logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
HarryO  
#1 Gepost : zondag 22 mei 2016 13:16:30(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Deze week een paar nachtjes gedaan op mijn favoriet water dat toch al gauw goed is voor een visje of tien per sessie.
Deze keer echter was het bijna nihil.
zat Donderdag middag om ca, 15,00 uur compleet opgesteld aan het water (Had toen al mijn eerste pech verwerkt, bootje meegenomen maar geen accu's.Niet eens ) en wachtte vol verwachting op de eerste aanbeet.
Die kwam pas om ca. 21.30 met een spiegel van 9 pond en binnen het uur nog een run die een schub opleverde van 23 pond. Bij deze vangsten mijn tweede pech. telefoon leeg en,naar ik dacht, backup thuis laten liggen.
Dacht toen nog dat gaat de goede kant op en spurte snel naar de auto om de tel. op te laden.
Later,toen ik mijn foon weer ophaalde lag de backup toch in de auto nb bijna naast de foon.Verdrietig
Na bijgevoert te hebben wachten op de volgende aanbeet.
Die is helaas niet meer gekomen ook de volgende dag en nacht niet.
Ik had al opgemerkt dat het volle maan was en kon mij heugen dat er hier op carpfeeling een stukje stond over vissen bij volle maan.
De schrijver stelde dat de vangsten bij volle maan beduidend lager zouden zijn vanwege de lichtginval en dat de karper dan meer kon zien.
Gezien mijn sobere resultaat (voor dit water althans)vraag ik mij af of dat waar zou kunnen zijn en zou graag willen weten of er meer vissers zijn die deze ervaring hebben.

Bewerkt door de gebruiker zondag 22 mei 2016 13:24:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Sponsor
bertkamp  
#2 Gepost : zondag 22 mei 2016 15:31:08(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Ik vang me altijd helemaal klem met volle maan.....
l-o-r-e-n-z-o  
#3 Gepost : zondag 22 mei 2016 17:36:20(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
Ik heb altyd gehoord dat mensen vergeetachtig worden bij volle maan .Huhh...
En overdag ving je ook niet goed daar kan je toch de volle maan de schuld niet van geven .
Er zijn ook mensen die beweren dat je bij dichte mist ook niet goed vangt daar heb ik nog nooit iets van gemerkt ,en van die maan ik heb daar nog nooit opgelet als dat invloed op de vangsten heeft het is me alleszins nog nooit opgevallen .
Mvg Lorenzo
HarryO  
#4 Gepost : zondag 22 mei 2016 17:56:49(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Tja je vangt slecht en dan zoek je een oorzaak, en natuurlijk liever niet bij jezelf. Al zou dat wel beter zijn natuurlijk.
Maar dat verhaal staat hier op carpfeeling en zoals gezegd ooit al eens gelezen en kwam spontaan weer bij mij boven, niet vergeten dus. Blij
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
edwin  
#5 Gepost : dinsdag 24 mei 2016 19:09:01(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Persoonlijk met de maan nog geen verband kunnen leggen. Wel met de luchtdruk zal daar eens naslag naar doen.
HarryO  
#6 Gepost : dinsdag 24 mei 2016 20:02:21(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Zou er zelf ook niet aan gedacht hebben, zou zelf denken dat ze dan juist beter zouden bijten.
Immers tegen schemeren en bij het gloren van de ochtend bijten ze goed, dus volle maan zou dit effect verlengen. Maar het stukje dat hier op carpfeeling staat is mij bij gebleven, vandaar dat ik de vraag stelde of er mensen waren die deze ervaring ook hadden gehad. Zie hier het stukje waar het om gaat.

http://www.carpfeeling.c...ptalk/columns/volle-maan

De schrijver laat al doorschemeren dat hij er zelf ook niet echt in gelooft en laat dat merken door er allerlei mythes bij te vertellen.
Als ik de tweede nacht ook nog iets gevangen had had ik er mogelijk niet eens aan gedacht.
Juist omdat dit water eigenlijk garant staat voor een veelvoud vangst ging ik aan het denken wat er mis ging en stond snachts even buiten, zag de maan en dacht spontaan aan dat artikel.
(De schuld bij jezelf zoeken is moeilijker dan de schuld schuiven op iets of iemand anders)
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.