logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
rutger hinrichs  
#1 Gepost : vrijdag 10 februari 2012 11:38:39(UTC)
rutger hinrichs


15 ponder

Lid sinds: 20-11-2011(UTC)
Berichten: 98

Een week later als gepland breekt voor mij de tijd aan dat ik weer een aantal nachten op rij kan vissen.
De weersverwachting is goed zuidwesten wind kracht 5 en regenachtig.Omdat er op het water al tijden slecht gevangen woord heb ik het idee dat het met deze omslag in het weer het weleens goed los kan gaan.

Aangekomen bij het water blijkt dat ik niet de enige ben met deze gedachten, er zitten nog 4 andere vissers.Op een water van 3 hectare vindt ik dat behoorlijk druk.Gelukkig is de wind kant vrij en kan ik daar zonder andere in de buurt mijn ding doen.
Ik houd ook wel van gezeligheid aan de waterkant maar niet in het najaar als ik volgas wil vissen.

Ik begin met 5 killo bollen te verspreiden langs de gehele rietkant, 30 meter rechts en 30 meter links van me stek.De bollen die ik voer zijn van verschilende diameters omdat niemand hier zo vist.als aaspresentatie kies ik voor een simpele onderlijn voorzien van een solar wide gape maat 7 deze haak heeft mij nooit in de steek gelaten.en als aas een stukje boilie.

Omdat de meeste hier gebruik maken van een pva zakje met wat boilies bij de haak doe ik dit niet. Mijn gedachten hierachter is vrij simpel ik voer verspreid en dan wil ik niet dat er meerdere bollen rond mijn haak aas liggen zodoende hoop ik de vis in beweging te houden en zo is de vis in mijn ogen makelijker te haken.De andere hengel is voorzien van een snowman en zal net buiten de voerstrook gevist worden.

Als alles klaar is en ik onder me plu zit zie ik een paar vissen rollen, de zuidwesten wind staat vol op me plu en de regen komt met bakken uit de lucht.Het vertrouwen is torenhoog.

Het is al donker als er rond half elf een pieper af gaat, de vis neemt gelijk de nodige meters lijn en naar maten de dril vorderd groeit bij mij het vermoeden dat het om een kleine vis gaat.Als de vis voor de eerste keer het heldere water oppervlak doorbreekt woord mijn vermoeden bevestigd.In het ligt van mijn hoofdlamp glinsterd de gouden gloed van een schubkarper snel schep ik de vis na het onthaken snel een foto en dan zwemt de vis weer in zn vertrouwde omgeving.

De hengel woord weer uitgelopen langs het riet en terwijl ik nog nageniet onder de plu vertrekt de hengel met de snowman.Na een rustig verlopen dril verscheind er een spiegel aan de oppervlakte.Als de vis mij ook ziet besluit ze van schrik nog een laatste keer te vluchten en gelijk heeft ze.Als ik de vis eenmaal op de kant heb is het duidelijk te zien dat het om een oude vis gaat. De haak zit mooi in de onderlip en komt makkelijk los,nadat ik een foto gemaakt heb en de vis weer veilig in het water zwemt loop ik ook deze hengel weer uit.En zoek me slaapzak op rond 4 uur weet ik nog een kleine schubte landen.

Ik zit al vroeg aan de koffie als er in het eerste ochtend licht een schub vlak voor mijn voeten rolt,aan de bouw van de vis te zien gaat het om een vis van hoog in de 30 ponds klasse.Snel gooi ik een hengel op de plek waar ik de vis zag,het mag niet zo zijn de hele dag blijft het stil.

Als ik tijdens het eten naar de radio luister verteld de weerman dat er een storm opkomst is. Windstoten van meer als 110 km per uur regen hagel en onweer.Maar voor het zo ver is weet ik nog een mooie spiegel te landen.

Na deze vangst breekt de hel los , en staat de plu waar ik onder zit de schudden in de wind.De lijnen uitlopen lukt niet meer door de harde wind waaien de lijnen het riet in.omdat ik geen risico wil lopen om een vis te verspelen loop ik de hengels niet meer uit, wel voorzie ik de stekken weer van voer.De volgende morgen blijft de wind roet in het eten gooien en lukt het nog steeds niet de lijnen uit te lopen.

Tegen de avond neemt de wind af en kan ik weer vissen.De nacht levert niets op en om half zeven s,morgens vang ik weer een schub rond acht uur vang ik er nog een.Ik besluit om me spullen alvast opteruimen en in de avond naar huis te gaan.Ik weet nog 2 vissen te landen een spiegel en een schub ,dat brengt de score op 8 vissen en zorgt er voor dat ik tevreden vertrek richting huis.

rutger hinrichs heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
vissen 1.jpg
vissen2.jpg
vissen3.jpg
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : zaterdag 11 februari 2012 13:24:42(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Erg leuk Rutger! Vermakelijk stukje en prachtige vissen! Blijb
josvanpinxteren  
#3 Gepost : zaterdag 11 februari 2012 17:43:17(UTC)
josvanpinxteren


25 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 513

Nice keep it up Like
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!


groeten jos van Pinxteren
diesel  
#4 Gepost : zaterdag 11 februari 2012 17:49:38(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

mooi stukje met mooie vis!Like Like

maar mischien is het verstandiger om dit geheel achteraan in je vorig bericht/dagboek te plakken?

zo hou je het allemaal in 1 topic.
net zo overzichtelijk en strakjes heb je al je vangsten over het hele jaar in 1 topic staanLike Like

suc6 en hoop nog veel van je te lezenTik 'm aan! Tik 'm aan!
groet erik
Erwin  
#5 Gepost : zondag 12 februari 2012 13:00:44(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Precies Diesel. Zo heb je jouw eigen dagboek.
Mister X  
#6 Gepost : zondag 12 februari 2012 21:56:07(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Goed verhaal man Blijb Leest lekker weg! Jouw schrijfstijl spreekt mij wel aan Like

Bewerkt door de gebruiker zondag 12 februari 2012 21:57:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

rutger hinrichs  
#7 Gepost : zondag 12 februari 2012 23:40:43(UTC)
rutger hinrichs


15 ponder

Lid sinds: 20-11-2011(UTC)
Berichten: 98

bedankt voor de leuke reacties weer.

@jowan als ik de meeste van jou reacties zo lees spreken jou opvatingen over het vissen en alles er om heen mij erg aan.
kwa denkwijze zitten wij volgens mij aardig op een lijn
Mister X  
#8 Gepost : zondag 12 februari 2012 23:46:25(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

@rutger hinrichs Bedankt voor het compliment Bedankt! Krijg even een warm gevoel grouphug

Bewerkt door de gebruiker zondag 12 februari 2012 23:49:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

rutger hinrichs  
#9 Gepost : zondag 12 februari 2012 23:48:55(UTC)
rutger hinrichs


15 ponder

Lid sinds: 20-11-2011(UTC)
Berichten: 98

haha zo nu zijn er weer genoeg veren uitgedeelt
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.