logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jordi-carp  
#1 Gepost : zondag 2 januari 2011 20:30:25(UTC)
Jordi-carp


5 ponder

Lid sinds: 5-3-2010(UTC)
Berichten: 18

ik ben op zoek naar een mooi viswater in vlaams brabant

met en mooi karperbestand liefst met enkele topvissen van boven de 20 kg

kan iemand mij helpen


ben maar 13 en karpervissen is mijn leven
Sponsor
sven vq  
#2 Gepost : zondag 2 januari 2011 20:37:11(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ik denk niet dat je snel aan informatie kan geraken op deze manierKnipoog waters waar zulke grote vissen zitten, worden vaak stilgehouden. met google earth kan je alvast in je buurt al wat wateren zoeken en dan komt het plezantste van allemaal: Alles zelf uitzoekenKnipoog Een bezoekje in de lokale hengelsportwinkel kan ook al wat meer informatie vrijgeven.

Een gesprek met lokale vissers kan ook informatie vrijgeven, maar gezien je jonge leeftijd verwacht ik dat er toch velen hun mond zullen houden. Ikzelf ken geen wateren in Vlaams-Brabant, dus kan je niet verder helpenKnipoog

Grtz
kenny  
#3 Gepost : zondag 2 januari 2011 20:51:10(UTC)
kenny


10 ponder

Lid sinds: 1-12-2010(UTC)
Berichten: 78

Jordy,

ik ben afkomstig van west-vlaanderen en weet toch enkele waters in jouw provincie waar dikke vissen zwemmen.
Maar ik vermoed dat je dezelfde gast bent als vanop karperwereld.nl.
Daar vertel je dat je nog nooit een vis van 10kg+ hebt gevangen. Ik zou je de drang naar 20kg vissen afraden. Bouw alles gestaag op zodat je leert omgaan met grotere vissen. Ik heb het al meermaals gezien, kleine gasten zoals vangen op zulke water dan wel eens die dikke vis. Maar ze zijn niet bekwaam om een dikke vis goed en veilig terug te zetten.
Hierdoor is het beter om stap voor stap een leerproces te doorlopen en geen stap over te slaan.





tom de maat  
#4 Gepost : zondag 2 januari 2011 20:53:13(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
13 jaar en dan 20kg op tillen zo zo dikke spierballen zeker?Think Knipoog
peter servais  
#5 Gepost : maandag 3 januari 2011 16:04:13(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Hoeveel weeg je zelf als ik vragen mag? Je mag wel een grote gozer zijn als je op die vissen gaat vissen.
Ik zou de raad van de anderen opvolgen, je loopt vanzelf wel een keer tegen die 20kg vis aan.

Succes!
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Jorden  
#6 Gepost : maandag 3 januari 2011 16:33:18(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
had die ingesteldheid ook op jouw leeftijd, snel afleren zou ik zeggen! Knipoog heb sindsdien alleen maar op moeilijke wateren gevist, en de vangsten vielen natuurlijk serieus tegen. ben sinds vorig jaar met een nieuwe start begonnen en men visserij is er zwaar op vooruit gegaan! ik vang nu liever 10 vissen van 10kg dan 1 vis van 20kg. voor mij telt het gewicht ook niet meer.... de schoonheid, en schubbenpatroon, nog nooit gevangen vis,.... daar gaat het om bij mij. die 20kg vis komt wel, eerst ervaring op doen en dan zo'n stap durven nemen. mijn record staat na 4 jaar nog steeds op 13.5, dit jaar heb ik pas een doelstelling gezet om een vis te vangen van 15kg+, maar alles komt met de tijd Knipoog

en dan nu de wateren Tong =
zoals eerder gezecht zou ik eens gaan vragen bij je viswinkel ofzo... maar zoals ook al is gezegd ga je dit niet rap te weten komen. Op de meeste (oudere) wateren zit wel een vis rond de 20 kg (18-22), maar niemand gaat dit je zeggen of foto's laten zien. kies gewoon een water uit waar je jezelf goed bij voelt en die ene dikke vis komt wel Knipoog
Me...myself...and my rods!
robbin  
#7 Gepost : maandag 3 januari 2011 17:14:53(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

XX_JORDI_CLAESSENS_XX schreef:
ik ben op zoek naar een mooi viswater in vlaams brabant

met en mooi karperbestand liefst met enkele topvissen van boven de 20 kg

kan iemand mij helpen


ben maar 13 en karpervissen is mijn leven


tijd zat om die 20 kg vis te vangen toch?
Ga niet alleen voor de groten want dan hou je geen plezier meer over in het vangen van de "kleinere" vissen!
Life is a game, fishing is serious
chiele  
#8 Gepost : maandag 3 januari 2011 22:05:05(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

vind ik ook niet echt het moment om 40ponders te pakken, tenzij je al vist sinds je uit je pampers bent en alle andere wateren al hebt leeggevist Knipoog

waar juist in vlaams-brabant? want woon er ook maar wel erg zuidelijk
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Jordi-carp  
#9 Gepost : dinsdag 4 januari 2011 00:45:11(UTC)
Jordi-carp


5 ponder

Lid sinds: 5-3-2010(UTC)
Berichten: 18

chiele schreef:
vind ik ook niet echt het moment om 40ponders te pakken, tenzij je al vist sinds je uit je pampers bent en alle andere wateren al hebt leeggevist Knipoog

waar juist in vlaams-brabant? want woon er ook maar wel erg zuidelijk

in herent de kanten van leuven
chiele  
#10 Gepost : dinsdag 4 januari 2011 01:12:15(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

hmm nee daar in de buurt weet ik niet echt veel.

7bronnen, weet niet of je dat kent.
ligt wat ver van je maar is een mooi vijvertje met een bestand tot 18kg (misschien zelfs meer) + er zou een meerval van 30kg rondzwemmen
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.