logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
big-carp  
#1 Gepost : woensdag 14 december 2011 14:38:12(UTC)
big-carp


10 ponder

Lid sinds: 11-3-2011(UTC)
Berichten: 71

hey!
onlangs hebben ik en mijn kameraad de kans gekregen om op een privemeer te gaan vissen...
de put zelf is 30 jaar aud en de vis is er op natuurlijke wijze terecht gekomen.
wij zijn er al enkele nachten gaan doen maar tot nu toe nog niet veel karper opt land gekregen.
we hebben er wel al 1 gevangen van 11 kilo en 1 van 13kilo.
dus er zit karper. 2 zeelten hebben we ook gevangen van elk 2 kilo!
ritskes zit er ook genoeg en een antal pracht exemplaren van snoek.
nu is mijn vraag...
hoe kunnen we meer karper aan de kant halen ?
met meer natuurlijk voer of juist heel onbekende(voor hun) geuren en smaken?
er zijn in die 30 jaar nog maar 4 karpervissers geweest(ons meegeteld) en van de anderen hebben we foto gezien van 18 kilo karper maar dat was ook de eenige foto die ze ooit hebben kunnen nemen.

alvast bedankt!!!!

grtz!
Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:18:23(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Mhhh, heb zowaar ongeveer hetzelfde thuiswater.. alleen zijn bij mij de vissen niet van zo'n groot gewicht Knipoog

1 dikke tip: met maden vissen in combinatie met een maggot clip! zeker in de winter een goeie aanrader! Gebruik zoveel mogelijk natuurlijke kleuren voor je aas, en bv. boilies met natuurlijke ingrediënten, dus bv. krill of dergelijke ... meestal zijn karpers op zo'n meren schuw!

Waar uit limburg eigenlijk? België of Nederland?
Me...myself...and my rods!
big-carp  
#3 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:25:33(UTC)
big-carp


10 ponder

Lid sinds: 11-3-2011(UTC)
Berichten: 71

Jorden schreef:
Mhhh, heb zowaar ongeveer hetzelfde thuiswater.. alleen zijn bij mij de vissen niet van zo'n groot gewicht Knipoog

1 dikke tip: met maden vissen in combinatie met een maggot clip! zeker in de winter een goeie aanrader! Gebruik zoveel mogelijk natuurlijke kleuren voor je aas, en bv. boilies met natuurlijke ingrediënten, dus bv. krill of dergelijke ... meestal zijn karpers op zo'n meren schuw!

Waar uit limburg eigenlijk? België of Nederland?


sint truiden . de rest weet je wel Knipoog
big-carp  
#4 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:45:20(UTC)
big-carp


10 ponder

Lid sinds: 11-3-2011(UTC)
Berichten: 71

wat is een maggot clip eigelijk?

grtz
sander Janssen vd laak  
#5 Gepost : woensdag 14 december 2011 15:56:43(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

een maggot clip is een ring die je dicht kan 'clippen' waar je dus allemaal maden aan kan spiecen

http://www.alibaba.com/p...4312663/Maggot_clip.html

maar enige info is wel vereist over het water natuurlijk

1 hoe groot is het water (ongeveer)
2 diepte van het water
3 hebben jullie goed gepeild ? en mooie plekken gevonden ?
4 waarmee en hoeveel en hoevaak is jullie voercampagne geweest ?

als er lang niet gevist is zeg ik koop een baal (25kg) mais koop wat tijgernoten en hennep erbij begin daarmee te voeren en vissen
boilies moeten ze aan gewend raken als je een aantal vissen gevangen hebt met mais en tijgers dan kan je er boilies bij gaan voeren en nemen ze dat er makkelijker bij op

als er al wel gevist is met boilies kan je natuurlijk meteen met ballen aan de slag gaan maar ik zou toch meer waarde hechten aan mais en tijgers en evt aardappel etc

succes !

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 december 2011 16:04:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#6 Gepost : woensdag 14 december 2011 16:28:38(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik vis af en toe op maagdelijke karpers en dat die moeten wennen aan boilies is niet waar. Hoe weet ik dat ze maagdelijk zijn? Omdat het een kweekvijver is die leeggehaald wordt en weer gevuld. Als de receptoren het goed genoeg vinden, gaat de boel gewoon naar binnen.

Hoe kan een karper op natuurlijke wijze in een putje terecht zijn gekomen? Dat het 30 jaar oud is, wil niet zeggen dat er veel en zware karpers zwemmen. Ligt aan de hoeveelheid en soort voeding en ras.

Veel voeren met een eenvoudige boilie zou moeten werken. Vraag maar aan oude rotten in het vak wat er gebeurde met de vangsten toen de boilie werd geïntroduceerd.
Say hello to my little friend
Erwin Krijgsman  
#7 Gepost : woensdag 14 december 2011 16:56:21(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Deze oude rot heeft dat heel bewust meegemaakt. Zat in 78/79 behoorlijk dicht bij de plaats waar het vuur begonnen is Blij en de eerste tien jaar had ik wel eens het idee werkelijk alle karper van een water op de mat gehad te hebben. Later wordt je wijzer.... Overigens was veel voeren toen bijna onmogelijk. Even buiten de water grote vind ik 5 kilo in eerste instantie veel. Rolplanken, spuiten en dergelijke waren er niet, voor de ingredienten was je soms al een dag onderweg en wanneer een beetje teveel garnalenmeel gebruikt bleek dat je 2 kilo drijvende boilies had gedraaid (euhhh, ja, allemaal met het handje).

Wanneer het water niet te groot is... verspreid over het water zo hier en daar een handje. 2 Weken volhouden, om de dag.
Veel succes.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
sander Janssen vd laak  
#8 Gepost : woensdag 14 december 2011 17:27:49(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

ik heb op wateren gevist (toevallig ook een kweekvijver) waar ze in het begin echt niks van bloilies moesten hebben mais eromheen werd weggegeten en de bollen bleven gewoon liggen na verloop van tijd was dit wel anders toen kenden ze de klappen van de zweep en moesten niets mee van mais hebben en bollen waren ineens heel erg in trek

tijgernoten zijn imi meestal wel een goed aas Knipoog
ericesv  
#9 Gepost : woensdag 14 december 2011 17:55:09(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin heeft helemaal gelijk met zijn advies , ik zou echter wachten tot het voorjaar dan kan je waarnemen of en waar de karper zich ophoud om te gaan paaien.
nu gaan voeren heeft weinig zin het water is te koud.
wat je natuurlijk ook kunt doen is in het voorjaar met tijgernoten beginnen is niet zo duur en het wordt vanzelf over het hele water verspreid door de vis.
als karpervissen je passie is .
Erwin  
#10 Gepost : donderdag 15 december 2011 10:16:11(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Nou, genoeg info dacht ik. Ik zou ook zeker met mais en tijgers aan de slag gaan. Lekker goedkoop en je weet zeker dat ze erop storten. Hoe vaak kun je voeren? Ik zou op zo'n water toch zeker een aantal weker voeren voordat ik er ging vissen.
monstercarps  
#11 Gepost : donderdag 15 december 2011 11:06:34(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

en ookk als je niet met bollen gaat vissen zou ik er elke keer gewoon een beetje bij voeren zodat ze er langzamerhand gewend aan raken en als het zover is dat ze jou mais of wat dan ook niet meer pakken kennen ze in ieder geval; jou boilies al.
En wat de meesten al zeggen is datje op zulke water ( waar nog nauwelijks gevist is) meestal wel met mais succes hebt.
Keep it simple...
big-carp  
#12 Gepost : donderdag 15 december 2011 11:10:46(UTC)
big-carp


10 ponder

Lid sinds: 11-3-2011(UTC)
Berichten: 71

ja dank u maar ik heb schrik dat al die ritskes en andere witvis al die mais gaat opvreten want daar zitten er hopen van op.
daarvoor zou er nog meer snoek mogen zitten maar dan worden de babykarpertjes ook opgevreten denk k...Think

grtz
monstercarps  
#13 Gepost : donderdag 15 december 2011 11:14:00(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

ik heb gelezen (zelf nog geen ervaring mee maar misschien anderen wel) dat witvis tijgernoten moeilijker kunnen opeten omdat ze te hard voor ze zijn. ik ga dit zelf begin volgend jaar op mijn water ook proberen want daar kan ik ook niet met mais vissen door de witvis die er zwemt.
Keep it simple...
LaurensN  
#14 Gepost : donderdag 15 december 2011 15:26:10(UTC)
LaurensN


10 ponder

Lid sinds: 13-8-2011(UTC)
Berichten: 65

Witvis pakt wel degelijk tijgers, het is wel minder witvisgevoelig dan mais. Dus je zou het prima kunnen testen.

Zoek ook door middel van peilen interessante plaatsen.
Erwin  
#15 Gepost : vrijdag 16 december 2011 10:26:19(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Witvis zal altijd wel een 'graantje' mee prikken... Dit doen ze ook met boilies en tijgers. Hier is niets aan te doen. Sterker nog.... het kan juist karper naar je stek trekken. Activiteit op je stek is altijd goed. Als er maar genoeg ligt zodat niet alles weg is voordat de karpers er zijn.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.