logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : vrijdag 3 juni 2016 17:01:04(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
hallo iedereen,

de molens die ik nu heb bevallen mij totaal niet, het waren dan ook dingen van 20 euro per stuk dus dat was ook wel te verwachten Schamen ... dus nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe molens, en ben ik uitgekomen op de 4000 serie van de 'mitchell avocet gold' maar dan niet in de baitrunner versie. ik heb deze molen ook op mijn spinhengel en de slip is in één draai van vrijloop naar vechtstand gezet, wat natuurlijk handiger is dan bij bijv. veel shimano's waarbij je bij 1000 keer draaien nauwelijks verschil merkt Blij maar nu moet er natuurlijk lijn op, en nu zit ik te twijfelen tussen de korda subline 10lb, of een veel goedkopere variant van spro. heeft iemand hier ervaring met de subline? ik ga de lijn gebruiken voor het vissen op afstanden van hooguit 40 meter, dus echt perfet hoeft 'ie nou ook weer niet te zijn.

alvast bedankt!
Gijs

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 3 juni 2016 17:02:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : vrijdag 3 juni 2016 20:01:52(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
hoi Gijs
Ik heb al veel nylon gebruikt in de laatste 30 jaar en kom altyd op dezelfde terug de berkley trilene goedkoop schuurvast .
Mvg Lorenzo
Jeroen84  
#3 Gepost : maandag 6 juni 2016 07:43:43(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Hoi Gijs,

Ik gebruik op het moment zelf ook de Subline en ben er zeer tevreden over.
Lijn zinkt mooi af en kinkt niet, knoop sterkte is opzich ook prima.

Gr, Jeroen
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Jorden  
#4 Gepost : maandag 6 juni 2016 22:26:28(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Blijf zo ver mogelijk uit de buurt van Korda SubLine. Tot nu toe de slechte nylon die ik ben tegengekomen. All-round viel alles tegen. (krullen, niet schuurbestendig, véél rek).


Een goedkope nylon die ik kan aanraden is de Strategy Edge ST. Super nylon! Kost 13 euro voor 300m fzo

Momenteel ben ik PROLOGIC MIMICRY WATER GHOST XP aan het testen. Op zich ook tevreden over! Maar heb deze nog maar 10 sessies gebruikt dus weet niet hoe deze draad gaat zijn na een volledig seizoen. (met de Strategy draad al 4 jaar aan het vissen en nog steeds geen problemen).
Me...myself...and my rods!
edwin  
#5 Gepost : dinsdag 7 juni 2016 14:24:49(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Gebruik zelf de P-line voor een klos van 1000 meter ben je iets van 30 euro kwijt dacht ik. Super sterk en zinkt erg goed af. Geen ervaring met de SubLine
bertkamp  
#6 Gepost : dinsdag 7 juni 2016 14:36:54(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Laat morgen ook 6 spoelen vol zetten met p-line, 30 en 36 honderdste, als je het online koopt 1000m al vanaf €21.
In de winkel max €27, weet nog niet wat mijn prijs gaat worden.
Vis er nu 2 jaar mee en nog geen lijnbreuk gehad, kinken valt ook heel erg mee.
karper-groentje  
#7 Gepost : vrijdag 10 juni 2016 16:36:29(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
thanks voor de antwoorden! ik zit nog steeds enorm te twijfelen, ik heb veel goede verhalen gehoord over gamakatsu super G-line, maar deze zinkt nauwelijks. voor de rest heb ik me ook goed ingelezen over fluorocarbon. maar hier heb ik nog een vraag over, aangezien ik graag in het kantje vis, vis ik vaak met slappe lijnen. nou is fluorocarbon natuurlijk best wel stijf. als dit slap ligt, gaat dit dan ook meteen krullen? of strekt het zichzelf wel een beetje over de bodem?
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
bertkamp  
#8 Gepost : vrijdag 10 juni 2016 17:35:56(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
P-line krult niet en zinkt goed af.
Als je te maken hebt met wier neem dan de mist green.
edwin  
#9 Gepost : vrijdag 10 juni 2016 19:12:17(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
P-Line is wel geen volledige fluorcarbon lijn, maar een nylon met een fluor coating. Heeft dus een beetje het goede van beide. En als bijkomstig voordeel is het ook veeeeel schappelijker voor je portemonnee. X-line is wel volledig fluor, maar best prijzig. Grootste nadeel van een volledige fluorcarbon lijn is dat er niet mee te gooien is. Zoals gezegd P-line is een goede mix. Gooit best aardig als je eens wat verder wilt gooien.

Voor de rest beaam ik de antwoorden van bertkamp.

IJzersterke lijn die me nog nooit in de steek heeft gelaten.
karper-groentje  
#10 Gepost : dinsdag 28 juni 2016 15:24:12(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
mag ik vragen welke berkley trilene jij gebruikt lorenzo? want ik vind een heleboel varianten zo op het internet...
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sam van Schaik  
#11 Gepost : dinsdag 28 juni 2016 17:14:15(UTC)
Sam van Schaik


5 ponder

Lid sinds: 8-6-2015(UTC)
Berichten: 21

Ik ben in het bezit van Subline en van X-line. Vind de subline een goede lijn die mij nog niet in de steek heeft gelaten. Heb tegen meerdere scherpen obstakels geschuurd en hij hield het altijd. Verder werpt hij prima en krult niet heel erg. De X-line heeft me zeker vissen opgeleverd maar vind het een groot nadeel dat hij zo stijf is!
Tight Lines
l-o-r-e-n-z-o  
#12 Gepost : dinsdag 28 juni 2016 21:25:11(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Gijs
Ik neem altijd deze in verschillende kleuren verkrijgbaar Trilene Big Game Green
MVG Lorenzo
Frank Avezaat  
#13 Gepost : donderdag 30 juni 2016 10:41:24(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Heb je ondertussen al een keuze gemaakt Gijs?
Ik heb zonder problemen met de Subline gevist. Heb ook goede ervaring met de touchdown, maar ik weet niet wat je precies wilt in je visserij.
karper-groentje  
#14 Gepost : donderdag 30 juni 2016 12:45:30(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
nog niet frank, maar ga het vanmiddag bestellen... de subline spreekt mij aan aangezien ik op korte afstanden vis en vaak met (semi)slappe lijnen vis, dus wil ik dat de lijn goed zinkt. maar daarentegen heb ik laatst een mooie schub verspeeld doordat deze zich vastzwom nog voordat ik de hengel had opgepakt, dus daarom zoek ik nu toch ook wel wat mider rek, wat de subline dan weer enorm veel heeft, ik zoek het internet nog even goed af naar ervaringen denk ik.
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Frank Avezaat  
#15 Gepost : donderdag 30 juni 2016 14:30:30(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
ALs je graag met slappe lijnen vist en weinig rek dan zou ik de X-line ook zeker aanbevelen.
Dit ligt al jaren op mijn spoelen. IJzersterk en zeer, maar dan ook zeer tevreden over.
De rek in deze lijn is minder dan bij nylon, hij zinkt goed en als je op korte afstanden vist dan heb je ook geen last van de mindere werpeigenschappen.

Hij is iets duurder, maar daar zal je echt geen spijt van krijgen. Ik heb zelf de 0.33
swinne  
#16 Gepost : zaterdag 9 juli 2016 17:53:49(UTC)
swinne


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2014(UTC)
Berichten: 91
Man
België

Bedankjes: 3 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
hallo ,
bekijk zeker pb control een keertje !
heb al zoveel geprobeert van verschillende hoofdlijnen en voor mij is pb control 35/00 veruit de beste draad die ik gehad heb ..
zinkt snel af , niet overdreven veel rek , schuurvast .. en dat voor 25€ vor 1250 meter ..
vis meestal op kanalen en grote meren met veel begroeing van wier en obstakels ..

onlangs op mijn reserve spoelen ashima gangster strong 35/00 maar 3 sessies later naar de winkel gegaan en me terug een rol pb control gaan halen !
vrij stugge draad , weinig rek , en zinkt traag af ..

korda subline niet zoveel goeds over te zeggen , heel veel rek , niet zo schuurvast al er me toen verteld was , afzinken was wel dik oke ..

achja draad is meer een persoonlijke kwestie , iedereen zegt bijna iets anders ..

hoop dat ik je iets of wat kunnen helpe hem om een keuze te kunnen maken
remon v wanrooij  
#17 Gepost : zondag 10 juli 2016 17:24:47(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Eerst geschreven door: Frank Avezaat Ga naar gequote bericht
ALs je graag met slappe lijnen vist en weinig rek dan zou ik de X-line ook zeker aanbevelen.
Dit ligt al jaren op mijn spoelen. IJzersterk en zeer, maar dan ook zeer tevreden over.
De rek in deze lijn is minder dan bij nylon, hij zinkt goed en als je op korte afstanden vist dan heb je ook geen last van de mindere werpeigenschappen.

Hij is iets duurder, maar daar zal je echt geen spijt van krijgen. Ik heb zelf de 0.33




Als je met een slappe lijn vist maakt het niet uit hoeveel rek erop zit. Je moet immers eerst de lijn strak trekken voordat de rek erop komt, tegen die tijd heb je al lang een registratie gehad.

En voor de gene die zeggen dat p-line niet krult liegen dat ze barsten. Ik heb jaren met p-line gevist, ben ook zeker tevreden maar hij gaat na een zware dril echt krullen. En ja de lijn is correct opgespoeld en nee ik vis niet met slechte molens.

Ik gebruik nu de gamakatsu g-line ice blue. Dit is de aller beste lijn die ik ooit ben tegen gekomen. Voor het eerst heb ik nog NOOIT een stuk van de lijn moeten verwijderen i.v.m. krullen oid. Ik spreek wel over de 50/00.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
karper-groentje  
#18 Gepost : zondag 10 juli 2016 17:59:32(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
thanks voor alle antwoorden! mijn keuze is uit eindelijk gevallen op de berkley trilene, aangezien ik hier veel goede verhalen over heb gelezen, en de subline of heel goed, of heel slecht over werd geschreven, de lijn is intussen opgespoeld, in een bak met water en goed gecheckt op het krullen van de lijn, ging hartstikke goed! nogmaals bedankt voor de hulp.
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Frank Avezaat  
#19 Gepost : maandag 11 juli 2016 08:36:09(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Top, succes en laat je bevindingen maar horen over een tijdje Knipoog

remon v wanrooij schreef:

Als je met een slappe lijn vist maakt het niet uit hoeveel rek erop zit. Je moet immers eerst de lijn strak trekken voordat de rek erop komt, tegen die tijd heb je al lang een registratie gehad.


Ik doelde ook totaal niet op de combinatie van een slappe lijn en weinig rek. Waren twee losstaande eigenschappen Knipoog
karper-groentje  
#20 Gepost : maandag 11 juli 2016 09:08:13(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
dankje, ik zal een soort review plaatsen als ik er een paar keer mee gevist heb!
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.