waren groepjes en enkelingen. ik had totaal niet het idee dat ze eten zochten, het leek meer op te weinig zuurstof (wat niet zou kunnen lijkt mij) ook toonden ze geen interesse in een voerstekje van mais en kleine pellets. denken jullie dat deze vissen nog steeds in de haven zitten, en zo ja, zijn ze al vangbaar? ze hadden het over 200 kilo schubs en 200 kilo spiegels die ze hadden uitgezet, dus mij lijkt het wel mogelijk... ook is het water vrij groot te noemen (als je wil weten hoe het water eruitziet, zoek maar op op google maps) en is dus de kans groot dat ze enorm verspreid zitten, denken jullie dit ook?

alvast bedankt!
Gijs de Haan
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
thimon  
#2 Gepost : dinsdag 12 januari 2016 17:06:03(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Gijs,

Ik ken de jachthaven van Deventer erg goed. Ik heb er regelmatig gevist.

De spiegel en schubkarpers die zijn uitgezet hebben natuurlijk van het vervoer en het bij elkaar in een bak zitten behoorlijk stress gekregen. Dat ze gaan springen of draaien in de oppervlakte is een natuurlijke reactie. Dit heeft er mee te maken dat ze nog moeten wennen aan hun omgeving en moeten acclimatiseren zoals dat met een duur woord heet.

Die vissen zullen pas over een paar dagen normaal gedrag gaan vertonen. Ze zullen de eerst komende tijd waarschijnlijk ook daarom niet vangbaar zijn. En dat is maar goed ook. Die visjes hebben voorlopig hun ruimte en rust wel even nodig.

Like
Doorzetten wordt beloond!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.