logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Anne  
#1 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 22:13:42(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Vandaag wat oude vismaatje bezocht en het topic van dit moment "VISVEILIGHEID".

Nadat ik een scala aan items voor visveiligheid voorbij had zien gaan zag ik vanuit mijn ooghoeken een rig liggen voor het vissen met aas op snoek.
Verbaasd over de haken vroeg ik waarom visveiligheid alleen van toepassing is op karpers?
"Omdat iedereen het doet, ikzelf er een goed gevoel bij heb en omdat het vaak verplicht is" kreeg ik als antwoord.

Gek is dat toch dat karpers als baby's behandelt worden (zo voorzichtig) maar bv. snoek en snoekbaars niet. Grote haken, rubber netten en andere gereedschappen die je nooit bij een karpervisser ziet. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer het hele karpervissen op 1 groot commercieel circus begint te lijken.
Onthaakmatten die nog lekkerder liggen dan stretchers, systemen die gelijk het lood lossen bij een aanbeet (ik vraag me trouwens af wat al dat lood in het water met de vissen doet)en peperdure hengels en molens terwijl vroeger ook karper werd gevangen met materiaal die nog niet eens de helft kosten toen.

Lief dagboek, ik ga mensen er op aanspreken om in het vervolg ook voorzichtig te doen met andere vissen...
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Sponsor
sander Janssen vd laak  
#2 Gepost : zaterdag 4 februari 2012 11:11:33(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

bij mij liggen snoekjes ook op een zachte onthaakmat hoor
tja en als ik voorntjes ga tikken heeft dat een doel en die leven dan dus niet lang meer Knipoog
Mister X  
#3 Gepost : zaterdag 4 februari 2012 12:00:08(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Wat anders fabrikanten kunnen kunstaas maken wat flavour kan opnemen. Zeg maar
het zelfde idee als nepmaisjes, laten soaken in vis olie klaar is kees. Vorig jaar een
snoek gevangen met systeem vissen, pva zakjes met pellets stijf van de visolie. Haak
zat netjes in de kaak, vreselijk geluk gehad onderlijn zwaar beschadigd. Volgens mij
stuk goedkoper als dood aas & voor meer sessies bruikbaar. Maar goed back on topic
behandel alles met respect klein of groot lelijk of mooie. Wij hebben de snoek netjes
op de onthaakmat van de haak ontdaan & teruggezet. Proves my point met een maatje 6
& visolie pellets kan je snoek vangen. Wanneer wij hierop inspelen moet het mogelijk
zijn snoek vangen met verfijnd materiaal. Geef je gelijk m.b.t commercieel circus het
wordt je bijna de strot ingeduwd, vurige reclame cocaine boilies (wonder boilies) de
karpers schijnbaar direct hookt addicts "blijven maar komen" flipperen en spartelen
op de onthaakmat (afkickverschijnselen). Maar goed draaf een beetje door het is een
hobby waar je zelf kan bepalen hoe ver wil je gaan (gerelateerd budget). Van mening
met basic materials kan je prima uit de voeten bijna iedereen begint op deze manier.

Relatief "goedkoop" aftasten of je wel of niet verder wild gaan, geeft het niet wat
jij zoek blijf je niet achter met peperduur materiaal. Effecten van kilos lood in het
water kan ik niet veel zeggen. 1 ding het kan niet goed zijn voor karpers & wateren.

Gelukkig meer & meer mensen begrijpen dat het anders moet bijvoorbeeld steen lood Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 4 februari 2012 12:08:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.