logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpandroll  
#1 Gepost : vrijdag 8 januari 2016 09:41:12(UTC)
carpandroll


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-1-2015(UTC)
Berichten: 2

Een paar dagen geleden eens een kijkje gaan nemen in Aldeneik.Ik had vorig jaar een artikel over de Meynekomplas gelezen in een visblad waarin men het karper bestand op deze plas aanprees.Alles leek mooi en wel tot ik spontaan een gesprek begon met een buurtbewoner."toch maar eens navragen op de gemeente Maaseik "luide het " ze hebben hier vorig jaar veel vissers gepakt".Ik heb op deze plas in het verleden al eens problemen gehad met natuur en bos.Dus dan toch maar eens gaan navragen op de sportdienst van de gemeente Maaseik.Hier kreeg ik een politieregelement onder mijn neus geduwd.Op 29 Juni 2015 heeft de gemeenteraad van Maaseik een nieuw politieregelement goedgekeurd. Volgens de mensen van de sportdienst is dit politieregelement er gekomen omdat er veel klachten van buurtbewoners waren.Duitsers (van oost Europese afkomst) en karpvisser hebben het hier bont gemaakt,uitwerpselen en afval aan de waterkant,lawaai,kamperen en zelfs stropen van vis.Vissers die het nodig vonden om met een remork vol materiaal tot aan de waterkant te rijden. Dagenlang kamperen ect...
Wat staat er zo al in dit politieregelement : Nachtvissen verboden ;kamperen,tentjes en vuurtjes verboden ;Toegangsverbod van 23h tot 05h;voerbootjes,leefnet verboden enz...
Van de sportdienst kreeg ik nog mee dat er in 2015 veel controle van de politie is geweest en door de massale overtredingen de controle in 2016 van politie en natuur en bos nog wordt opgevoerd.
Ik zou zeggen bedank aan alle personen die het hier bont hebben gemaakt, Wij sportvissers die zich wel aan de regels houden zijn hier weer eens de dupe van.
Ik wou deze info met jullie delen om ervoor te zorgen dat er zich niemand tegen de lamp loopt.Wat mij betreft ik ga op zoek naar een andere stek .
Bedank voor het lezen van deze topic,hoop dat jullie er iets aan hebben.
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd !!! Dirk.
Sponsor
Snowy  
#2 Gepost : zondag 10 januari 2016 12:29:50(UTC)
Snowy


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 4-2-2015(UTC)
Berichten: 5

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Tentjes mogen wel, zonder grondzeil ....
Auto parkeren op de voorziene plaatsen
Mark Hoedemakers  
#3 Gepost : dinsdag 19 januari 2016 11:19:42(UTC)
Mark Hoedemakers


10 ponder

Lid sinds: 16-1-2011(UTC)
Berichten: 96

Yes. Hoe denk je dat de mensen zich voelen die indertijd de lans hebben gebroken op de Meynekomplas 's nachts toegankelijk te maken voor vissers?

Maar 2 oplossingen tegen zoveel dommekloten die de boel verzieken voor de serieuze vissers: medebeheer van openbaar water door erkende federaties, of privatisering. Jammer maar helaas.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.